Приказ основних података о документу

Klasična kritička teorija, epistemološka dijalektika i opšta ekonomija. Odgovor na kritike iz Beograda i Šangaja

dc.creatorSørensen, Asger
dc.date.accessioned2021-10-30T10:24:10Z
dc.date.available2021-10-30T10:24:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2392
dc.description.abstractIn my response, I initially defend my preference for classical Critical Theory, emphasizing its continued relevance in capitalist modernity, stressing that the epistemological approach does not imply dogmatism with regards to scientific theory or Historical Materialism, just as it does not imply closure with regards to political democracy. When it comes to the dialectics of the classics, I also defend an epistemological approach, arguing that the dialectics aiming for truth implies critique and negativity. However, confronted with the duality of transcendental ideas and historical relativity, I express my confidence in human intuition. Following Hegel, determinate negation must sublate the intuitively conceived universality to a new conception that contains the result of the negation. Finally, I do not see how the conceptual aporias of general economy can be solved by the current political degrowth project. Still, politics is what we need more of, namely social democracy.sr
dc.description.abstractNa početku, branim svoju privrženost klasičnoj kritičkoj teoriji, naglašavajući njenu kontinuiranu relevantnost u kapitalističkoj modernosti, ističući da epistemološki pristup ne implicira dogmatizam u pogledu teorije saznanja ili istorijskog materijalizma, dovršenost u pogledu političke demokratije. Kada je u pitanju dijalektika u klasičnom smislu, takođe branim epistemološki pristup, argumentujući da dijalektika koja stremi istini implicira kritiku i negativnost. Međutim, suočen sa dualnošću transcendentnih ideja i istorijske relativnosti, izražavam svoje poverenje u ljudsku intuiciju. Sledeći Hegela, negacija neposredno datog mora da uključi intuitivno shvaćenu univerzalnost u novu koncepciju koja sadrži rezultat negacije. Takođe, ne vidim kako se pojmovne aporije opšte ekonomije mogu rešiti unutar savremene politike ,od-rastaʻ (Degrowth). Ipak, treba nam više a ne manje politike, i to one socijal-demokratske.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societysr
dc.subjectdialecticssr
dc.subjectcapitalismsr
dc.subjectcritical theorysr
dc.subjectepistemologysr
dc.subjectnegationsr
dc.subjectgeneral economysr
dc.titleClassical Critical Theory, Epistemological Dialectics and General Economy. Reply to Criticism Raised in Belgrade and Shanghaisr
dc.titleKlasična kritička teorija, epistemološka dijalektika i opšta ekonomija. Odgovor na kritike iz Beograda i Šangajasr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.issue1
dc.citation.volume32
dc.citation.spage40
dc.citation.epage64
dc.identifier.doi10.2298/FID2101040S
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8473/bitstream_8473.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу