Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Дијалектика доминације и отпора у студијама културе

Dialectics of Domination and Resistance In Cultural Studies

Thumbnail
2019
bitstream_8248.pdf (446.5Kb)
Authors
Урошевић, Милан
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У раду ћемо се бавити начином на који се у оквиру студија културе схвата улога популарне културе у успостављању идеолошке доминације и пружања отпора тој доминацији. Да бисмо ово истражили поделићемо развој студија културе на три периода: период Франскфуртске школе, период оснивања Бирмингемског центра и зрели период студија културе у оквиру којег ћемо се бавити радом Џона Фиска. У сваком од ових периода ћемо истраживати начине на који аутори концептуализују однос популарне културе и других друштвених сфера, њену улогу у стварању идеолошке доминације као и њене могућности артикулисања отпора. Наша теза ће бити да су промене у концептуализацијама у сваком периоду узроковане одговорима аутора на друштвене околности који добијају облик напуштања марксистичких теоријских назора. Тврдићемо да ово резултира у схватању културе као све аутономније и све фрагментарнијем схватању друштва. Напослетку ћемо тврдити да студије културе у свом поседњем периоду почињу да одговарају идеолошким интересим...а неолибералног капитализма.

In this paper we will deal with the way in which cultural studies understand the role of popular culture in establishing ideological domination and in creating resistance against it. In order to research this, we will divide the development of cultural studies into three periods: the period of the Frankfurt School, the period of the founding of the Centre for Contemporary Cultural Studies in Birmingham and the mature period in which we will consider the works of John Fiske. In each of these periods, we will explore the ways in which the authors conceptualize the relationship of popular culture to other social spheres, its role in creating ideological domination and its capacities for creating resistance. Our thesis will be that the changes of conceptualizations in each of these periods are caused by authors reacting to social circumstances and that these reactionstake the form of gradual rejecting of the Marxist theoretical positions. We claim that this has resulted in th...e understanding of culture as more and more autonomous and also in a fragmentary conceptualization of the society. In the end, we will claim that in the third period, cultural studies have begun to correspond to the ideological interests of the neoliberal capitalism.

Keywords:
студије културе, идеологија, хегемонија, отпор, Франкфуртска школа, Џон Фиск, Стјуарт Хол / студије културе / идеологија / хегемонија / отпор / Франкфуртска школа / Џон Фиск / Стјуарт Хол
Source:
Часопис Култура, 2019, 164, 369-390
Publisher:
  • Београд: Завод за проучавање културног развитка

DOI: 10.5937/kultura1964369U

ISSN: 0023-5164

[ Google Scholar ]
URI
http://www.casopiskultura.rs/MagazinePublication/Details?magazinePublicationId=3770
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2313
Collections
  • Radovi istraživača
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Урошевић, Милан
PY  - 2019
UR  - http://www.casopiskultura.rs/MagazinePublication/Details?magazinePublicationId=3770
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2313
AB  - У раду ћемо се бавити начином на који се у оквиру студија културе схвата улога популарне културе у успостављању идеолошке доминације и пружања отпора тој доминацији. Да бисмо ово истражили поделићемо развој студија културе на три периода: период Франскфуртске школе, период оснивања Бирмингемског центра и зрели период студија културе у оквиру којег ћемо се бавити радом Џона Фиска. У сваком од ових периода ћемо истраживати начине на који аутори концептуализују однос популарне културе и других друштвених сфера, њену улогу у стварању идеолошке доминације као и њене могућности артикулисања отпора. Наша теза ће бити да су промене у концептуализацијама у сваком периоду узроковане одговорима аутора на друштвене околности који добијају облик напуштања марксистичких теоријских назора. Тврдићемо да ово резултира у схватању културе као све аутономније и све фрагментарнијем схватању друштва. Напослетку ћемо тврдити да студије културе у свом поседњем периоду почињу да одговарају идеолошким интересима неолибералног капитализма.
AB  - In this paper we will deal with the way in which cultural studies
understand the role of popular culture in establishing ideological
domination and in creating resistance against it. In order to research
this, we will divide the development of cultural studies into three
periods: the period of the Frankfurt School, the period of the founding
of the Centre for Contemporary Cultural Studies in Birmingham and
the mature period in which we will consider the works of John Fiske.
In each of these periods, we will explore the ways in which the authors
conceptualize the relationship of popular culture to other social spheres,
its role in creating ideological domination and its capacities for creating
resistance. Our thesis will be that the changes of conceptualizations
in each of these periods are caused by authors reacting to social
circumstances and that these reactionstake the form of gradual rejecting
of the Marxist theoretical positions. We claim that this has resulted in
the understanding of culture as more and more autonomous and also in
a fragmentary conceptualization of the society. In the end, we will claim
that in the third period, cultural studies have begun to correspond to the
ideological interests of the neoliberal capitalism.
PB  - Београд: Завод за проучавање културног развитка
T2  - Часопис Култура
T1  - Дијалектика доминације и отпора у студијама културе
T1  - Dialectics of Domination and Resistance In Cultural Studies
IS  - 164
SP  - 369
EP  - 390
DO  - 10.5937/kultura1964369U
ER  - 
@article{
author = "Урошевић, Милан",
year = "2019",
abstract = "У раду ћемо се бавити начином на који се у оквиру студија културе схвата улога популарне културе у успостављању идеолошке доминације и пружања отпора тој доминацији. Да бисмо ово истражили поделићемо развој студија културе на три периода: период Франскфуртске школе, период оснивања Бирмингемског центра и зрели период студија културе у оквиру којег ћемо се бавити радом Џона Фиска. У сваком од ових периода ћемо истраживати начине на који аутори концептуализују однос популарне културе и других друштвених сфера, њену улогу у стварању идеолошке доминације као и њене могућности артикулисања отпора. Наша теза ће бити да су промене у концептуализацијама у сваком периоду узроковане одговорима аутора на друштвене околности који добијају облик напуштања марксистичких теоријских назора. Тврдићемо да ово резултира у схватању културе као све аутономније и све фрагментарнијем схватању друштва. Напослетку ћемо тврдити да студије културе у свом поседњем периоду почињу да одговарају идеолошким интересима неолибералног капитализма., In this paper we will deal with the way in which cultural studies
understand the role of popular culture in establishing ideological
domination and in creating resistance against it. In order to research
this, we will divide the development of cultural studies into three
periods: the period of the Frankfurt School, the period of the founding
of the Centre for Contemporary Cultural Studies in Birmingham and
the mature period in which we will consider the works of John Fiske.
In each of these periods, we will explore the ways in which the authors
conceptualize the relationship of popular culture to other social spheres,
its role in creating ideological domination and its capacities for creating
resistance. Our thesis will be that the changes of conceptualizations
in each of these periods are caused by authors reacting to social
circumstances and that these reactionstake the form of gradual rejecting
of the Marxist theoretical positions. We claim that this has resulted in
the understanding of culture as more and more autonomous and also in
a fragmentary conceptualization of the society. In the end, we will claim
that in the third period, cultural studies have begun to correspond to the
ideological interests of the neoliberal capitalism.",
publisher = "Београд: Завод за проучавање културног развитка",
journal = "Часопис Култура",
title = "Дијалектика доминације и отпора у студијама културе, Dialectics of Domination and Resistance In Cultural Studies",
number = "164",
pages = "369-390",
doi = "10.5937/kultura1964369U"
}
Урошевић, М.. (2019). Дијалектика доминације и отпора у студијама културе. in Часопис Култура
Београд: Завод за проучавање културног развитка.(164), 369-390.
https://doi.org/10.5937/kultura1964369U
Урошевић М. Дијалектика доминације и отпора у студијама културе. in Часопис Култура. 2019;(164):369-390.
doi:10.5937/kultura1964369U .
Урошевић, Милан, "Дијалектика доминације и отпора у студијама културе" in Часопис Култура, no. 164 (2019):369-390,
https://doi.org/10.5937/kultura1964369U . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB