Приказ основних података о документу

Dialectics of Domination and Resistance In Cultural Studies

dc.creatorУрошевић, Милан
dc.date.accessioned2021-10-23T13:30:16Z
dc.date.available2021-10-23T13:30:16Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0023-5164
dc.identifier.urihttp://www.casopiskultura.rs/MagazinePublication/Details?magazinePublicationId=3770
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2313
dc.description.abstractУ раду ћемо се бавити начином на који се у оквиру студија културе схвата улога популарне културе у успостављању идеолошке доминације и пружања отпора тој доминацији. Да бисмо ово истражили поделићемо развој студија културе на три периода: период Франскфуртске школе, период оснивања Бирмингемског центра и зрели период студија културе у оквиру којег ћемо се бавити радом Џона Фиска. У сваком од ових периода ћемо истраживати начине на који аутори концептуализују однос популарне културе и других друштвених сфера, њену улогу у стварању идеолошке доминације као и њене могућности артикулисања отпора. Наша теза ће бити да су промене у концептуализацијама у сваком периоду узроковане одговорима аутора на друштвене околности који добијају облик напуштања марксистичких теоријских назора. Тврдићемо да ово резултира у схватању културе као све аутономније и све фрагментарнијем схватању друштва. Напослетку ћемо тврдити да студије културе у свом поседњем периоду почињу да одговарају идеолошким интересима неолибералног капитализма.sr
dc.description.abstractIn this paper we will deal with the way in which cultural studies understand the role of popular culture in establishing ideological domination and in creating resistance against it. In order to research this, we will divide the development of cultural studies into three periods: the period of the Frankfurt School, the period of the founding of the Centre for Contemporary Cultural Studies in Birmingham and the mature period in which we will consider the works of John Fiske. In each of these periods, we will explore the ways in which the authors conceptualize the relationship of popular culture to other social spheres, its role in creating ideological domination and its capacities for creating resistance. Our thesis will be that the changes of conceptualizations in each of these periods are caused by authors reacting to social circumstances and that these reactionstake the form of gradual rejecting of the Marxist theoretical positions. We claim that this has resulted in the understanding of culture as more and more autonomous and also in a fragmentary conceptualization of the society. In the end, we will claim that in the third period, cultural studies have begun to correspond to the ideological interests of the neoliberal capitalism.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград: Завод за проучавање културног развиткаsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceЧасопис Култураsr
dc.subjectстудије културе, идеологија, хегемонија, отпор, Франкфуртска школа, Џон Фиск, Стјуарт Холsr
dc.subjectстудије културеsr
dc.subjectидеологијаsr
dc.subjectхегемонијаsr
dc.subjectотпорsr
dc.subjectФранкфуртска школаsr
dc.subjectЏон Фискsr
dc.subjectСтјуарт Холsr
dc.titleДијалектика доминације и отпора у студијама културеsr
dc.titleDialectics of Domination and Resistance In Cultural Studiessr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractUrošević, Milan; Dijalektika dominacije i otpora u studijama kulture; Диалецтицс оф Доминатион анд Ресистанце Ин Цултурал Студиес; Диалецтицс оф Доминатион анд Ресистанце Ин Цултурал Студиес;
dc.citation.issue164
dc.citation.spage369
dc.citation.epage390
dc.identifier.doi10.5937/kultura1964369U
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8248/bitstream_8248.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу