Search
Now showing items 1-10 of 20
Zajednička perspektiva – poezija, percepcija i kinestezija poziva: poezija Nenada Glišića i plesni performansi Nede Kovinić / Joint Perspective – the Poetry, Perception and Kinaesthetics of the Call: The Poetry of Nenad Glišić and the Dance Performances of Neda Kovinić
(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
U analizama teorije i prakse angažovane umetnosti razlikuju se dva smisla angažovanosti: prvi, širi smisao, podrazumeva da je svaki vid javnog umetničkog rada – vid angažovanja. Podrazumeva se i ...
Analiza diskursa iz ugla sociologije saznanja. Jedna nova perspektiva za kvalitativne metode
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
Prilog predstavlja program istraživanja koji je poznat pod nazivom „analiza diskursa iz ugla sociologije saznanja“ (Wissenssowiologische Diskursanalyse). Ovaj pristup diskursu stavlja u vezu promišljanja Mišela Fukoa o ...
Moć i indiferentna (im)potencijalnost u Agambenovoj filozofiji
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
Namera mi je da, služeći se novijim talasima interpretacije (između ostalog Votkinom, Zartaludisom i Long Čujem), razmotrim centralne pojmove Agambenove filozofije: signaturu, indiferenciju, (im)potencijalnost (u konfrontaciji ...
Protiv metafizičkih utvara: kritički osvrt na knjigu Lina Veljaka, Izazovi našeg vremena
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
Distinkcija građanskog i političkog društva u delu Gramšija / The Distinction of Civil and Political Society in The Work of Gramsci
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
U radu se razmatra Gramšijevo shvatanje političkog i građanskog društva pozivajući se na kritiku Perija Andersona koji ovaj problem označava kao antinomiju u Gramšijevom radu. Osnovni problem je razlikovanje hegemonije i ...
Moralno obrazovanje kao uslov za praktikovanje slobode kod Kanta / Kant’s Conception of Moral Education as a Condition For Practicing Freedom
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
U radu se analizira Kantova koncepcija moralnog obrazovanja i uočava sledeće: 1) Kant svoju knjižicu posvećenu vaspitanju započinje tvrdnjom da čovek nije ništa drugo do ono što od njega načini vaspitanje. To znači da ...
Simulakrum i kritika: Delezovo tumačenje platon(izm)a / Simulacrum And Critique: Deleuze’s Understanding of plato(nism)
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
Delezovo razumevanje kritike, koje je izneo u delu Niče i filozofija predstavlja sistemski metod koji će Delez koristiti u svojim kasnijim delima. Zastupajući ovu tezu, rad analizira problem simulakruma, koji Delez uočava ...
Hanslikov formalizam kao začetak savremene estetike muzike / Hanslick’s Formalism as The Beginning of The Contemporary Aesthetics of Music
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
Tekst prikazuje Hanslikov muzički formalizam kao početnu epizodu savremene estetike muzike. Hanslikov najznačajniji spis O muzički lepom se pozicionira u odnosu na najbliže prethodnike Herbarta i Kanta, u čijim radovima ...
Da li seksualno obrazovanje treba da se uči u školama? / Should Sex Education Be Taught in Schools?
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)
U seksualnom obrazovanju mladih ključnu ulogu treba da ima škola, odnosno seksualno obrazovanje formalizovano kroz nastavni program. Neformalno seksualno obrazovanje je neophodno, ali nedovoljno. Kako bismo odgovorili da ...
Prikaz seminara Šta je još preostalo od bildung-a?
(Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2021)