Приказ основних података о документу

Može li biti ispravno ili se osećati ispravno da se mrzi. O prikladnosti i podesnosti mržnje

dc.creatorSzanto, Thomas
dc.date.accessioned2021-10-01T11:33:06Z
dc.date.available2021-10-01T11:33:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn0353-5738
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2272
dc.description.abstractWhat exactly is wrong with hating others? However deep-seated the intuition, when it comes to spelling out the reasons for why hatred is inappropriate, the literature is rather meager and confusing. In this paper, I attempt to be more precise by distinguishing two senses in which hatred is inappropriate, a moral and a non-moral one. First, I critically discuss the central current proposals defending the possibility of morally appropriate hatred in the face of serious wrongs or evil perpetrators and show that they are all based on a problematic assumption, which I call the ‘reality of evil agents assumption’. I then turn to the issue of non-moral emotional appropriateness and sketch a novel, focus-based account of fittingness. Next, I outline the distinctive affective intentionality of hatred, suggesting that hatred, unlike most other antagonistic emotions, has an overgeneralizing and indeterminate affective focus. Against this background, I argue that hatred cannot be fitting. Due to the indeterminacy of its focus, hatred fails to pick out those evaluative features of the intentional object that would really matter to the emoters. I close with some tentative remarks on the possibility of appropriate hatred towards corporate or group agents.sr
dc.description.abstractŠta je zapravo pogrešno u mržnji prema drugima? Bez obzira na dubinu intuicije, literatura je ipak oskudna i konfuzna kada treba da se navedu razlozi za neprikladnost mržnje. U ovom članku pokušaću da budem precizniji razlikujući dva smisla prema kojima je mržnja neprikladna, moralni i vanmoralni. Prvo ću kritički razmatrati glavne savremene pozicije koje zagovaraju mogućnost moralne prikladnosti mržnje u slučaju ozbiljno rđavih ili zlih počinilaca. Pokušaću da pokažem da su svi oni zasnovani na problematičnoj pretpostavci koju nazivam „pretpostavka o realnosti zlih aktera“. Nakon toga ću se pozabaviti problemom vanmoralne emocionalne prikladnosti i ocrtaću novo, na fokusu zasnovano objašnjenje podesnosti. Zatim ću predstaviti karakterističnu afektivnu intencionalnost mržnje, pri čemu sugerišem da mržnja, za razliku od drugih antagonističkih emocija, ima prekomerno uopštavajući i neodre đen afektivni fokus. Imajući to u vidu argumentovaću da mržnja ne može da bude podesna. S obzirom na neodređenost svog fokusa mržnja ne može da prati evaluativna svojstva inten cionalnog objekta koja bi zaista imala značaja za osobu koja doživljava emociju. Tekst zaključujem s provizornom napomenom o mogućnosti prikladne mržnje prema korporacijskim i grupnim akterima.
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societysr
dc.subjecthatredsr
dc.subjectemotional fittingnesssr
dc.subjecttheory of valuessr
dc.subjectaffective intentionalitysr
dc.subjectreality of evilsr
dc.titleCan it Be or Feel Right to Hate? On the Appropriateness and Fittingness of Hatredsr
dc.titleMože li biti ispravno ili se osećati ispravno da se mrzi. O prikladnosti i podesnosti mržnjesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractСзанто, Тхомас; Може ли бити исправно или се осећати исправно да се мрзи. О прикладности и подесности мржње; Може ли бити исправно или се осећати исправно да се мрзи. О прикладности и подесности мржње;
dc.citation.issue3
dc.citation.volume32
dc.citation.spage341
dc.citation.epage368
dc.identifier.doi10.2298/FID2103341S
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/8111/bitstream_8111.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу