Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Tema studije je prva faza u američkom periodu rada Milete Andrejevića od 1961. kada započinje, do 1964. kada prestaje sa specifičnim slikarskim stilom između pop-arta i geometrijske apstrakcije. Povod za istraživanje dela umetnika koji je u srpskoj istoriografiji spominjan samo sporadično kao član Zadarske grupe jeste potreba da se revalorizuje njegov istorijski značaj. Posebno važan period u njegovom radu predstavlja saradnja sa Ričardom Belamijem, koji ga uvodi u krug umetnika koji menjaju jezičke paradigme umetnosti u SAD početkom šezdesetih godina XX veka – poput pop-arta, hard-edge slikarstva i minimal-arta – antagonizujući se sa dominantnim apstraktnim ekspresionizmom. Andrejevićevo svedeno i geometrizovano slikarstvo s motivima iz svakodnevne, popularne kulture, ali i specifičnim erotskim insinuacijama, upisuje se u tom trenutku u američku istoriju umetnosti. Cilj ove pionirske studije je da se analizira Andrejevićev slikarski stil ovog kratkog i u istoriji umetnosti u Srbiji ne...dovoljno obrađenog perioda njegovog stvaralaštva.
The subject of the study is the first phase in the American period of Mileta Andrejević, starting from 1961 until 1964 when he stopped using a specific painting style between pop art and
geometric abstraction. The reason for researching the works of this artist, who was mentioned only
sporadically in Serbian historiography as a member of the Zadar group, is the need to revalue his
historical significance. A particularly important period in his work is the collaboration with Richard
Bellamy, who introduced him to the circle of artists who changed the language paradigms of art from
the beginning of the 1960s, from pop art to minimal art. Andrejević’s reduced and geometricized
painting with motifs from everyday, popular culture but also with specific erotic insinuations entered
the American and world art history of that time. The goal of this study is to explore Andrejević’s
development in detail and analyse his painting style from his most important creative period for
the first... time in Serbian art history
Кључне речи:
Mileta Andrejević / zadarska grupa / asocijativna apstrakcija / pop-art / geometrijska apstrakcijaИзвор:
Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, 2022, 50, 377-390Издавач:
- Novi Sad: Matica srpska
Колекције
Институција/група
IFDTTY - JOUR AU - Erić, Zoran PY - 2022 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2890 AB - Tema studije je prva faza u američkom periodu rada Milete Andrejevića od 1961. kada započinje, do 1964. kada prestaje sa specifičnim slikarskim stilom između pop-arta i geometrijske apstrakcije. Povod za istraživanje dela umetnika koji je u srpskoj istoriografiji spominjan samo sporadično kao član Zadarske grupe jeste potreba da se revalorizuje njegov istorijski značaj. Posebno važan period u njegovom radu predstavlja saradnja sa Ričardom Belamijem, koji ga uvodi u krug umetnika koji menjaju jezičke paradigme umetnosti u SAD početkom šezdesetih godina XX veka – poput pop-arta, hard-edge slikarstva i minimal-arta – antagonizujući se sa dominantnim apstraktnim ekspresionizmom. Andrejevićevo svedeno i geometrizovano slikarstvo s motivima iz svakodnevne, popularne kulture, ali i specifičnim erotskim insinuacijama, upisuje se u tom trenutku u američku istoriju umetnosti. Cilj ove pionirske studije je da se analizira Andrejevićev slikarski stil ovog kratkog i u istoriji umetnosti u Srbiji nedovoljno obrađenog perioda njegovog stvaralaštva. AB - The subject of the study is the first phase in the American period of Mileta Andrejević, starting from 1961 until 1964 when he stopped using a specific painting style between pop art and geometric abstraction. The reason for researching the works of this artist, who was mentioned only sporadically in Serbian historiography as a member of the Zadar group, is the need to revalue his historical significance. A particularly important period in his work is the collaboration with Richard Bellamy, who introduced him to the circle of artists who changed the language paradigms of art from the beginning of the 1960s, from pop art to minimal art. Andrejević’s reduced and geometricized painting with motifs from everyday, popular culture but also with specific erotic insinuations entered the American and world art history of that time. The goal of this study is to explore Andrejević’s development in detail and analyse his painting style from his most important creative period for the first time in Serbian art history PB - Novi Sad: Matica srpska T2 - Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti T1 - Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku VL - 50 SP - 377 EP - 390 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890 ER -
@article{ author = "Erić, Zoran", year = "2022", abstract = "Tema studije je prva faza u američkom periodu rada Milete Andrejevića od 1961. kada započinje, do 1964. kada prestaje sa specifičnim slikarskim stilom između pop-arta i geometrijske apstrakcije. Povod za istraživanje dela umetnika koji je u srpskoj istoriografiji spominjan samo sporadično kao član Zadarske grupe jeste potreba da se revalorizuje njegov istorijski značaj. Posebno važan period u njegovom radu predstavlja saradnja sa Ričardom Belamijem, koji ga uvodi u krug umetnika koji menjaju jezičke paradigme umetnosti u SAD početkom šezdesetih godina XX veka – poput pop-arta, hard-edge slikarstva i minimal-arta – antagonizujući se sa dominantnim apstraktnim ekspresionizmom. Andrejevićevo svedeno i geometrizovano slikarstvo s motivima iz svakodnevne, popularne kulture, ali i specifičnim erotskim insinuacijama, upisuje se u tom trenutku u američku istoriju umetnosti. Cilj ove pionirske studije je da se analizira Andrejevićev slikarski stil ovog kratkog i u istoriji umetnosti u Srbiji nedovoljno obrađenog perioda njegovog stvaralaštva., The subject of the study is the first phase in the American period of Mileta Andrejević, starting from 1961 until 1964 when he stopped using a specific painting style between pop art and geometric abstraction. The reason for researching the works of this artist, who was mentioned only sporadically in Serbian historiography as a member of the Zadar group, is the need to revalue his historical significance. A particularly important period in his work is the collaboration with Richard Bellamy, who introduced him to the circle of artists who changed the language paradigms of art from the beginning of the 1960s, from pop art to minimal art. Andrejević’s reduced and geometricized painting with motifs from everyday, popular culture but also with specific erotic insinuations entered the American and world art history of that time. The goal of this study is to explore Andrejević’s development in detail and analyse his painting style from his most important creative period for the first time in Serbian art history", publisher = "Novi Sad: Matica srpska", journal = "Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti", title = "Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku", volume = "50", pages = "377-390", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890" }
Erić, Z.. (2022). Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti Novi Sad: Matica srpska., 50, 377-390. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890
Erić Z. Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku. in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti. 2022;50:377-390. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890 .
Erić, Zoran, "Između pop-arta i geometrijske apstrakcije: Slikarstvo Milete Andrejevića od 1961. do 1964. u Njujorku" in Zbornik Matice srpske za likovne umetnosti, 50 (2022):377-390, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2890 .