Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti
Abstract
Odnos jenskih romantičara prema Kantovoj kritičkoj filozofiji može biti posmatran i iz ugla romantičarske teorije fragmenta. Autor zastupa stav da je u filozofskim reflelksijama Fridriha Šlegela i Novalisa fragmentarnost imala transcendentalni karakter, zbog čega sujenski romantičari došli upriliku da na inovativan način pristupe imanentnim napetostima Kantovog filozofskog projekta. Među njima se po značaju ističu problemi promišljanja odnosa sistematičnosti i delimičnosti saznanja, kao i onoga teorijskog i praktičkog u čoveku. Značaj Fihteove verzije kritičkog idealizma za romantičare autor pokušava da vrednuje s obzirom na ključnu romantičarsku nameru da teorijom fragmenta istorizuju transcendentalnu filozofiju. Zaključni redovi se osvrću na novije interpretacije romantičarskog fragmenta koje su sklone da zanemare tu nameru.
Keywords:
Šlegel / Novalis / Kant, Imanuel / Fihte / fragmentSource:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2015, 69-87Publisher:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Vlaški, Stanko PY - 2015 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/297 AB - Odnos jenskih romantičara prema Kantovoj kritičkoj filozofiji može biti posmatran i iz ugla romantičarske teorije fragmenta. Autor zastupa stav da je u filozofskim reflelksijama Fridriha Šlegela i Novalisa fragmentarnost imala transcendentalni karakter, zbog čega sujenski romantičari došli upriliku da na inovativan način pristupe imanentnim napetostima Kantovog filozofskog projekta. Među njima se po značaju ističu problemi promišljanja odnosa sistematičnosti i delimičnosti saznanja, kao i onoga teorijskog i praktičkog u čoveku. Značaj Fihteove verzije kritičkog idealizma za romantičare autor pokušava da vrednuje s obzirom na ključnu romantičarsku nameru da teorijom fragmenta istorizuju transcendentalnu filozofiju. Zaključni redovi se osvrću na novije interpretacije romantičarskog fragmenta koje su sklone da zanemare tu nameru. PB - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Filozofija i društvo/Philosophy and Society T1 - Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti SP - 69 EP - 87 DO - 10.2298/FID1501069V ER -
@article{ editor = "Jovanov, Rastko", author = "Vlaški, Stanko", year = "2015", abstract = "Odnos jenskih romantičara prema Kantovoj kritičkoj filozofiji može biti posmatran i iz ugla romantičarske teorije fragmenta. Autor zastupa stav da je u filozofskim reflelksijama Fridriha Šlegela i Novalisa fragmentarnost imala transcendentalni karakter, zbog čega sujenski romantičari došli upriliku da na inovativan način pristupe imanentnim napetostima Kantovog filozofskog projekta. Među njima se po značaju ističu problemi promišljanja odnosa sistematičnosti i delimičnosti saznanja, kao i onoga teorijskog i praktičkog u čoveku. Značaj Fihteove verzije kritičkog idealizma za romantičare autor pokušava da vrednuje s obzirom na ključnu romantičarsku nameru da teorijom fragmenta istorizuju transcendentalnu filozofiju. Zaključni redovi se osvrću na novije interpretacije romantičarskog fragmenta koje su sklone da zanemare tu nameru.", publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society", title = "Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti", pages = "69-87", doi = "10.2298/FID1501069V" }
Jovanov, R.,& Vlaški, S.. (2015). Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 69-87. https://doi.org/10.2298/FID1501069V
Jovanov R, Vlaški S. Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2015;:69-87. doi:10.2298/FID1501069V .
Jovanov, Rastko, Vlaški, Stanko, "Transcendentalna filozofija u perspektivama romantičarske fragmentarnosti" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2015):69-87, https://doi.org/10.2298/FID1501069V . .