Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Glavna kolekcija
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"

Thumbnail
2014
237.pdf (229.9Kb)
Authors
Jeremić Molnar, Dragana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Rihard Vagner poceoje svet da sagledava u kategorijama propada- nja tokom cetrdesetih godina 19. veka, a posebno tokom revolucije 1848-1849. Nije kritikovao savremeni svet (i pripadajucu mu realnost), vec gaje naprosto razumeo na svoj nacin. Vagner je imao sopstvenu verziju sveta kojaje trebalo da postane referentni okvir za stvaranje jedne potpuno drugacije realnosti u buducnosti. Jedan od najrelevantnijih dokumenata za razumevanje njegovog poimanja sveta i realnosti jeste njegovo pismo Avgustu Rekelu poslato 24/25. ja- nuara 1854. godine. U njemuje Vagner svoja ranija razmisljanja o realnosti pokusao da sklopi u smisaonu celinu. Ucinioje to uzpomoc nekoliko konce- pata: „svet kao celina“, „svet sadasnjosti“, „stvarnost sveta“/„savremena stvar- nost“. U tom pismu, kao i na drugim mestima, on je propustio da razradi svoju ideju sveta i da objasni njen odnos prema „modernoj realnosti“ koja se menjala. Umesto toga, Vagner je razvio drugu ideju: ideju umetnickog dela koje je trebalo da bu...de neka vrsta medijatora izmedu „savremenog sveta“ i „sveta buducnosti“, kao i izmedu njihovih realnosti. Njegova verzija „savremenog sve¬ta“ i njegove realnosti sadrzavala je, zapravo, dve komponente: sam „savreme- ni svet“ i umetnicko delo koje je smeralo njegovoj promeni. Takvo delo opisiva- lo je promenu, shvacenu u kategorijama regeneracije, i samim tim predvidalo nacin na koji ce se realnost menjati u buducnosti, kao i sam pravac promene.

Keywords:
Rihard Vagner / realnost / umetničko delo / artwork / world
Source:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2014, 257-273
Publisher:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Funding / projects:
  • Identities of Serbian music in world cultural context (RS-177019)

DOI: 10.2298/FID1402257J

[ Google Scholar ]
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/239
Collections
  • Glavna kolekcija
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Jeremić Molnar, Dragana
PY  - 2014
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/239
AB  - Rihard Vagner poceoje svet da sagledava u kategorijama propada- nja tokom cetrdesetih godina 19. veka, a posebno tokom revolucije 1848-1849. Nije kritikovao savremeni svet (i pripadajucu mu realnost), vec gaje naprosto razumeo na svoj nacin. Vagner je imao sopstvenu verziju sveta kojaje trebalo da postane referentni okvir za stvaranje jedne potpuno drugacije realnosti u buducnosti. Jedan od najrelevantnijih dokumenata za razumevanje njegovog poimanja sveta i realnosti jeste njegovo pismo Avgustu Rekelu poslato 24/25. ja- nuara 1854. godine. U njemuje Vagner svoja ranija razmisljanja o realnosti pokusao da sklopi u smisaonu celinu. Ucinioje to uzpomoc nekoliko konce- pata: „svet kao celina“, „svet sadasnjosti“, „stvarnost sveta“/„savremena stvar- nost“. U tom pismu, kao i na drugim mestima, on je propustio da razradi svoju ideju sveta i da objasni njen odnos prema „modernoj realnosti“ koja se menjala. Umesto toga, Vagner je razvio drugu ideju: ideju umetnickog dela koje je trebalo da bude neka vrsta medijatora izmedu „savremenog sveta“ i „sveta buducnosti“, kao i izmedu njihovih realnosti. Njegova verzija „savremenog sve¬ta“ i njegove realnosti sadrzavala je, zapravo, dve komponente: sam „savreme- ni svet“ i umetnicko delo koje je smeralo njegovoj promeni. Takvo delo opisiva- lo je promenu, shvacenu u kategorijama regeneracije, i samim tim predvidalo nacin na koji ce se realnost menjati u buducnosti, kao i sam pravac promene.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"
SP  - 257
EP  - 273
DO  - 10.2298/FID1402257J
ER  - 
@article{
author = "Jeremić Molnar, Dragana",
year = "2014",
abstract = "Rihard Vagner poceoje svet da sagledava u kategorijama propada- nja tokom cetrdesetih godina 19. veka, a posebno tokom revolucije 1848-1849. Nije kritikovao savremeni svet (i pripadajucu mu realnost), vec gaje naprosto razumeo na svoj nacin. Vagner je imao sopstvenu verziju sveta kojaje trebalo da postane referentni okvir za stvaranje jedne potpuno drugacije realnosti u buducnosti. Jedan od najrelevantnijih dokumenata za razumevanje njegovog poimanja sveta i realnosti jeste njegovo pismo Avgustu Rekelu poslato 24/25. ja- nuara 1854. godine. U njemuje Vagner svoja ranija razmisljanja o realnosti pokusao da sklopi u smisaonu celinu. Ucinioje to uzpomoc nekoliko konce- pata: „svet kao celina“, „svet sadasnjosti“, „stvarnost sveta“/„savremena stvar- nost“. U tom pismu, kao i na drugim mestima, on je propustio da razradi svoju ideju sveta i da objasni njen odnos prema „modernoj realnosti“ koja se menjala. Umesto toga, Vagner je razvio drugu ideju: ideju umetnickog dela koje je trebalo da bude neka vrsta medijatora izmedu „savremenog sveta“ i „sveta buducnosti“, kao i izmedu njihovih realnosti. Njegova verzija „savremenog sve¬ta“ i njegove realnosti sadrzavala je, zapravo, dve komponente: sam „savreme- ni svet“ i umetnicko delo koje je smeralo njegovoj promeni. Takvo delo opisiva- lo je promenu, shvacenu u kategorijama regeneracije, i samim tim predvidalo nacin na koji ce se realnost menjati u buducnosti, kao i sam pravac promene.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"",
pages = "257-273",
doi = "10.2298/FID1402257J"
}
Jeremić Molnar, D.. (2014). Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti". in Filozofija i društvo/Philosophy and Society
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 257-273.
https://doi.org/10.2298/FID1402257J
Jeremić Molnar D. Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti". in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2014;:257-273.
doi:10.2298/FID1402257J .
Jeremić Molnar, Dragana, "Problem realnosti u spisima Riharda Vagnera
Realnost umetnickog dela kao tranzicija od „realnosti sveta sadasnjosti" ka „realnosti sveta buducnosti"" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2014):257-273,
https://doi.org/10.2298/FID1402257J . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB