Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti

Thumbnail
2015
293.pdf (251.0Kb)
Authors
Dedić, Nikola
Contributors
Jovanov, Rastko
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Osnovni cilj teksta jeste kritika poststrukturalističke teorije umetnosti, a posebno teze o avangardnom delu kao obliku transgresivnosti. Kao polazište u ovoj kritici iskorišćena je filozofija običnog jezika američkog filozofa Stenlija Kavela, sa posebnim osvrtom na njegovu teoriju filma. Dok je poststrukturalistička teorija filma razrađivana kroz postavke o ideologiji, Kavel film, ali i umetnost u celini, sagledava kroz tezu o skepticizmu. Dok je poststrukturalizam, zahvaljujući svojim postavkama o avangardi kao obliku transgresije ideologije neka vrsta filozofije negacije, u radu se potencira teza da je Kavelova filozofija utopijska teorija prevladavanja skepticizma u kojoj avangardni film zauzima istaknuto ali ne i centralno mesto. Kavelove teze su iskorišćene kao osnova za ponovno promišljanje modernizma, a što je u suprotnosti sa postmodernističkim zaokretom koji je doneo poststrukturalizam.
Keywords:
poststrukturalizam / filozofija običnog jezika / Kavel / film / skepticizam
Source:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2015, 205-225
Publisher:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju

DOI: 10.2298/FID1501205D

WoS: 000410422200010

[ Google Scholar ]
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/295
Collections
  • Glavna kolekcija
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Dedić, Nikola
PY  - 2015
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/295
AB  - Osnovni cilj teksta jeste kritika poststrukturalističke teorije umetnosti, a posebno teze o avangardnom delu kao obliku transgresivnosti. Kao polazište u ovoj kritici iskorišćena je filozofija običnog jezika američkog filozofa Stenlija Kavela, sa posebnim osvrtom na njegovu teoriju filma. Dok je poststrukturalistička teorija filma razrađivana kroz postavke o ideologiji, Kavel film, ali i umetnost u celini, sagledava kroz tezu o skepticizmu. Dok je poststrukturalizam, zahvaljujući svojim postavkama o avangardi kao obliku transgresije ideologije neka vrsta filozofije negacije, u radu se potencira teza da je Kavelova filozofija utopijska teorija prevladavanja skepticizma u kojoj avangardni film zauzima istaknuto ali ne i centralno mesto. Kavelove teze su iskorišćene kao osnova za ponovno promišljanje modernizma, a što je u suprotnosti sa postmodernističkim zaokretom koji je doneo poststrukturalizam.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti
SP  - 205
EP  - 225
DO  - 10.2298/FID1501205D
ER  - 
@article{
editor = "Jovanov, Rastko",
author = "Dedić, Nikola",
year = "2015",
abstract = "Osnovni cilj teksta jeste kritika poststrukturalističke teorije umetnosti, a posebno teze o avangardnom delu kao obliku transgresivnosti. Kao polazište u ovoj kritici iskorišćena je filozofija običnog jezika američkog filozofa Stenlija Kavela, sa posebnim osvrtom na njegovu teoriju filma. Dok je poststrukturalistička teorija filma razrađivana kroz postavke o ideologiji, Kavel film, ali i umetnost u celini, sagledava kroz tezu o skepticizmu. Dok je poststrukturalizam, zahvaljujući svojim postavkama o avangardi kao obliku transgresije ideologije neka vrsta filozofije negacije, u radu se potencira teza da je Kavelova filozofija utopijska teorija prevladavanja skepticizma u kojoj avangardni film zauzima istaknuto ali ne i centralno mesto. Kavelove teze su iskorišćene kao osnova za ponovno promišljanje modernizma, a što je u suprotnosti sa postmodernističkim zaokretom koji je doneo poststrukturalizam.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti",
pages = "205-225",
doi = "10.2298/FID1501205D"
}
Jovanov, R.,& Dedić, N.. (2015). Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 205-225.
https://doi.org/10.2298/FID1501205D
Jovanov R, Dedić N. Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2015;:205-225.
doi:10.2298/FID1501205D .
Jovanov, Rastko, Dedić, Nikola, "Film i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2015):205-225,
https://doi.org/10.2298/FID1501205D . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB