“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U ovom radu autor analizira trenutno stanje kapitalizma i društvenih sistema koji na mnogo načina pokazuju simptome dezintegracije. Njegov argument je da kriza može biti veoma produktivna i da globalni kapitalistički sistem može da mutira poput virusa, regenerišući se i ažurirajući se iznova. Pozivajući se na teze teoretičara Razmiga Kešejana, autor analizira kako svaka ekonomska katastrofa daje novi zamah za različite oblike akumulacije i rasta kapitala. Autor se fokusira na analizu ove konstalacije, odnosno skorašnje interpretacije „digitalnog kapitalizma“, kako ga je definisao teoretičar Danijel Šiler, i načina na koji se on reprodukuje u sistemu umetnosti, posebno na slučaju časopisa e-flux i njegovog projekta Suppercommunity. Autor nudi komparativnu analizu društvenih i ekonomskih modela izvan kapitalizma, da bi ispitao njihovu današnju recepciju i da li postoji mogućnost da se uči iz emancipatorskog potencijala koji nije uspeo da se realizuje. Takođe, on analizira kako su umetni...ci korelirali ili odgovorili na takve društvene sisteme. Studija slučaja za analizu ili mogući alternativni modeli bili bi sistem Radničkog samoupravljanja u Jugoslaviji i umetničke pozicije u okviru Nove umetničke prakse koja je od kraja šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka kritički ispitivala društveno okruženje i opredeljivala se za još radikalnije i „revolucionarnije“ umetničke odgovore.
Кључне речи:
digitalni kapitalizam / Supercommunity / e-flux časopis / samoupravljanje / nova umetnička praksa u JugoslavijiИзвор:
Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism, 2022, 29, 116-127Издавач:
- Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS
Колекције
Институција/група
IFDTTY - JOUR AU - Erić, Zoran PY - 2022 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2889 AB - U ovom radu autor analizira trenutno stanje kapitalizma i društvenih sistema koji na mnogo načina pokazuju simptome dezintegracije. Njegov argument je da kriza može biti veoma produktivna i da globalni kapitalistički sistem može da mutira poput virusa, regenerišući se i ažurirajući se iznova. Pozivajući se na teze teoretičara Razmiga Kešejana, autor analizira kako svaka ekonomska katastrofa daje novi zamah za različite oblike akumulacije i rasta kapitala. Autor se fokusira na analizu ove konstalacije, odnosno skorašnje interpretacije „digitalnog kapitalizma“, kako ga je definisao teoretičar Danijel Šiler, i načina na koji se on reprodukuje u sistemu umetnosti, posebno na slučaju časopisa e-flux i njegovog projekta Suppercommunity. Autor nudi komparativnu analizu društvenih i ekonomskih modela izvan kapitalizma, da bi ispitao njihovu današnju recepciju i da li postoji mogućnost da se uči iz emancipatorskog potencijala koji nije uspeo da se realizuje. Takođe, on analizira kako su umetnici korelirali ili odgovorili na takve društvene sisteme. Studija slučaja za analizu ili mogući alternativni modeli bili bi sistem Radničkog samoupravljanja u Jugoslaviji i umetničke pozicije u okviru Nove umetničke prakse koja je od kraja šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka kritički ispitivala društveno okruženje i opredeljivala se za još radikalnije i „revolucionarnije“ umetničke odgovore. PB - Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS T2 - Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism T1 - “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism IS - 29 SP - 116 EP - 127 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889 ER -
@article{ author = "Erić, Zoran", year = "2022", abstract = "U ovom radu autor analizira trenutno stanje kapitalizma i društvenih sistema koji na mnogo načina pokazuju simptome dezintegracije. Njegov argument je da kriza može biti veoma produktivna i da globalni kapitalistički sistem može da mutira poput virusa, regenerišući se i ažurirajući se iznova. Pozivajući se na teze teoretičara Razmiga Kešejana, autor analizira kako svaka ekonomska katastrofa daje novi zamah za različite oblike akumulacije i rasta kapitala. Autor se fokusira na analizu ove konstalacije, odnosno skorašnje interpretacije „digitalnog kapitalizma“, kako ga je definisao teoretičar Danijel Šiler, i načina na koji se on reprodukuje u sistemu umetnosti, posebno na slučaju časopisa e-flux i njegovog projekta Suppercommunity. Autor nudi komparativnu analizu društvenih i ekonomskih modela izvan kapitalizma, da bi ispitao njihovu današnju recepciju i da li postoji mogućnost da se uči iz emancipatorskog potencijala koji nije uspeo da se realizuje. Takođe, on analizira kako su umetnici korelirali ili odgovorili na takve društvene sisteme. Studija slučaja za analizu ili mogući alternativni modeli bili bi sistem Radničkog samoupravljanja u Jugoslaviji i umetničke pozicije u okviru Nove umetničke prakse koja je od kraja šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka kritički ispitivala društveno okruženje i opredeljivala se za još radikalnije i „revolucionarnije“ umetničke odgovore.", publisher = "Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS", journal = "Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism", title = "“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism", number = "29", pages = "116-127", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889" }
Erić, Z.. (2022). “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism. in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS.(29), 116-127. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889
Erić Z. “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism. in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism. 2022;(29):116-127. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889 .
Erić, Zoran, "“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism" in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism, no. 29 (2022):116-127, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889 .