Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?

Burning In The 21st Century What Lies Behind “Gender Ideology”

Thumbnail
2019
bitstream_7749.pdf (2.002Mb)
Authors
Zaharijević, Adriana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
У тексту се разматра такозвана антиродна идеологија. Реч је о глобалном феномену који почива на снажном отпору променама у сфери рода, сексуалности и породице. Стратегије којима се служи редефинишу појам субверзије, приказујући субверзију као нешто конзервативно. Иако се јавља као културни отпор који се често позива на религију, теза је текста да је „родна идеологија“ испред свега политичко средство, секуларни колико и религијски инструмент за дефинисање пожељног друштва 21. века. У првом делу текста се указује на парадоксалне, често и противречне облике испољавања захтева поборника антиродне идеологије, уз нагласак на тезама о ненаучности, злоупотреби језика, идеолошком мотиву који се издаје као научно и политички неутралан. У другом делу текста се кратко разматра улога религије, и то римокатоличке и православне верзије хришћанства, у градњи овог феномена. У трећем и завршном делу показује како је род постао тачка укрштања противљења реартикулацијама значења прва, људског, слободе и ...једнакости

The text delves into the so called anti-gender ideology. Anti-gender ideology is a global phenomenon established on a strong resistance to changes in the domain of gender, sexuality and family. Its strategies re-define the notion of subversion, demonstrating that subversion nowadays can also be very conservative.Although anti-gender ideology appears as a cultural form of resistance which regularly evokes religion, the text claims that it works primarily as a political tool, a secular as much as a religious instrument for defining the desirable society of the 21st century. The first part of the text demonstrates the paradoxical, even contradictory articulations of the claims in support of anti-gender ideology. A special emphasis is put on what becomes defined as the non-scientific character of gender, the misuse and abuse of language of gender, and its covert political aspirations which supposedly hide themselves behind the neutrality ofscience.In the second part ofthe text..., the role of religion, Roman Catholic and Serbian Orthodox religions in particular, is briefly examined. In the last section, I try to demonstrate how gender allowed for an intersection of various oppositions to the rearticulations of the meanings of the right, the human, freedom and equality.

Keywords:
род, родна идеологија, религија, језик, Бразил
Source:
Kultura, 2019, 163, 28-45
Publisher:
  • Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
Funding / projects:
  • Politics of Social Memory and National Identity: Regional and European Context (RS-179049)

DOI: 10.5937/kultura1963028Z

ISSN: 0023-5164

[ Google Scholar ]
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2167
Collections
  • Radovi istraživača
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Zaharijević, Adriana
PY  - 2019
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2167
AB  - У тексту се разматра такозвана антиродна идеологија. Реч је о глобалном феномену који почива на снажном отпору променама у сфери рода, сексуалности и породице. Стратегије којима се служи редефинишу појам субверзије, приказујући субверзију као нешто конзервативно. Иако се јавља као културни отпор који се често позива на религију, теза је текста да је „родна идеологија“ испред свега политичко средство, секуларни колико и религијски инструмент за дефинисање пожељног друштва 21. века.  У првом делу текста се указује на парадоксалне, често и противречне облике испољавања захтева поборника антиродне идеологије, уз нагласак на тезама о ненаучности, злоупотреби језика, идеолошком мотиву који се издаје као научно и политички неутралан. У другом делу текста се кратко разматра улога религије, и то римокатоличке и православне верзије хришћанства, у градњи овог феномена. У трећем и завршном делу показује како је род постао тачка укрштања противљења реартикулацијама значења прва, људског, слободе и једнакости
AB  - The text delves into the so called anti-gender ideology. Anti-gender
ideology is a global phenomenon established on a strong resistance to
changes in the domain of gender, sexuality and family. Its strategies
re-define the notion of subversion, demonstrating that subversion
nowadays can also be very conservative.Although anti-gender ideology
appears as a cultural form of resistance which regularly evokes religion,
the text claims that it works primarily as a political tool, a secular as
much as a religious instrument for defining the desirable society of the
21st century. The first part of the text demonstrates the paradoxical,
even contradictory articulations of the claims in support of anti-gender
ideology. A special emphasis is put on what becomes defined as the
non-scientific character of gender, the misuse and abuse of language
of gender, and its covert political aspirations which supposedly hide
themselves behind the neutrality ofscience.In the second part ofthe text,
the role of religion, Roman Catholic and Serbian Orthodox religions in
particular, is briefly examined. In the last section, I try to demonstrate
how gender allowed for an intersection of various oppositions to the
rearticulations of the meanings of the right, the human, freedom and
equality.
PB  - Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
T2  - Kultura
T1  - Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?
T1  - Burning In The 21st Century What Lies Behind “Gender Ideology”
VL  - 163
SP  - 28
EP  - 45
DO  - 10.5937/kultura1963028Z
ER  - 
@article{
author = "Zaharijević, Adriana",
year = "2019",
abstract = "У тексту се разматра такозвана антиродна идеологија. Реч је о глобалном феномену који почива на снажном отпору променама у сфери рода, сексуалности и породице. Стратегије којима се служи редефинишу појам субверзије, приказујући субверзију као нешто конзервативно. Иако се јавља као културни отпор који се често позива на религију, теза је текста да је „родна идеологија“ испред свега политичко средство, секуларни колико и религијски инструмент за дефинисање пожељног друштва 21. века.  У првом делу текста се указује на парадоксалне, често и противречне облике испољавања захтева поборника антиродне идеологије, уз нагласак на тезама о ненаучности, злоупотреби језика, идеолошком мотиву који се издаје као научно и политички неутралан. У другом делу текста се кратко разматра улога религије, и то римокатоличке и православне верзије хришћанства, у градњи овог феномена. У трећем и завршном делу показује како је род постао тачка укрштања противљења реартикулацијама значења прва, људског, слободе и једнакости, The text delves into the so called anti-gender ideology. Anti-gender
ideology is a global phenomenon established on a strong resistance to
changes in the domain of gender, sexuality and family. Its strategies
re-define the notion of subversion, demonstrating that subversion
nowadays can also be very conservative.Although anti-gender ideology
appears as a cultural form of resistance which regularly evokes religion,
the text claims that it works primarily as a political tool, a secular as
much as a religious instrument for defining the desirable society of the
21st century. The first part of the text demonstrates the paradoxical,
even contradictory articulations of the claims in support of anti-gender
ideology. A special emphasis is put on what becomes defined as the
non-scientific character of gender, the misuse and abuse of language
of gender, and its covert political aspirations which supposedly hide
themselves behind the neutrality ofscience.In the second part ofthe text,
the role of religion, Roman Catholic and Serbian Orthodox religions in
particular, is briefly examined. In the last section, I try to demonstrate
how gender allowed for an intersection of various oppositions to the
rearticulations of the meanings of the right, the human, freedom and
equality.",
publisher = "Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka",
journal = "Kultura",
title = "Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?, Burning In The 21st Century What Lies Behind “Gender Ideology”",
volume = "163",
pages = "28-45",
doi = "10.5937/kultura1963028Z"
}
Zaharijević, A.. (2019). Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?. in Kultura
Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka., 163, 28-45.
https://doi.org/10.5937/kultura1963028Z
Zaharijević A. Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?. in Kultura. 2019;163:28-45.
doi:10.5937/kultura1963028Z .
Zaharijević, Adriana, "Spaljivanje u 21. veku: šta stoji iza ’rodne ideologije’?" in Kultura, 163 (2019):28-45,
https://doi.org/10.5937/kultura1963028Z . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB