Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria
Politische Ikonographie : Der Kranke Philosoph und der Andere Als Gift Über Gewalt und Hypochondrie
Abstract
U ovom radu pokušavam da rekonstruišem Levinasovo čitanje Hegela i njegovo razumevanje nasilja (neprijatelja i rata), služeći se tekstovima Franza Rosenzweiga o Hegelovoj državi i Derridinom interpretacijom različitih atributa nasilja kod Emmanuel Levinasa. Interesovaće me klasifikacija nekih figura nasilja iz različitih perioda Hegelovog života i njihovi tragovi u Levinasovim tekstovima počevši od teksta „Liberté et commandement“ iz 1953. godine. Analiza slavne Hegelove analogije iz njegove Rechtsphilosophie o suverenosti i organizmu, odnosno čitanje nekih paragrafa njegove Naturphilosophie, treba da objasne vezu izmeðu totaliteta i nasilja, kao i Levinasovu „ontologiju kao alergologiju“ odnosno Derridinu autoimunologiju.
Keywords:
bolest / imunologija / nasilje / homöopathie / AlergieSource:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2008, 49-78Publisher:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Funding / projects:
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Bojanić, Petar D. PY - 2008 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/672 AB - U ovom radu pokušavam da rekonstruišem Levinasovo čitanje Hegela i njegovo razumevanje nasilja (neprijatelja i rata), služeći se tekstovima Franza Rosenzweiga o Hegelovoj državi i Derridinom interpretacijom različitih atributa nasilja kod Emmanuel Levinasa. Interesovaće me klasifikacija nekih figura nasilja iz različitih perioda Hegelovog života i njihovi tragovi u Levinasovim tekstovima počevši od teksta „Liberté et commandement“ iz 1953. godine. Analiza slavne Hegelove analogije iz njegove Rechtsphilosophie o suverenosti i organizmu, odnosno čitanje nekih paragrafa njegove Naturphilosophie, treba da objasne vezu izmeðu totaliteta i nasilja, kao i Levinasovu „ontologiju kao alergologiju“ odnosno Derridinu autoimunologiju. PB - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Filozofija i društvo/Philosophy and Society T1 - Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria T1 - Politische Ikonographie : Der Kranke Philosoph und der Andere Als Gift Über Gewalt und Hypochondrie SP - 49 EP - 78 DO - 10.2298/FID0802049B ER -
@article{ author = "Bojanić, Petar D.", year = "2008", abstract = "U ovom radu pokušavam da rekonstruišem Levinasovo čitanje Hegela i njegovo razumevanje nasilja (neprijatelja i rata), služeći se tekstovima Franza Rosenzweiga o Hegelovoj državi i Derridinom interpretacijom različitih atributa nasilja kod Emmanuel Levinasa. Interesovaće me klasifikacija nekih figura nasilja iz različitih perioda Hegelovog života i njihovi tragovi u Levinasovim tekstovima počevši od teksta „Liberté et commandement“ iz 1953. godine. Analiza slavne Hegelove analogije iz njegove Rechtsphilosophie o suverenosti i organizmu, odnosno čitanje nekih paragrafa njegove Naturphilosophie, treba da objasne vezu izmeðu totaliteta i nasilja, kao i Levinasovu „ontologiju kao alergologiju“ odnosno Derridinu autoimunologiju.", publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society", title = "Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria, Politische Ikonographie : Der Kranke Philosoph und der Andere Als Gift Über Gewalt und Hypochondrie", pages = "49-78", doi = "10.2298/FID0802049B" }
Bojanić, P. D.. (2008). Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 49-78. https://doi.org/10.2298/FID0802049B
Bojanić PD. Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2008;:49-78. doi:10.2298/FID0802049B .
Bojanić, Petar D., "Political imagery: sick philosopher and other as poison on violence and hypochondria" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2008):49-78, https://doi.org/10.2298/FID0802049B . .