Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije
The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Rad je fokusiran na analizu polja artivizma/umetničkog aktivizma kroz njegovu društveno-političku ulogu, istorijski kontekst i praksu. Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku umetnost, može biti smatran novom umetničkom paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta u kojima se izlažu različite koncepcije estetizacije: Grojsov koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska dimenzija) na koji se oslanja Šolet. Sublimirajući oba kon-cepta, koja ukazuju da je fenomen umetničkog aktivizma zaista sve veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale identifikaciju/separaciju subjekta u odnosu na telo) i predlaže novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno dog...ađaja.
The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which has been associated with critical art in recent decades, can be considered a new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette are analyzed, where different conceptions of aestheticization are presented: Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present artivism as a potential new paradigm in the field of art. In that sense, two outdated artistic paradigms are analyzed (which represented the identification / separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relati...on (revolution) of the subject and the body, that is the event.
Keywords:
artivism / artistic activism / critical art / total aestheticization / prefigurative politics / Boris Groys / Gregory Sholette / Alain BadiouSource:
Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 2020, 1, 2, 403-420Publisher:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
URI
https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/41/118http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2145
Collections
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Protić, Petar PY - 2020 UR - https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/41/118 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2145 AB - Rad je fokusiran na analizu polja artivizma/umetničkog aktivizma kroz njegovu društveno-političku ulogu, istorijski kontekst i praksu. Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku umetnost, može biti smatran novom umetničkom paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta u kojima se izlažu različite koncepcije estetizacije: Grojsov koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska dimenzija) na koji se oslanja Šolet. Sublimirajući oba kon-cepta, koja ukazuju da je fenomen umetničkog aktivizma zaista sve veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale identifikaciju/separaciju subjekta u odnosu na telo) i predlaže novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno događaja. AB - The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which has been associated with critical art in recent decades, can be considered a new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette are analyzed, where different conceptions of aestheticization are presented: Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present artivism as a potential new paradigm in the field of art. In that sense, two outdated artistic paradigms are analyzed (which represented the identification / separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relation (revolution) of the subject and the body, that is the event. PB - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva T1 - Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije T1 - The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization IS - 2 VL - 1 SP - 403 EP - 420 DO - 10.5281/zenodo.4304686 ER -
@article{ author = "Protić, Petar", year = "2020", abstract = "Rad je fokusiran na analizu polja artivizma/umetničkog aktivizma kroz njegovu društveno-političku ulogu, istorijski kontekst i praksu. Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku umetnost, može biti smatran novom umetničkom paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta u kojima se izlažu različite koncepcije estetizacije: Grojsov koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska dimenzija) na koji se oslanja Šolet. Sublimirajući oba kon-cepta, koja ukazuju da je fenomen umetničkog aktivizma zaista sve veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale identifikaciju/separaciju subjekta u odnosu na telo) i predlaže novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno događaja., The paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which has been associated with critical art in recent decades, can be considered a new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette are analyzed, where different conceptions of aestheticization are presented: Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present artivism as a potential new paradigm in the field of art. In that sense, two outdated artistic paradigms are analyzed (which represented the identification / separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relation (revolution) of the subject and the body, that is the event.", publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva", title = "Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije, The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization", number = "2", volume = "1", pages = "403-420", doi = "10.5281/zenodo.4304686" }
Protić, P.. (2020). Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 1(2), 403-420. https://doi.org/10.5281/zenodo.4304686
Protić P. Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva. 2020;1(2):403-420. doi:10.5281/zenodo.4304686 .
Protić, Petar, "Društveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacije" in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 1, no. 2 (2020):403-420, https://doi.org/10.5281/zenodo.4304686 . .