Репозиторијум Института за филозофију и друштвену теорију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед записа
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Avangarda, kič i "leve" ideje

Avant-Garde, Kitsch and Leftist Ideas

Thumbnail
2016
0023-51641653198R.pdf (573.0Kb)
Аутори
Radojičić, Mirjana
Остала ауторства
Prnjat, Aleksandar
Чланак у часопису (Објављена верзија)
,
Izdavač
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Предмет текста је однос уметности и политике какав је практикован у време успона европске политичке левице, у првом реду оне на просторима предратног и постратног СССР-а. Теза која се у тексту брани је да сви тоталитарни друштвенополитички системи формирају принципијелно истозначан став према уметности као моћном потенцијалном медију за промоцију и трансмисију идеолошких и политичких порука, што њена остварења углавном доводи на границу кича, ако већ не и у његово само средиште. У другом делу рада разматрају се збивања на eкс-југословенској послератној политичкој и уметничкој сцени и указује на њене специфичности, превасходно ону садржану у чињеници да је кич на њој био присутнији као (анти)стил политичког живота, у првом реду језика тада актуалне политике, него као неуметност.
The subject of this text is the relation between art and politics as it was practiced at the time of the rise of the European political Left, above all in the regions of the pre-war and post-war USSR. The thesis defended in the text is that all the totalitarian social-political systems form, in principle, a uniform attitude to arts as a powerful potential media for the promotion and transmission of their ideological and political messages, which mostly brings artistic creations to the verge of kitsch if not to its very centre. The other part of the thesis deals with events on the ex-Yugoslav post-war political and art scene, highlighting its specific features, especially those contained in the fact that kitsch was present on that scene rather as an (anti)-style of political life – above all of the language of the ruling politics of the time – than as a non-art.
Кључне речи:
umetnost / avangarda / kič / leve ideje / art / avant-garde / kitsch / leftist ideas
Извор:
Kultura, 2016, 153, 4, 198-210
Издавач:
  • Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
Финансирање / пројекти:
  • Истраживање климатских промена и њиховог утицаја на животну средину - праћење утицаја, адаптација и ублажавање (RS-43007)

DOI: 10.5937/kultura1653198R

ISSN: 0023-5164

[ Google Scholar ]
URI
http://zaprokul.org.rs/br-1532017-eticko-citanje-umetnosti/
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1565
Колекције
  • Radovi istraživača
Институција/група
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Radojičić, Mirjana
PY  - 2016
UR  - http://zaprokul.org.rs/br-1532017-eticko-citanje-umetnosti/
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1565
AB  - Предмет текста је однос уметности и политике какав је практикован у време успона европске политичке левице, у првом реду оне на просторима предратног и постратног СССР-а. Теза која се у тексту брани је да сви тоталитарни друштвенополитички системи формирају принципијелно истозначан став према уметности као моћном потенцијалном медију за промоцију и трансмисију идеолошких и политичких порука, што њена остварења углавном доводи на границу кича, ако већ не и у његово само средиште. У другом делу рада разматрају се збивања на eкс-југословенској послератној политичкој и уметничкој сцени и указује на њене специфичности, превасходно ону садржану у чињеници да је кич на њој био присутнији као (анти)стил политичког живота, у првом реду језика тада актуалне политике, него као неуметност.
AB  - The subject of this text is the relation between art and politics as it was practiced at the time of the rise of the European political Left, above all in the regions of the pre-war and post-war USSR. The thesis defended
in the text is that all the totalitarian social-political systems form, in principle, a uniform attitude to arts as a powerful potential media for the promotion and transmission of their ideological and political messages, which mostly brings artistic creations to the verge of kitsch if not to its very centre. The other part of the thesis deals with events on the ex-Yugoslav post-war political and art scene, highlighting its specific features, especially those contained in the fact that kitsch was present on that scene rather as an (anti)-style of political life – above all of the language of the ruling politics of the time – than as a non-art.
PB  - Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka
T2  - Kultura
T1  - Avangarda, kič i "leve" ideje
T1  - Avant-Garde, Kitsch and Leftist Ideas
IS  - 4
VL  - 153
SP  - 198
EP  - 210
DO  - 10.5937/kultura1653198R
ER  - 
@article{
author = "Radojičić, Mirjana",
year = "2016",
abstract = "Предмет текста је однос уметности и политике какав је практикован у време успона европске политичке левице, у првом реду оне на просторима предратног и постратног СССР-а. Теза која се у тексту брани је да сви тоталитарни друштвенополитички системи формирају принципијелно истозначан став према уметности као моћном потенцијалном медију за промоцију и трансмисију идеолошких и политичких порука, што њена остварења углавном доводи на границу кича, ако већ не и у његово само средиште. У другом делу рада разматрају се збивања на eкс-југословенској послератној политичкој и уметничкој сцени и указује на њене специфичности, превасходно ону садржану у чињеници да је кич на њој био присутнији као (анти)стил политичког живота, у првом реду језика тада актуалне политике, него као неуметност., The subject of this text is the relation between art and politics as it was practiced at the time of the rise of the European political Left, above all in the regions of the pre-war and post-war USSR. The thesis defended
in the text is that all the totalitarian social-political systems form, in principle, a uniform attitude to arts as a powerful potential media for the promotion and transmission of their ideological and political messages, which mostly brings artistic creations to the verge of kitsch if not to its very centre. The other part of the thesis deals with events on the ex-Yugoslav post-war political and art scene, highlighting its specific features, especially those contained in the fact that kitsch was present on that scene rather as an (anti)-style of political life – above all of the language of the ruling politics of the time – than as a non-art.",
publisher = "Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka",
journal = "Kultura",
title = "Avangarda, kič i "leve" ideje, Avant-Garde, Kitsch and Leftist Ideas",
number = "4",
volume = "153",
pages = "198-210",
doi = "10.5937/kultura1653198R"
}
Radojičić, M.. (2016). Avangarda, kič i "leve" ideje. in Kultura
Beograd : Zavod za proučavanje kulturnog razvitka., 153(4), 198-210.
https://doi.org/10.5937/kultura1653198R
Radojičić M. Avangarda, kič i "leve" ideje. in Kultura. 2016;153(4):198-210.
doi:10.5937/kultura1653198R .
Radojičić, Mirjana, "Avangarda, kič i "leve" ideje" in Kultura, 153, no. 4 (2016):198-210,
https://doi.org/10.5937/kultura1653198R . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РИФДТ | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму РИФДТ | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB