Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 12
Three Naive Questions: Addressed to the Modern Educational Optimism
(Studies in Philosophy and Education, 2016)
This paper aims to question anew the popular and supposedly self-evident affirmation of education, in its modern incarnation as in its historical notion. The ‘‘naive’’ questions suggest that we have recently taken for ...
Self–Education and University / Samoobrazovanje i univerzitet
(Synthesis philosophica, 2013)
In an attempt to articulate the link between the “ideas” of university and selfeducation, the authors of this paper firstly set forth the classical understanding of education that precedes the conception of selfeducation. ...
Emancipovano obrazovanje – obrazovanje kao emancipacija
(Beograd : Filozofsko društvo Srbije, 2022)
Ovaj rad odnos obrazovanja i emancipacije tematizuje odstupajući od uobičajenog pitanja dometa obrazovanja u funkciji ovog ili onog cilja emancipacije i pita se za značenje i mogućnost „emancipovanog obrazovanja“. Prvi deo ...
Čemu još obrazovanje?
(Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 2014)
Овај рад се усредсређује на неколико наивних питања која темељно оспоравају идеју образовања, а потом и њену модерну реализацију. Сугестија је да и даље постоје непропитани трошкови и прокријумчарене дилеме унутар неподељено ...
Neoliberalizacija osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji u periodu od 2012. do 2022. godine / Neoliberalization elementary and high school education in Serbia from 2012 to 2022
(Beograd: Sociološko naučno društvo Srbije; Institut za sociološka istraživanja Filozofskog fakulteta u Beogradu, 2023)
U radu se prikazuje i analizira proces neoliberalizacije osnovnog i srednjeg obrazovanja u Srbiji u periodu od dolaska Srpske napredne stranke na vlast 2012. godine, do danas. Pre same empirijske analize daje se teorijski ...
Philosophical Education as a Dysfunction of Society
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2006)
Representation of conflicts in eight grade textbooks: analysis from Michael Apple's perspective / Predstavljanje konflikata u udžbenicima za osmi razred: analiza iz perspektive Majkla Epla
(Beograd: HESPERIAedu, 2020)
Building upon ideas on the importance of conflict for social
action and role that selective tradition and hidden curriculum
have in society, the aim of this paper is to analyse the way in
which conflicts are presented ...
"Obrazovanje za proturječnost i otpor": prilog rekonstrukciji Adornove "pedagogije"
(Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2020)
Rad nastoji integrirati zapažanja Theodora W. Adorna o odgoju i obrazovanju, koja su rasuta gotovo po čitavome njegovom opusu. Namjera
međutim nije doktrinarna: izdala bi se lojalnost autoru i podbacilo
ispod njegove ...
Exploring the Impact of Gamification on 21st-Century Skills: Insights from DOTA 2
(International Association of Online Engineering, 2024)
This study explores how gamification in DOTA 2 cultivates 21st-century skills (problem-solving, teamwork, communication, and critical thinking). It supports DOTA 2 as an immersive platform for skill development. The study ...
Protiv obrazovne hijerarhije: putuj, pouči, pokori / Against the Educational Hierarchy: Travel, Teach, Subdue
(Pedagoško društvo Srbije, Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2023)
Oslonjeni pre svega na analize i sugestije Ransijera i Levi-Strosa, autori rada nastoje da izlože kritiku hijerarhijski vrednovanih orijentira putovanja i obrazovanja. Prvi deo rada posvećen je zapadnim putnicima i njihovom ...