Приказ основних података о документу

Mедијски зависници у Србији: димензије проблема и могућа решења

dc.creatorBojić, Ljubiša
dc.date.accessioned2021-10-28T14:18:28Z
dc.date.available2021-10-28T14:18:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2346
dc.description.abstractAdvances in mobile devices technology enabled media access anywhere and anytime. The appearance of social networks opened new realms of life simulation, potentially boosting media addictions. Personal characteristics in combination with stressful situations may be causing repression of inner impulses, thus provoking some psychological conditions such as depression, anxiety or loneliness. In this situation, person might look into characteristics and content of different media to find the one which addresses his or her repressed impulses, thus enabling ―simulation of life‖. Person susceptible to one addiction might at some point decide to change it with another one, like alcohol or drugs use. The results of this research indicate that materialistic persons oriented towards societal success are more likely to become media addicts. Stressful situations coming from family, workplace, education and moral and ethical norms are strongly linked to media addiction. Family as a liberating agent has been found to correlate with a decrease in levels of media addiction. The repression of inner impulses has been increasing with levels of media addiction. Media addiction has been increasing with those research participants with feelings of happiness tied to shopping.sr
dc.description.abstractСве већи број корисника медија, као и могућност сталног приступа путем мобилних уређаја – чине медијску зависност важном темом за друштво. С обзиром на наведено, ова студија има задатак да проучи како медијска зависност настаје и којим стратегијама и превентивним политикама ју је могуће умањити. У уводу су цитирани различити аутори како би се пружио приказ претходних истраживања повезаних са личним особинама, стресним ситуацијама и потискивањем унутрашњих импулса као предуслова за настајање медијске зависности. Такође је разматрање различитих врста зависности било у средишту истраживања, тј. питање зашто је зависник изабрао баш одређену врсту зависности, а не неку другу. Овде се успостављају истраживачке хипотезе. Наредна секција у раду објашњава методологију која је коришћена да се испита медијска зависност у Србији. У овом делу излажу се питања из анкете која се односе на узроке настајања медијске зависности. Затим се излажу резултати истраживања који потврђују хипотезе. Укратко, утврђено је да су људи са материјалистичким аспирацијама који желе друштвено потврђен успех посебно погодни да постану медијски зависници. Такође, окидачи за медијску зависност могу бити различите стресне ситуације из свакодневног живота, што укључује сфере као што су образовање, рад, породица итд. С друге стране, постоји само једна сфера која је у јасној негативној корелацији са медијском зависношћу и то је породица. Мала је вероватноћа да људи који осећају да је „породица њихова слобода‖ постану медијски зависници. Поред тога, утврђено је да међу људима који воле да купују има више медијских зависника у односу на групу оних који то не воле да раде. Сви поменути резултати истраживања су онда стављени у контекст демографских података испитаника како би се добила и та димензија. На крају је цео процес медијске зависности још једном разматран кроз завршна запажања. Ово укључује медијску зависност и личне особине, стресне ситуације и потискивање унутрашњих импулса. Потенцијалне користи овог истраживања су наведене као, на пример, коришћења за државну стратегију против медијске зависности. Предлаже се универзална методологија за мерење медијске зависности према свим медијима, као и континуално мерење у више земаља како би се добила слика у односу на ово глобално питање. Стратегија превенције медијске зависности предложена је с обзиром на истраживачки резултат који говори о утицају јаке породице да се смањи медијска зависност.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherNiš: Univerzitet u Nišusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Technological Development (TD or TR)/33015/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTemesr
dc.subjectpersonal attributessr
dc.subjectstressful situationssr
dc.subjectrepression of inner impulsessr
dc.subjectpsychological conditionssr
dc.subjectnature of mediasr
dc.subjectdigilabsr
dc.titleMedia addicts in Serbia: problem dimensions and possible solutionssr
dc.titleMедијски зависници у Србији: димензије проблема и могућа решењаsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractБојић, Љубиша; Medijski zavisnici u Srbiji: dimenzije problema i moguća rešenja; Медиа аддицтс ин Сербиа: проблем дименсионс анд поссибле солутионс; Медиа аддицтс ин Сербиа: проблем дименсионс анд поссибле солутионс;
dc.citation.issue2
dc.citation.volume42
dc.citation.spage681
dc.citation.epage693
dc.identifier.doi10.22190/TEME1802681B
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8330/bitstream_8330.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу