Erić, Zoran

Link to this page

Authority KeyName Variants
orcid::0009-0007-9637-235X
  • Erić, Zoran (8)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена

Erić, Zoran

(Чачак: Градска библиотека „Владислав Петковић Дис", 2023)

TY  - CONF
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2023
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3754
AB  - Рад преиспитује почетке еколошког покрета и протокола изнедрених на конференцијама Уједињених нација у претходних педесет година, као и утицај тих обавезујућих одлука на начин на који се човечанство бори против климатских промена. Анализа указује да је тренитну еко-социјалну кризу немогуће превазићи без темељних системских промена у начину друштвене продукције и репродукције, јер је актуелни капиталистички модел заснован на исцрпљивању свих расположивих ресурса зарад остваривања профита. Теоријски оквири за критику економског модела који угрожава живот на планети, налазе се у марксистичкој критици фосилног капитализма заснованог на континуираном расту. 
У другом делу рада поставља се питање улога институција културе, посебно музеја, чија педагошка улога и симболички капацитет може снажно да утиче на јавно мњење о питањима заштите животне средине. Зелене политике и праксе постају предмет анализа професионалних асоцијација које темељно преиспитују методологије рада и начина на који редефинишу улогу у поларизованом друштву, често окренутом императиву комерцијализације. У трећем делу рада у фокусу су нове кустоске стратегије које на ангажован и еколошки освешћен начин изналазе моделе рада на продукцији културних програма, водећи рачуна о угљеничком остиску сваког пројекта, и доприносе осмишљавању нових епистема за будуће, праведније друштво. У закључку, иако свесни свих инфраструктуралних проблема, посебно у локалном контексту, неопходно је да сфера културе преузме пионирску улогу у едукацији о опасности које доносе климатске промене. Зато, би било неопходно да све институције културе у оквиру својих капацитета треба да осмисле темељне „зелене стратегијеˮ, од свакодневних радних процеса, до програмске политике, који ће у сржи имати поштовање према животној средини.
PB  - Чачак: Градска библиотека „Владислав Петковић Дис"
C3  - Зелени преокрет : циркуларна економија уметности и културе : зборник радова [са конференције одржане у Градској библиотеци Чачак 28-29. септембра 2023. године
T1  - Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена
SP  - 73
EP  - 88
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3754
ER  - 
@conference{
author = "Erić, Zoran",
year = "2023",
abstract = "Рад преиспитује почетке еколошког покрета и протокола изнедрених на конференцијама Уједињених нација у претходних педесет година, као и утицај тих обавезујућих одлука на начин на који се човечанство бори против климатских промена. Анализа указује да је тренитну еко-социјалну кризу немогуће превазићи без темељних системских промена у начину друштвене продукције и репродукције, јер је актуелни капиталистички модел заснован на исцрпљивању свих расположивих ресурса зарад остваривања профита. Теоријски оквири за критику економског модела који угрожава живот на планети, налазе се у марксистичкој критици фосилног капитализма заснованог на континуираном расту. 
У другом делу рада поставља се питање улога институција културе, посебно музеја, чија педагошка улога и симболички капацитет може снажно да утиче на јавно мњење о питањима заштите животне средине. Зелене политике и праксе постају предмет анализа професионалних асоцијација које темељно преиспитују методологије рада и начина на који редефинишу улогу у поларизованом друштву, често окренутом императиву комерцијализације. У трећем делу рада у фокусу су нове кустоске стратегије које на ангажован и еколошки освешћен начин изналазе моделе рада на продукцији културних програма, водећи рачуна о угљеничком остиску сваког пројекта, и доприносе осмишљавању нових епистема за будуће, праведније друштво. У закључку, иако свесни свих инфраструктуралних проблема, посебно у локалном контексту, неопходно је да сфера културе преузме пионирску улогу у едукацији о опасности које доносе климатске промене. Зато, би било неопходно да све институције културе у оквиру својих капацитета треба да осмисле темељне „зелене стратегијеˮ, од свакодневних радних процеса, до програмске политике, који ће у сржи имати поштовање према животној средини.",
publisher = "Чачак: Градска библиотека „Владислав Петковић Дис"",
journal = "Зелени преокрет : циркуларна економија уметности и културе : зборник радова [са конференције одржане у Градској библиотеци Чачак 28-29. септембра 2023. године",
title = "Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена",
pages = "73-88",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3754"
}
Erić, Z.. (2023). Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена. in Зелени преокрет : циркуларна економија уметности и културе : зборник радова [са конференције одржане у Градској библиотеци Чачак 28-29. септембра 2023. године
Чачак: Градска библиотека „Владислав Петковић Дис"., 73-88.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3754
Erić Z. Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена. in Зелени преокрет : циркуларна економија уметности и културе : зборник радова [са конференције одржане у Градској библиотеци Чачак 28-29. септембра 2023. године. 2023;:73-88.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3754 .
Erić, Zoran, "Кустоске стратегије и институционалне политике у време климатских промена" in Зелени преокрет : циркуларна економија уметности и културе : зборник радова [са конференције одржане у Градској библиотеци Чачак 28-29. септембра 2023. године (2023):73-88,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3754 .

The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises

Erić, Zoran

(Skopje: Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture, 2023)

TY  - CONF
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2023
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3098
AB  - It has become clear that climate change is a great danger to the planet's ecosystem, and that the survival of life of all living species on Earth is endangered. Humanity has become aware of the crisis of the environment and its pollution, but not of the assumption that possible solutions to that crisis are related only to the change of mode of social production. Today's eco-social crisis is causally connected with global capitalism, that is, the mode of production that led to it. Therefore, it is a great misconception that the environmental crisis, which is perceived as a problem of all humanity, can be solved by the universalist attitude of the entire human species that strives to preserve the planet, if we ignore the social tensions in which we live. The systemic changes are needed to deal with the crisis of the environment and its pollution. Herewith, the role of culture and art cannot be neglected. Art that deals with environmental issues in an engaged way has the potential to rethink the field of political, as well as to politicize the attitude of art towards the problem of environmental protection. The clear and critical positions of artists in the public sphere initiate the necessary discussions on the eco-social crisis, but also establish new and different models of fair work with the environment. As for the cultural institutions, they need to rethink and re-imagine, but also to decolonize their methodology of working in order to face the eco-social crisis of today. Still, in many local contexts, the institutions cannot be considered independent from dominant ideological constructs they are bound to reproduce in the cultural sphere.
PB  - Skopje: Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture
PB  - Skopje: Freedom Square
C3  - At the Edge of Climate Catastrophe: Art, Culture, Ecology and Policy Making in the 21st Century
T1  - The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises
SP  - 31
EP  - 42
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3098
ER  - 
@conference{
author = "Erić, Zoran",
year = "2023",
abstract = "It has become clear that climate change is a great danger to the planet's ecosystem, and that the survival of life of all living species on Earth is endangered. Humanity has become aware of the crisis of the environment and its pollution, but not of the assumption that possible solutions to that crisis are related only to the change of mode of social production. Today's eco-social crisis is causally connected with global capitalism, that is, the mode of production that led to it. Therefore, it is a great misconception that the environmental crisis, which is perceived as a problem of all humanity, can be solved by the universalist attitude of the entire human species that strives to preserve the planet, if we ignore the social tensions in which we live. The systemic changes are needed to deal with the crisis of the environment and its pollution. Herewith, the role of culture and art cannot be neglected. Art that deals with environmental issues in an engaged way has the potential to rethink the field of political, as well as to politicize the attitude of art towards the problem of environmental protection. The clear and critical positions of artists in the public sphere initiate the necessary discussions on the eco-social crisis, but also establish new and different models of fair work with the environment. As for the cultural institutions, they need to rethink and re-imagine, but also to decolonize their methodology of working in order to face the eco-social crisis of today. Still, in many local contexts, the institutions cannot be considered independent from dominant ideological constructs they are bound to reproduce in the cultural sphere.",
publisher = "Skopje: Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture, Skopje: Freedom Square",
journal = "At the Edge of Climate Catastrophe: Art, Culture, Ecology and Policy Making in the 21st Century",
title = "The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises",
pages = "31-42",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3098"
}
Erić, Z.. (2023). The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises. in At the Edge of Climate Catastrophe: Art, Culture, Ecology and Policy Making in the 21st Century
Skopje: Lokomotiva - Centre for New Initiatives in Arts and Culture., 31-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3098
Erić Z. The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises. in At the Edge of Climate Catastrophe: Art, Culture, Ecology and Policy Making in the 21st Century. 2023;:31-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3098 .
Erić, Zoran, "The Role of Art and Cultural Institutions in the Global Eco-social Crises" in At the Edge of Climate Catastrophe: Art, Culture, Ecology and Policy Making in the 21st Century (2023):31-42,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3098 .

Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku

Erić, Zoran

(Novi Sad: Matica srpska, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2022
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2890
AB  - Tema studije je prva faza u američkom periodu rada Milete Andrejevića od 1961. kada započinje, do 1964. kada prestaje sa specifičnim slikarskim stilom između pop-arta i geometrijske apstrakcije. Povod za istraživanje dela umetnika koji je u srpskoj istoriografiji spominjan samo sporadično kao član Zadarske grupe jeste potreba da se revalorizuje njegov istorijski značaj. Posebno važan period u njegovom radu predstavlja saradnja sa Ričardom Belamijem, koji ga uvodi u krug umetnika koji menjaju jezičke paradigme umetnosti u SAD početkom šezdesetih godina XX veka – poput pop-arta, hard-edge slikarstva i minimal-arta – antagonizujući se sa dominantnim apstraktnim ekspresionizmom. Andrejevićevo svedeno i geometrizovano slikarstvo s motivima iz svakodnevne, popularne kulture, ali i specifičnim erotskim insinuacijama, upisuje se u tom trenutku u američku istoriju umetnosti. Cilj ove pionirske studije je da se analizira Andrejevićev slikarski stil ovog kratkog i u istoriji umetnosti u Srbiji nedovoljno obrađenog perioda njegovog stvaralaštva.
AB  - The subject of the study is the first phase in the American period of Mileta Andrejević, starting from 1961 until 1964 when he stopped using a specific painting style between pop art and
geometric abstraction. The reason for researching the works of this artist, who was mentioned only
sporadically in Serbian historiography as a member of the Zadar group, is the need to revalue his
historical significance. A particularly important period in his work is the collaboration with Richard
Bellamy, who introduced him to the circle of artists who changed the language paradigms of art from
the beginning of the 1960s, from pop art to minimal art. Andrejević’s reduced and geometricized
painting with motifs from everyday, popular culture but also with specific erotic insinuations entered
the American and world art history of that time. The goal of this study is to explore Andrejević’s
development in detail and analyse his painting style from his most important creative period for
the first time in Serbian art history
PB  - Novi Sad: Matica srpska
T2  - Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti
T1  - Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku
VL  - 50
SP  - 377
EP  - 390
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890
ER  - 
@article{
author = "Erić, Zoran",
year = "2022",
abstract = "Tema studije je prva faza u američkom periodu rada Milete Andrejevića od 1961. kada započinje, do 1964. kada prestaje sa specifičnim slikarskim stilom između pop-arta i geometrijske apstrakcije. Povod za istraživanje dela umetnika koji je u srpskoj istoriografiji spominjan samo sporadično kao član Zadarske grupe jeste potreba da se revalorizuje njegov istorijski značaj. Posebno važan period u njegovom radu predstavlja saradnja sa Ričardom Belamijem, koji ga uvodi u krug umetnika koji menjaju jezičke paradigme umetnosti u SAD početkom šezdesetih godina XX veka – poput pop-arta, hard-edge slikarstva i minimal-arta – antagonizujući se sa dominantnim apstraktnim ekspresionizmom. Andrejevićevo svedeno i geometrizovano slikarstvo s motivima iz svakodnevne, popularne kulture, ali i specifičnim erotskim insinuacijama, upisuje se u tom trenutku u američku istoriju umetnosti. Cilj ove pionirske studije je da se analizira Andrejevićev slikarski stil ovog kratkog i u istoriji umetnosti u Srbiji nedovoljno obrađenog perioda njegovog stvaralaštva., The subject of the study is the first phase in the American period of Mileta Andrejević, starting from 1961 until 1964 when he stopped using a specific painting style between pop art and
geometric abstraction. The reason for researching the works of this artist, who was mentioned only
sporadically in Serbian historiography as a member of the Zadar group, is the need to revalue his
historical significance. A particularly important period in his work is the collaboration with Richard
Bellamy, who introduced him to the circle of artists who changed the language paradigms of art from
the beginning of the 1960s, from pop art to minimal art. Andrejević’s reduced and geometricized
painting with motifs from everyday, popular culture but also with specific erotic insinuations entered
the American and world art history of that time. The goal of this study is to explore Andrejević’s
development in detail and analyse his painting style from his most important creative period for
the first time in Serbian art history",
publisher = "Novi Sad: Matica srpska",
journal = "Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti",
title = "Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku",
volume = "50",
pages = "377-390",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890"
}
Erić, Z.. (2022). Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti
Novi Sad: Matica srpska., 50, 377-390.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890
Erić Z. Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti. 2022;50:377-390.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890 .
Erić, Zoran, "Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku" in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, 50 (2022):377-390,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890 .

“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism

Erić, Zoran

(Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS, 2022)

TY  - JOUR
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2022
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2889
AB  - U ovom radu autor analizira trenutno stanje kapitalizma i društvenih sistema koji na mnogo načina pokazuju simptome dezintegracije. Njegov argument je da kriza može biti veoma produktivna i da globalni kapitalistički sistem može da mutira poput virusa, regenerišući se i ažurirajući se iznova. Pozivajući se na teze teoretičara Razmiga Kešejana, autor analizira kako svaka ekonomska katastrofa daje novi zamah za različite oblike akumulacije i rasta kapitala. Autor se fokusira na analizu ove konstalacije, odnosno skorašnje interpretacije „digitalnog kapitalizma“, kako ga je definisao teoretičar Danijel Šiler, i načina na koji se on reprodukuje u sistemu umetnosti, posebno na slučaju časopisa e-flux i njegovog projekta Suppercommunity. Autor nudi komparativnu analizu društvenih i ekonomskih modela izvan kapitalizma, da bi ispitao njihovu današnju recepciju i da li  postoji mogućnost da se uči iz emancipatorskog potencijala koji nije uspeo da se realizuje. Takođe, on analizira kako su umetnici korelirali ili odgovorili na takve društvene sisteme. Studija slučaja za analizu ili mogući alternativni modeli bili bi sistem Radničkog samoupravljanja u Jugoslaviji i umetničke pozicije u okviru Nove umetničke prakse koja je od kraja šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka kritički ispitivala društveno okruženje i opredeljivala se za još radikalnije i „revolucionarnije“  umetničke odgovore.
PB  - Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS
T2  - Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism
T1  - “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism
IS  - 29
SP  - 116
EP  - 127
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889
ER  - 
@article{
author = "Erić, Zoran",
year = "2022",
abstract = "U ovom radu autor analizira trenutno stanje kapitalizma i društvenih sistema koji na mnogo načina pokazuju simptome dezintegracije. Njegov argument je da kriza može biti veoma produktivna i da globalni kapitalistički sistem može da mutira poput virusa, regenerišući se i ažurirajući se iznova. Pozivajući se na teze teoretičara Razmiga Kešejana, autor analizira kako svaka ekonomska katastrofa daje novi zamah za različite oblike akumulacije i rasta kapitala. Autor se fokusira na analizu ove konstalacije, odnosno skorašnje interpretacije „digitalnog kapitalizma“, kako ga je definisao teoretičar Danijel Šiler, i načina na koji se on reprodukuje u sistemu umetnosti, posebno na slučaju časopisa e-flux i njegovog projekta Suppercommunity. Autor nudi komparativnu analizu društvenih i ekonomskih modela izvan kapitalizma, da bi ispitao njihovu današnju recepciju i da li  postoji mogućnost da se uči iz emancipatorskog potencijala koji nije uspeo da se realizuje. Takođe, on analizira kako su umetnici korelirali ili odgovorili na takve društvene sisteme. Studija slučaja za analizu ili mogući alternativni modeli bili bi sistem Radničkog samoupravljanja u Jugoslaviji i umetničke pozicije u okviru Nove umetničke prakse koja je od kraja šezdesetih i tokom sedamdesetih godina XX veka kritički ispitivala društveno okruženje i opredeljivala se za još radikalnije i „revolucionarnije“  umetničke odgovore.",
publisher = "Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS",
journal = "Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism",
title = "“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism",
number = "29",
pages = "116-127",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889"
}
Erić, Z.. (2022). “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism. in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism
Jaši: Editura Fundaţiei Academice AXIS.(29), 116-127.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889
Erić Z. “Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism. in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism. 2022;(29):116-127.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889 .
Erić, Zoran, "“Revolutionary ferment” of art in the age of digital capitalism" in Hermeneia, Journal of Hermeneutics, Art Theory and Criticism, no. 29 (2022):116-127,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2889 .

Ekološka pravda i umetnost

Erić, Zoran

(Novi Sad: Kulturni centar Miloš Crnjanski i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije, 2022)

TY  - CHAP
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2022
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2888
AB  - Rad se bavi problemima globalne eko-socijalne krize kao posledice rasta i mutacija kapitalističkih proizvodnih odnosa. Kroz novo čitanje marksističke teorije, s posebnim osvrtom na teze Dejvida Harvija i Andreasa Malma, autor razmatra pitanja društvene i potom ekološke pravde, kao i potencijal kritičkog diskursa koji bi ukazao na neophodnost drugačijih ekonomskih i društvenih modela, dekolonizovanja prirode i pomaka od antropocentričnog pogleda na svet. Analizom nekoliko primera umetničkih pozicija autor ispituje moguće kreativni odgovore na brojne aktuelne ekološke probleme, poput kontinuirane politike ekonomskog rasta i razvoja koja proizvodi i sve više otpada; ekstraktivnog kapitalizma koji transnacionalne korporacije koriste za podjarmljivanje siromašnih zemalja Globalnog juga i crpljenje njihovih resursa, što dovodi do nove globalne preraspodele zagađenja; ili uspostavljanja drugačijih odnosa između ljudskog i ne-ljudskog sveta uz uvažavanje biodiverziteta i shvatanja da istrebljenje brojnih vrsta živog sveta utiče i na celokupni ekosistem planete i ubrzava klimatske promene. U zaključku, autor ističe značajan doprinos koji umetnici, transverzalno se povezujući sa stručnjacima drugih profila i ekološkim aktivistima, mogu da ostvare u redefinisanju postojećih, i iznalaženju niša za nove i drugačije društvene odnose, zasnovane na principima solidarnosti, društvene pravde u posthumanom, postantropocentričnom svetu, koji će se izboriti sa problemima eko-socijalne krize.
PB  - Novi Sad: Kulturni centar Miloš Crnjanski i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije
T2  - Nova paradigma kreativne ekonomije: Od pravičnosti ka pravednosti
T1  - Ekološka pravda i umetnost
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2888
ER  - 
@inbook{
author = "Erić, Zoran",
year = "2022",
abstract = "Rad se bavi problemima globalne eko-socijalne krize kao posledice rasta i mutacija kapitalističkih proizvodnih odnosa. Kroz novo čitanje marksističke teorije, s posebnim osvrtom na teze Dejvida Harvija i Andreasa Malma, autor razmatra pitanja društvene i potom ekološke pravde, kao i potencijal kritičkog diskursa koji bi ukazao na neophodnost drugačijih ekonomskih i društvenih modela, dekolonizovanja prirode i pomaka od antropocentričnog pogleda na svet. Analizom nekoliko primera umetničkih pozicija autor ispituje moguće kreativni odgovore na brojne aktuelne ekološke probleme, poput kontinuirane politike ekonomskog rasta i razvoja koja proizvodi i sve više otpada; ekstraktivnog kapitalizma koji transnacionalne korporacije koriste za podjarmljivanje siromašnih zemalja Globalnog juga i crpljenje njihovih resursa, što dovodi do nove globalne preraspodele zagađenja; ili uspostavljanja drugačijih odnosa između ljudskog i ne-ljudskog sveta uz uvažavanje biodiverziteta i shvatanja da istrebljenje brojnih vrsta živog sveta utiče i na celokupni ekosistem planete i ubrzava klimatske promene. U zaključku, autor ističe značajan doprinos koji umetnici, transverzalno se povezujući sa stručnjacima drugih profila i ekološkim aktivistima, mogu da ostvare u redefinisanju postojećih, i iznalaženju niša za nove i drugačije društvene odnose, zasnovane na principima solidarnosti, društvene pravde u posthumanom, postantropocentričnom svetu, koji će se izboriti sa problemima eko-socijalne krize.",
publisher = "Novi Sad: Kulturni centar Miloš Crnjanski i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije",
journal = "Nova paradigma kreativne ekonomije: Od pravičnosti ka pravednosti",
booktitle = "Ekološka pravda i umetnost",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2888"
}
Erić, Z.. (2022). Ekološka pravda i umetnost. in Nova paradigma kreativne ekonomije: Od pravičnosti ka pravednosti
Novi Sad: Kulturni centar Miloš Crnjanski i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2888
Erić Z. Ekološka pravda i umetnost. in Nova paradigma kreativne ekonomije: Od pravičnosti ka pravednosti. 2022;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2888 .
Erić, Zoran, "Ekološka pravda i umetnost" in Nova paradigma kreativne ekonomije: Od pravičnosti ka pravednosti (2022),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2888 .

O identitetu. Društveni i umetnički kontekst

Erić, Zoran

(Beigrad: Orion Art, 2021)

TY  - BOOK
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2021
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3099
AB  - Monografija se bavi problemom identiteta iz sociološkog i psihološkog ugla, tezom da identitet nije predeterminisan već zapravo konstruisan putem strukturnih procesa. Teorijski uvod u problem identieta i identifikacije polazi od konstatacije da ne postoje nužno nekakvi univerzalni ili nepromenljivi atributi ljudskog identiteta, nego da je diferencijacija i kretanje između identiteta karakteristika modernih društava. Posebno se razmatraju stavovi Ernesta Laklaua da bilo kakva artikulacija identiteta odnosno formacija objekta, samo je privremeno
kompletna; on je uvek delimično konstituisan silama koje su mu suprotstavljene (konstitutivno spolja), i uvek kontingentan u pogledu preživljavanja protivrečnosti koje on podrazumeva (sile dislokacije). Identitet stoga nastaje kroz razliku; na isti način, svekolika formacija objekta je uvek parcijalna zato što je uvek relaciona.
Monografija obuhvata tri poglavlja, koja obuhvataju nekoliko različitih analiza slučaja. Prvo poglavlje se bavi društveno-političkim problemima identiteta i identifikacije. Drugo poglavlje problematizuje specifičan kontekst teme identiteta u društveno-političkom, kulturnom i umetničkom kontekstu Jugoslavije. Konačno, u trećem poglavlju analiziraju se pojedine umetničke pozicije koje problematizuju pitanja identifikacije i subjektivikacije iz različitih rakursa.
PB  - Beigrad: Orion Art
T1  - O identitetu. Društveni i umetnički kontekst
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3099
ER  - 
@book{
author = "Erić, Zoran",
year = "2021",
abstract = "Monografija se bavi problemom identiteta iz sociološkog i psihološkog ugla, tezom da identitet nije predeterminisan već zapravo konstruisan putem strukturnih procesa. Teorijski uvod u problem identieta i identifikacije polazi od konstatacije da ne postoje nužno nekakvi univerzalni ili nepromenljivi atributi ljudskog identiteta, nego da je diferencijacija i kretanje između identiteta karakteristika modernih društava. Posebno se razmatraju stavovi Ernesta Laklaua da bilo kakva artikulacija identiteta odnosno formacija objekta, samo je privremeno
kompletna; on je uvek delimično konstituisan silama koje su mu suprotstavljene (konstitutivno spolja), i uvek kontingentan u pogledu preživljavanja protivrečnosti koje on podrazumeva (sile dislokacije). Identitet stoga nastaje kroz razliku; na isti način, svekolika formacija objekta je uvek parcijalna zato što je uvek relaciona.
Monografija obuhvata tri poglavlja, koja obuhvataju nekoliko različitih analiza slučaja. Prvo poglavlje se bavi društveno-političkim problemima identiteta i identifikacije. Drugo poglavlje problematizuje specifičan kontekst teme identiteta u društveno-političkom, kulturnom i umetničkom kontekstu Jugoslavije. Konačno, u trećem poglavlju analiziraju se pojedine umetničke pozicije koje problematizuju pitanja identifikacije i subjektivikacije iz različitih rakursa.",
publisher = "Beigrad: Orion Art",
title = "O identitetu. Društveni i umetnički kontekst",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3099"
}
Erić, Z.. (2021). O identitetu. Društveni i umetnički kontekst. 
Beigrad: Orion Art..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3099
Erić Z. O identitetu. Društveni i umetnički kontekst. 2021;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3099 .
Erić, Zoran, "O identitetu. Društveni i umetnički kontekst" (2021),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3099 .

'Urban Feudalism' of New Belgrade: The Case of Belville Housing Block

Erić, Zoran

(Amsterdam: SKOR Foundation for Art and Public Domain; Berlin: Sternberg Press, 2012)


                                            

                                            
Erić, Z.. (2012). 'Urban Feudalism' of New Belgrade: The Case of Belville Housing Block. in Actors, Agents and Attendants - Social Housing-Housing the Social: Art, Property and Spatial Justice
Amsterdam: SKOR Foundation for Art and Public Domain; Berlin: Sternberg Press., 343-358.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3109
Erić Z. 'Urban Feudalism' of New Belgrade: The Case of Belville Housing Block. in Actors, Agents and Attendants - Social Housing-Housing the Social: Art, Property and Spatial Justice. 2012;:343-358.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3109 .
Erić, Zoran, "'Urban Feudalism' of New Belgrade: The Case of Belville Housing Block" in Actors, Agents and Attendants - Social Housing-Housing the Social: Art, Property and Spatial Justice (2012):343-358,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3109 .

The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia

Erić, Zoran

(Vancouver : Fillip Editions, 2009)

TY  - CHAP
AU  - Erić, Zoran
PY  - 2009
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3639
AB  - The paper deals with the socio-political context in Yugoslavia after the decisive split with USSR in 1948. The main focus is on the theoretical concept of workers’ self-management, its development in four different phases and the way it was implemented in Yugoslav society. The analysis stresses the emancipatory potential of the ideas behind the social model of self-management but also presents the arguments for the reasons for its failure and demise. Particular emphasis is put on the reflections of French sociologist and urbanist Henri Lefebvre on the potential of the Yugoslav model of socialism to produce the concept for the New Urban and new socialist city, which was evidenced by his critical reflections on the concept of building New Belgrade. In the final chapters, the post-Yugoslav context and dissolution of Yugoslavia is put in focus. The conclusion revisits the legacy of the concept of self-management and its potential for revisiting it in different historical contexts based on the models of self-organization.
PB  - Vancouver : Fillip Editions
PB  - Berlin : Sternberg Press
T2  - Autogestion, or Henri Lefebvre in New Belgrade
T1  - The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia
SP  - 135
EP  - 150
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3639
ER  - 
@inbook{
author = "Erić, Zoran",
year = "2009",
abstract = "The paper deals with the socio-political context in Yugoslavia after the decisive split with USSR in 1948. The main focus is on the theoretical concept of workers’ self-management, its development in four different phases and the way it was implemented in Yugoslav society. The analysis stresses the emancipatory potential of the ideas behind the social model of self-management but also presents the arguments for the reasons for its failure and demise. Particular emphasis is put on the reflections of French sociologist and urbanist Henri Lefebvre on the potential of the Yugoslav model of socialism to produce the concept for the New Urban and new socialist city, which was evidenced by his critical reflections on the concept of building New Belgrade. In the final chapters, the post-Yugoslav context and dissolution of Yugoslavia is put in focus. The conclusion revisits the legacy of the concept of self-management and its potential for revisiting it in different historical contexts based on the models of self-organization.",
publisher = "Vancouver : Fillip Editions, Berlin : Sternberg Press",
journal = "Autogestion, or Henri Lefebvre in New Belgrade",
booktitle = "The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia",
pages = "135-150",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3639"
}
Erić, Z.. (2009). The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia. in Autogestion, or Henri Lefebvre in New Belgrade
Vancouver : Fillip Editions., 135-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3639
Erić Z. The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia. in Autogestion, or Henri Lefebvre in New Belgrade. 2009;:135-150.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3639 .
Erić, Zoran, "The Third Way: The Experiment of Workers’ Self-Management in Socialist Yugoslavia" in Autogestion, or Henri Lefebvre in New Belgrade (2009):135-150,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3639 .