Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije.
Keywords:
semiologija / semiološka analiza reklamaSource:
Etno-antropološki problemi, 2007, 2, 1, 41-54Publisher:
- Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Vasiljević, Jelena PY - 2007 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1600 AB - U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije. PB - Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju T2 - Etno-antropološki problemi T1 - Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja IS - 1 VL - 2 SP - 41 EP - 54 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 ER -
@article{ author = "Vasiljević, Jelena", year = "2007", abstract = "U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju", journal = "Etno-antropološki problemi", title = "Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja", number = "1", volume = "2", pages = "41-54", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600" }
Vasiljević, J.. (2007). Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja. in Etno-antropološki problemi Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju., 2(1), 41-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600
Vasiljević J. Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja. in Etno-antropološki problemi. 2007;2(1):41-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 .
Vasiljević, Jelena, "Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja" in Etno-antropološki problemi, 2, no. 1 (2007):41-54, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 .