Приказ основних података о документу

Ženski aktivizam u Indiji: pregovaranje o sekularizmu i religiji

dc.creatorBakić-Hayden, Milica
dc.date.accessioned2021-10-01T15:24:14Z
dc.date.available2021-10-01T15:24:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0353-5738
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2276
dc.description.abstractIn post-independence India secularism was almost taken for granted as a defining feature of the women’s movement with its rejection of the public expression of religious and caste identities. However, already by the 1980s, the assumption that gender could be used as a unifying factor was challenged, revealing that women from different social (class/caste) and religious backgrounds understand and sometime use their identities in ways that are not driven necessarily by some ideology (such as feminism or human rights), but by more immediate concerns and even opportunism. This realization opened up a debate about new strategies to tackle women’s activism, especially in light of aggressive political activism of some women associated with right-wing parties in India, which has clearly shattered the perception, held by some, of women as inherently peace-loving, whose gender identity would override their caste and religious belonging.sr
dc.description.abstractPosle sticanja nezavisnosti, sekularizam je u Indiji prihvaćen skoro kao nešto što se podrazumeva, a odbacivanje javnog ispoljavanja religijskog i kastinskog identiteta smatralo se glavnom odlikom ženskog pokreta. Međutim, već 1980-ih godina pretpostavka da se rodna pripadnost može uzeti kao ujedinjujući faktor ženskog pokreta dovedena je u pitanje pokazavši da žene iz različitih socijalnih (klasnih/kastinskih) i religijskih miljea razumeju, a ponekad i koriste, svoje identitete na načine koji se nužno ne rukovode nekom ideologijom (kao femi nizam ili ljudska prava), nego mnogo neposrednijim interesima, pa čak i oportunizmom. Ovaj uvid je pokrenuo raspravu o novim strategijama u okviru ženskog aktivizma, naročito u kontekstu agresivnog političkog delovanja nekih ženskih grupa pri desno orijentisanim političkim partijama. Njihovo delovanje je poljuljalo sliku koju su neki imali o ženama kao suštinski miroljubivim, kao i uverenje da rodni identitet može da prevaziđe kastinsku i religijsku pripadnost žena u Indiji.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societysr
dc.subjectwomen’s movementsr
dc.subjectIndiasr
dc.subjectidentity politicssr
dc.subjectsecularismsr
dc.subjectreligious nationalismsr
dc.subjectcommunal violencesr
dc.titleWomen’s Activism in India: Negotiating Secularism and Religionsr
dc.titleŽenski aktivizam u Indiji: pregovaranje o sekularizmu i religijisr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractБакић-Хаyден, Милица; Женски активизам у Индији: преговарање о секуларизму и религији; Женски активизам у Индији: преговарање о секуларизму и религији;
dc.citation.issue3
dc.citation.volume32
dc.citation.spage407
dc.citation.epage417
dc.identifier.doi10.2298/FID2103407B
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8115/bitstream_8115.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу