Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije

Thumbnail
2015
300.pdf (225.7Kb)
Authors
Stojanović Đorđević, Tamara
Contributors
Jovanov, Rastko
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Autor u ovom radu sagledava pedagošku interpretaciju i doprinos Rečnika tehnologije spram kritičke i revolucionarne pedagogije Paula Freirea i njegovih sledbenika Anri Žirua i Pitera Meklarena. Ono što omogućava uporedno razmišljanje o Rečniku tehnologije i Pedagogiji potlačenih, najpoznatijem delu Paula Freirea, jeste jasan napor oba dela usmeren protiv dehumanizacije i pretvaranja pedagoškog procesa u tehnologiju. Freire obrazovni proces vidi kao simulakrum bankarskog sistema dok ga Rečnik tehnologije veoma blisko, ali opštije sagledava kao prevlast privida bez obzira na to ko i koga ugnjetava. Privid bi postojao čak i u svetu bez odnosa nadmoći,jer se razrešenjem tlačenja nećemo osloboditi istorije.
Keywords:
rečnik tehnologije / Paulo Freire / Klod Levi Stros / revolucionarna pedagogija / istorija
Source:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2015, 139-155
Publisher:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Funding / projects:
  • Social crises and contemporary Serbian literature and culture: national, regional, European and global framework (RS-178018)

DOI: 10.2298/FID1501139S

WoS: 000410422200007

[ Google Scholar ]
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/302
Collections
  • Glavna kolekcija
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Stojanović Đorđević, Tamara
PY  - 2015
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/302
AB  - Autor u ovom radu sagledava pedagošku interpretaciju i doprinos Rečnika tehnologije spram kritičke i revolucionarne pedagogije Paula Freirea i njegovih sledbenika Anri Žirua i Pitera Meklarena. Ono što omogućava uporedno razmišljanje o Rečniku tehnologije i Pedagogiji potlačenih, najpoznatijem delu Paula Freirea, jeste jasan napor oba dela usmeren protiv dehumanizacije i pretvaranja pedagoškog procesa u tehnologiju. Freire obrazovni proces vidi kao simulakrum bankarskog sistema dok ga Rečnik tehnologije veoma blisko, ali opštije sagledava kao prevlast privida bez obzira na to ko i koga ugnjetava. Privid bi postojao čak i u svetu bez odnosa nadmoći,jer se razrešenjem tlačenja nećemo osloboditi istorije.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije
SP  - 139
EP  - 155
DO  - 10.2298/FID1501139S
ER  - 
@article{
editor = "Jovanov, Rastko",
author = "Stojanović Đorđević, Tamara",
year = "2015",
abstract = "Autor u ovom radu sagledava pedagošku interpretaciju i doprinos Rečnika tehnologije spram kritičke i revolucionarne pedagogije Paula Freirea i njegovih sledbenika Anri Žirua i Pitera Meklarena. Ono što omogućava uporedno razmišljanje o Rečniku tehnologije i Pedagogiji potlačenih, najpoznatijem delu Paula Freirea, jeste jasan napor oba dela usmeren protiv dehumanizacije i pretvaranja pedagoškog procesa u tehnologiju. Freire obrazovni proces vidi kao simulakrum bankarskog sistema dok ga Rečnik tehnologije veoma blisko, ali opštije sagledava kao prevlast privida bez obzira na to ko i koga ugnjetava. Privid bi postojao čak i u svetu bez odnosa nadmoći,jer se razrešenjem tlačenja nećemo osloboditi istorije.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije",
pages = "139-155",
doi = "10.2298/FID1501139S"
}
Jovanov, R.,& Stojanović Đorđević, T.. (2015). Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 139-155.
https://doi.org/10.2298/FID1501139S
Jovanov R, Stojanović Đorđević T. Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2015;:139-155.
doi:10.2298/FID1501139S .
Jovanov, Rastko, Stojanović Đorđević, Tamara, "Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2015):139-155,
https://doi.org/10.2298/FID1501139S . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB