Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji

Thumbnail
2019
Mogucnosti_unapredenja_nastave_sociologi.pdf (120.1Kb)
Authors
Ćeriman, Jelena
Contributors
Bogdanović-Šutković, Violeta
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Proces reforme sistema kvalifikacija u Srbiji započet je 2001. godine, pre svega pod uticajem stvaranja Evropskog prostora visokog obrazovanja kojim sunačinjeni preduslovi za razvoj opšteg okvira kvalifikacija za visoko obrazovanje.Reforma tadašnjeg sistema kvalifikacija u Srbiji zahtevala je odgovor na potrebetržišta rada, čiji se razvoj odigravao u novim socio-ekonomskim okolnostima. Izradanovog sistema kvalifikacija od početka procesa je realizovana kroz dve odvojeneaktivnosti − razvoj okvira kvalifikacija za srednje i za visoko obrazovanje, beznjihovog međusobnog usklađivanja. Iako je razvoj pojedinačnih okvira kvalifikacijaza različite nivoe obrazovanja neophodan za razvoj nacionalnog okvira kvalifikacija,naša hipoteza je da odvojeni okviri ni danas nisu međusobno koherentni, da nedefinišu precizno kvalifikacije koje su neophodne za prelazak iz jednog nivoaobrazovanja u drugi, kada je reč o sociologiji kao nastavnom predmetu, te da ovakvasituacija utiče i na samo profilisanje budu...ćih sociologa. Namera nam je da u ovomradu problematizujemo takav pristup razvoju opšteg okvira kvalifikacija kroz analizusadržaja domaćeg normativnog okvira, koji se odnosi na opšte ishode učenja nastavesociologije na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja.

Keywords:
nacionalni okvir kvalifikacija / srednjoškolsko obrazovanje / visoko obrazovanje / sociologija / opšti ishodi učenja / Srbija
Source:
Časopis Sociologija, 2019, 61, Issue Suppl. 1, 742-757
Publisher:
  • Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije
Funding / projects:
  • Ministry of Education, Science and Technological Development, Republic of Serbia, Grant no. 200025 (University of Belgrade, Institute for Phylosophy and Social Theory) (RS-200025)

DOI: 10.2298/SOC19S1742C

ISSN: 0038-0318

[ Google Scholar ]
URI
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2151
Collections
  • Radovi istraživača
Institution/Community
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Ćeriman, Jelena
PY  - 2019
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2151
AB  - Proces reforme sistema kvalifikacija u Srbiji započet je 2001. godine, pre svega pod uticajem stvaranja Evropskog prostora visokog obrazovanja kojim sunačinjeni preduslovi za razvoj opšteg okvira kvalifikacija za visoko obrazovanje.Reforma tadašnjeg sistema kvalifikacija u Srbiji zahtevala je odgovor na potrebetržišta rada, čiji se razvoj odigravao u novim socio-ekonomskim okolnostima. Izradanovog sistema kvalifikacija od početka procesa je realizovana kroz dve odvojeneaktivnosti − razvoj okvira kvalifikacija za srednje i za visoko obrazovanje, beznjihovog međusobnog usklađivanja. Iako je razvoj pojedinačnih okvira kvalifikacijaza različite nivoe obrazovanja neophodan za razvoj nacionalnog okvira kvalifikacija,naša hipoteza je da odvojeni okviri ni danas nisu međusobno koherentni, da nedefinišu precizno kvalifikacije koje su neophodne za prelazak iz jednog nivoaobrazovanja u drugi, kada je reč o sociologiji kao nastavnom predmetu, te da ovakvasituacija utiče i na samo profilisanje budućih sociologa. Namera nam je da u ovomradu problematizujemo takav pristup razvoju opšteg okvira kvalifikacija kroz analizusadržaja domaćeg normativnog okvira, koji se odnosi na opšte ishode učenja nastavesociologije na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja.
PB  - Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije
T2  - Časopis Sociologija
T1  - Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji
IS  - Issue Suppl. 1
VL  - 61
SP  - 742
EP  - 757
DO  - 10.2298/SOC19S1742C
ER  - 
@article{
author = "Ćeriman, Jelena",
year = "2019",
abstract = "Proces reforme sistema kvalifikacija u Srbiji započet je 2001. godine, pre svega pod uticajem stvaranja Evropskog prostora visokog obrazovanja kojim sunačinjeni preduslovi za razvoj opšteg okvira kvalifikacija za visoko obrazovanje.Reforma tadašnjeg sistema kvalifikacija u Srbiji zahtevala je odgovor na potrebetržišta rada, čiji se razvoj odigravao u novim socio-ekonomskim okolnostima. Izradanovog sistema kvalifikacija od početka procesa je realizovana kroz dve odvojeneaktivnosti − razvoj okvira kvalifikacija za srednje i za visoko obrazovanje, beznjihovog međusobnog usklađivanja. Iako je razvoj pojedinačnih okvira kvalifikacijaza različite nivoe obrazovanja neophodan za razvoj nacionalnog okvira kvalifikacija,naša hipoteza je da odvojeni okviri ni danas nisu međusobno koherentni, da nedefinišu precizno kvalifikacije koje su neophodne za prelazak iz jednog nivoaobrazovanja u drugi, kada je reč o sociologiji kao nastavnom predmetu, te da ovakvasituacija utiče i na samo profilisanje budućih sociologa. Namera nam je da u ovomradu problematizujemo takav pristup razvoju opšteg okvira kvalifikacija kroz analizusadržaja domaćeg normativnog okvira, koji se odnosi na opšte ishode učenja nastavesociologije na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja.",
publisher = "Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije",
journal = "Časopis Sociologija",
title = "Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji",
number = "Issue Suppl. 1",
volume = "61",
pages = "742-757",
doi = "10.2298/SOC19S1742C"
}
Ćeriman, J.. (2019). Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji. in Časopis Sociologija
Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije., 61(Issue Suppl. 1), 742-757.
https://doi.org/10.2298/SOC19S1742C
Ćeriman J. Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji. in Časopis Sociologija. 2019;61(Issue Suppl. 1):742-757.
doi:10.2298/SOC19S1742C .
Ćeriman, Jelena, "Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji" in Časopis Sociologija, 61, no. Issue Suppl. 1 (2019):742-757,
https://doi.org/10.2298/SOC19S1742C . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT | Send Feedback

OpenAIRERCUB