Приказ основних података о документу

dc.creatorВелинов, Марија
dc.date.accessioned2021-11-10T08:32:52Z
dc.date.available2021-11-10T08:32:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.isbn978-86-81712-06-1
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2448
dc.description.abstractАнализом рада Џефа Вола (Jeff Wall) показује се да његова уметничка дела стоје на границама различитих медија и дисциплина. Било кроз реферирање или технику стварања, коју аутор назива кинематографијом, Џеф Вол ни у једном тренутку не производи само фотографију. Поред кретања између дисциплина различитих уметничких медија, аутор се кроз рад креће и између теорије уметности са једне стране и културе сећања са друге стране. Тим трагом, рад се окреће анализи уобичајених схватања визуелне репрезентације, документарности и сећања, као и њиховим односом према истини и стварности, која се проблематизује кроз стваралаштво Џефа Вола. Сећање се, наспрам уобичајеног мишљења, показује као део или аспект имагинације и, као такво, представља основу уметности. Са друге стране, документарност се одваја од стварности и истине и придружује поетичном то јест, такође се показује као део фантастичне функције. Они (сећање и фантазија или имагинација) се свако за себе и заједно удаљују од линеарности времена чиме стварају специфични вид репрезентације који је јасно видљив како у самим делима Џефа Вола, тако и у његовом кинематографском приступу стварању фотографија. Закључује се да овај уметник ствара чисту или истинску репрезентацију која, наспрам уобичајених очекивања и веровања, не пружа чињенице о стварности, већ се показује као припадајућа простору фантазије.sr
dc.description.abstractBy analyzing Jeff Wall’s work we can see that his works of art stand between different media and disciplines. Whether through referring or his technique, which he calls cinematography, Jeff Wall never produces only photography. In addition to being in between different art media disciplines, he also moves between art theory on the one hand and cultural memory on the other. With this in mind, the paper focuses on the analysis of common understandings of visual representation, documentary and memory, as well as their relationship to truth and reality, which is problematized through Jeff Wall’s work. Memory, as opposed to common thinking, is shown as a part or aspect of the imagination and, as such, is the basis of art. On the other hand, the documentary separates itself from reality and truth and turns to the poetic, that is, it also partially serves the fantastic. They (memory and fantasy or imagination) move away from the linearity of time, thus creating a specific type of representation that is clearly visible both in the works of Jeff Wall and in his cinematic approach to photography. We can conclude that this artist creates a pure or true representation which, contrary to usual expectations and beliefs, does not provide facts about reality, but shows itself as belonging to the realm of fantasy.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherБеоград: Естетичко друштво Србијеsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceЧему естетика? Зборник радоваsr
dc.subjectвизуелна култура, кинематографија, репрезентација, култура сећања, имагинација, фантазија.sr
dc.subjectvisual culture, cinematography, representation, memory culture, imagination, fantasy.sr
dc.titleПроблематизовање визуелне репрезентације стварности као интермедијална документарна пракса Џефа Волаsr
dc.typePoglavlje u monografijisr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.spage204
dc.citation.epage224
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8653/bitstream_8653.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2448


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу