Repozitorijum Instituta za filozofiju i društvenu teoriju
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Pregled zapisa
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Čemu još obrazovanje?

Thumbnail
2014
full text (237.1Kb)
Autori
Krstić, Predrag
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Овај рад се усредсређује на неколико наивних питања која темељно оспоравају идеју образовања, а потом и њену модерну реализацију. Сугестија је да и даље постоје непропитани трошкови и прокријумчарене дилеме унутар неподељено прихваћене образовне стратегије Запада, који онда оптерећују и њене савремене диспуте нижег степена општости: опште или специјалистичко, културно детерминисано или универзално, стандардизовано или дерегулисано, униформно или плурално, привилеговано или свима доступно, елитно или „отворено” образовање? Верујемо да би тако заоштрено рашчишћавање појмовног терена указало на оне претпостављене сврхе, функције и исходе образовања због којих се инвестирање у њега непрестано детектује као незадовољавајуће, а оно само се приказује као да је у хроничној кризи.
This paper focuses on a few simple questions that fundamentally challenge the idea of education, as well as its modern realization. The suggestion is that, within the undividedly accepted educational strategy of the West, there are still uninspected costs and smuggled dilemmas. They then burden the contemporary disputes over education at a lower level of generality: general or vocational, culturally determined or universal, standardized or deregulated, uniform or plural, privileged or available to all, elite or “open” education, and so on. We believe that such thorough clearing up of conceptual field would point to those presumed purposes, functions, and outcomes of education which make its investments seem constantly unsatisfactory, and education itself appears chronically in crisis.
Ključne reči:
образовање / education / просветитељство / знање / друштвена регулација / култивација / воља за истином / enlightenment / knowledge / social control / cultivation / will to truth
Izvor:
Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 2014, 149, 977-989
Finansiranje / projekti:
  • Istraživanje klimatskih promena i njihovog uticaja na životnu sredinu - praćenje uticaja, adaptacija i ublažavanje (RS-43007)

DOI: 10.2298/ZMSDN1449977K

ISSN: 0352-5732

[ Google Scholar ]
URI
file:///C:/Users/pc2012/Desktop/ZMSDN_149.pdf
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1585
Kolekcije
  • Radovi istraživača
Institucija/grupa
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Krstić, Predrag
PY  - 2014
UR  - file:///C:/Users/pc2012/Desktop/ZMSDN_149.pdf
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1585
AB  - Овај рад се усредсређује на неколико наивних питања која темељно оспоравају идеју образовања, а потом и њену модерну реализацију. Сугестија је да и даље постоје непропитани трошкови и прокријумчарене дилеме унутар неподељено прихваћене образовне стратегије Запада, који онда оптерећују и њене савремене диспуте нижег степена општости: опште или специјалистичко, културно детерминисано или универзално, стандардизовано или дерегулисано, униформно или плурално, привилеговано или свима доступно, елитно или „отворено” образовање? Верујемо да би тако заоштрено рашчишћавање појмовног терена указало на оне претпостављене сврхе, функције и исходе образовања због којих се инвестирање у њега непрестано детектује као незадовољавајуће, а оно само се приказује као да је у хроничној кризи.
AB  - This paper focuses on a few simple questions that fundamentally challenge the idea of education, as well as its modern realization. The suggestion is that, within the undividedly accepted educational strategy of the West, there are still uninspected costs and smuggled dilemmas. They then burden the contemporary disputes over education at a lower level of generality: general or vocational, culturally determined or universal, standardized or deregulated, uniform or plural, privileged or available to all, elite or “open” education, and so on. We believe that such thorough clearing up of conceptual field would point to those presumed purposes, functions, and outcomes of education which make its investments seem constantly unsatisfactory, and education itself appears chronically in crisis.
T2  - Zbornik Matice srpske za društvene nauke
T1  - Čemu još obrazovanje?
IS  - 149
IS  - 4
SP  - 977
EP  - 989
DO  - 10.2298/ZMSDN1449977K
ER  - 
@article{
author = "Krstić, Predrag",
year = "2014",
abstract = "Овај рад се усредсређује на неколико наивних питања која темељно оспоравају идеју образовања, а потом и њену модерну реализацију. Сугестија је да и даље постоје непропитани трошкови и прокријумчарене дилеме унутар неподељено прихваћене образовне стратегије Запада, који онда оптерећују и њене савремене диспуте нижег степена општости: опште или специјалистичко, културно детерминисано или универзално, стандардизовано или дерегулисано, униформно или плурално, привилеговано или свима доступно, елитно или „отворено” образовање? Верујемо да би тако заоштрено рашчишћавање појмовног терена указало на оне претпостављене сврхе, функције и исходе образовања због којих се инвестирање у њега непрестано детектује као незадовољавајуће, а оно само се приказује као да је у хроничној кризи., This paper focuses on a few simple questions that fundamentally challenge the idea of education, as well as its modern realization. The suggestion is that, within the undividedly accepted educational strategy of the West, there are still uninspected costs and smuggled dilemmas. They then burden the contemporary disputes over education at a lower level of generality: general or vocational, culturally determined or universal, standardized or deregulated, uniform or plural, privileged or available to all, elite or “open” education, and so on. We believe that such thorough clearing up of conceptual field would point to those presumed purposes, functions, and outcomes of education which make its investments seem constantly unsatisfactory, and education itself appears chronically in crisis.",
journal = "Zbornik Matice srpske za društvene nauke",
title = "Čemu još obrazovanje?",
number = "149, 4",
pages = "977-989",
doi = "10.2298/ZMSDN1449977K"
}
Krstić, P.. (2014). Čemu još obrazovanje?. in Zbornik Matice srpske za društvene nauke(149), 977-989.
https://doi.org/10.2298/ZMSDN1449977K
Krstić P. Čemu još obrazovanje?. in Zbornik Matice srpske za društvene nauke. 2014;(149):977-989.
doi:10.2298/ZMSDN1449977K .
Krstić, Predrag, "Čemu još obrazovanje?" in Zbornik Matice srpske za društvene nauke, no. 149 (2014):977-989,
https://doi.org/10.2298/ZMSDN1449977K . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RIFDT | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu RIFDT | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB