Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije

The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization

Thumbnail
2020
bitstream_7695.pdf (199.5Kb)
Authors
Protić, Petar
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Rad je fokusiran na analizu polja artivizma/umetničkog aktivizma kroz njegovu društveno-političku ulogu, istorijski kontekst i praksu. Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku umetnost, može biti smatran novom umetničkom paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta u kojima se izlažu različite koncepcije estetizacije: Grojsov koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska dimenzija) na koji se oslanja Šolet. Sublimirajući oba kon-cepta, koja ukazuju da je fenomen umetničkog aktivizma zaista sve veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale identifikaciju/separaciju subjekta u odnosu na telo) i predlaže novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno dog...ađaja.

The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which has been associated with critical art in recent decades, can be considered a new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette are analyzed, where different conceptions of aestheticization are presented: Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present artivism as a potential new paradigm in the field of art. In that sense, two outdated artistic paradigms are analyzed (which represented the identification / separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relati...on (revolution) of the subject and the body, that is the event.

Keywords:
artivism / artistic activism / critical art / total aestheticization / prefigurative politics / Boris Groys / Gregory Sholette / Alain Badiou
Source:
Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 2020, 1, 2, 403-420
Publisher:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju

DOI: 10.5281/zenodo.4304686

ISSN: 2683-5959

[ Google Scholar ]
URI
https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/41/118
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2145
Collections
  • Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Protić, Petar
PY  - 2020
UR  - https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/41/118
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2145
AB  - Rad  je  fokusiran  na  analizu  polja  artivizma/umetničkog  aktivizma  kroz  njegovu  društveno-političku  ulogu,  istorijski  kontekst  i  praksu.  Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku  umetnost,  može  biti  smatran  novom  umetničkom  paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta  u  kojima  se  izlažu  različite  koncepcije  estetizacije:  Grojsov  koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska  dimenzija)  na  koji  se  oslanja  Šolet.  Sublimirajući  oba  kon-cepta,  koja  ukazuju  da  je  fenomen  umetničkog  aktivizma  zaista  sve  veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale  identifikaciju/separaciju  subjekta  u  odnosu  na  telo)  i  predlaže  novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno događaja.
AB  - The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which  has  been  associated  with  critical  art  in  recent  decades,  can  be  considered  a  new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette  are  analyzed,  where  different  conceptions  of  aestheticization  are  presented:  Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present  artivism  as  a  potential  new  paradigm  in  the  field  of  art.  In  that  sense,  two  outdated  artistic  paradigms  are  analyzed  (which  represented  the  identification  /  separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relation (revolution) of the subject and the body, that is the event.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva
T1  - Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije
T1  - The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization
IS  - 2
VL  - 1
SP  - 403
EP  - 420
DO  - 10.5281/zenodo.4304686
ER  - 
@article{
author = "Protić, Petar",
year = "2020",
abstract = "Rad  je  fokusiran  na  analizu  polja  artivizma/umetničkog  aktivizma  kroz  njegovu  društveno-političku  ulogu,  istorijski  kontekst  i  praksu.  Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku  umetnost,  može  biti  smatran  novom  umetničkom  paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta  u  kojima  se  izlažu  različite  koncepcije  estetizacije:  Grojsov  koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska  dimenzija)  na  koji  se  oslanja  Šolet.  Sublimirajući  oba  kon-cepta,  koja  ukazuju  da  je  fenomen  umetničkog  aktivizma  zaista  sve  veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale  identifikaciju/separaciju  subjekta  u  odnosu  na  telo)  i  predlaže  novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno događaja., The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which  has  been  associated  with  critical  art  in  recent  decades,  can  be  considered  a  new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette  are  analyzed,  where  different  conceptions  of  aestheticization  are  presented:  Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present  artivism  as  a  potential  new  paradigm  in  the  field  of  art.  In  that  sense,  two  outdated  artistic  paradigms  are  analyzed  (which  represented  the  identification  /  separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relation (revolution) of the subject and the body, that is the event.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva",
title = "Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije, The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization",
number = "2",
volume = "1",
pages = "403-420",
doi = "10.5281/zenodo.4304686"
}
Protić, P.. (2020). Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 1(2), 403-420.
https://doi.org/10.5281/zenodo.4304686
Protić P. Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva. 2020;1(2):403-420.
doi:10.5281/zenodo.4304686 .
Protić, Petar, "Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije" in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 1, no. 2 (2020):403-420,
https://doi.org/10.5281/zenodo.4304686 . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB