Репозиторијум Института за филозофију и друштвену теорију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед записа
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estetika i intersubjektivnost

Thumbnail
2020
bitstream_8229.pdf (6.049Mb)
Аутори
Cvejić, Igor
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Интерсубјективност се у раној модерној естетици појављује као један од најосновнијих њених чинилаца, пре свега, као питање укуса. Упркос увреженом схватању да је естетски доживљај нешто приватно субјективно рани модерни естетичари (попут Шефтсберија, Хјума, Канта итд.) највећи напор су уложили да објасне интерсубјективност овог доживљаја, како наглашавајући његов друштвени карактер тако и објашњавајући захтев за његовом интерсубјективном валидношћу. Притом сам појам интерсубјективности више никако није могао остати исти. Наместо круто схваћене интерсубјективности засноване на општеприхваћеним нормама, препознатљивим колективним обрасцима и појмовима, као и општим правилима, ступио је феномен интерсубјективности који је омогућавао флексибилност, промене, незнање, игру и креацију нових правила. Самим тим ни теорија вредности није могла остати иста, она је морала да омогући не само инвенцију вредности већ и интерсубјективност ново-креираних вредности.
Кључне речи:
estetika / intersubjektivnost / ukus / društvene promene / Kant / Grasijan / Šeftsberi
Извор:
Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković), 2020, 9-27
Издавач:
  • Beograd: Estetičko Društvo Srbije
Напомена:
  • https://estetickodrustvosrbije.com/zbornici/

ISBN: 978-86-81712-06-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2306
Колекције
  • Radovi istraživača
Институција/група
IFDT
TY  - CHAP
AU  - Cvejić, Igor
PY  - 2020
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2306
AB  - Интерсубјективност се у раној модерној естетици 
појављује као један од најосновнијих њених чинилаца, пре 
свега, као питање укуса. Упркос увреженом схватању да је 
естетски доживљај нешто приватно субјективно рани модерни 
естетичари (попут Шефтсберија, Хјума, Канта итд.) највећи 
напор су уложили да објасне интерсубјективност овог 
доживљаја, како наглашавајући његов друштвени карактер 
тако и објашњавајући захтев за његовом интерсубјективном 
валидношћу. Притом сам појам интерсубјективности више 
никако није могао остати исти. Наместо круто схваћене 
интерсубјективности засноване на општеприхваћеним 
нормама, препознатљивим колективним обрасцима и 
појмовима, као и општим правилима, ступио је феномен 
интерсубјективности који је омогућавао флексибилност, 
промене, незнање, игру и креацију нових правила. Самим тим 
ни теорија вредности није могла остати иста, она је морала да 
омогући не само инвенцију вредности већ и интерсубјективност 
ново-креираних вредности.
PB  - Beograd: Estetičko Društvo Srbije
T2  - Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković)
T1  - Estetika i intersubjektivnost
SP  - 9
EP  - 27
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306
ER  - 
@inbook{
author = "Cvejić, Igor",
year = "2020",
abstract = "Интерсубјективност се у раној модерној естетици 
појављује као један од најосновнијих њених чинилаца, пре 
свега, као питање укуса. Упркос увреженом схватању да је 
естетски доживљај нешто приватно субјективно рани модерни 
естетичари (попут Шефтсберија, Хјума, Канта итд.) највећи 
напор су уложили да објасне интерсубјективност овог 
доживљаја, како наглашавајући његов друштвени карактер 
тако и објашњавајући захтев за његовом интерсубјективном 
валидношћу. Притом сам појам интерсубјективности више 
никако није могао остати исти. Наместо круто схваћене 
интерсубјективности засноване на општеприхваћеним 
нормама, препознатљивим колективним обрасцима и 
појмовима, као и општим правилима, ступио је феномен 
интерсубјективности који је омогућавао флексибилност, 
промене, незнање, игру и креацију нових правила. Самим тим 
ни теорија вредности није могла остати иста, она је морала да 
омогући не само инвенцију вредности већ и интерсубјективност 
ново-креираних вредности.",
publisher = "Beograd: Estetičko Društvo Srbije",
journal = "Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković)",
booktitle = "Estetika i intersubjektivnost",
pages = "9-27",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306"
}
Cvejić, I.. (2020). Estetika i intersubjektivnost. in Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković)
Beograd: Estetičko Društvo Srbije., 9-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306
Cvejić I. Estetika i intersubjektivnost. in Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković). 2020;:9-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306 .
Cvejić, Igor, "Estetika i intersubjektivnost" in Čemu estetika (prir. Una Popović, Miloš Miladinov, Vladimir Milenković) (2020):9-27,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2306 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РИФДТ | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РИФДТ | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB