Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U danas već klasičnom tekstu iz 1958. godine posvećenom dvostrukom karakteru Tominog koncepta bivstvovanja, Džozef Ovens jasno formuliše dve sapripadne osobine bivstvovanja (esse) koje su delatne u Akvinčevoj metafizici, naime 1) bivstvovanje razumevano u terminima suštine, forme ili prirode, kao esencijalno, i 2) bivstvovanje razumevano kao akcidentalno, ne u kategorijalnom smislu, već u smislu da se nalazi izvan suštine stvari. Čvrsto se oslanjajući na celokupan Ovensov rad pokušaću da skiciram načine razumevanja značenja bivstvovanja za Tomu Akvinskog, jer a) akcidentalni i esencijalni karakter bivstvovanja predstavljaju dva aspekta stvorenog bivstvovanja, b) koje je realno različito od suštine.
In now classical article from 1958 dedicated to twofold character of Aquinas’s concept of being Joseph Owens clearly formulates the two complementary features of esse that function in Aquinas’s metaphysics, namely 1) being understood in the terms of essence, form or nature, as essential and 2) being understood as accidental, not in predicamental meaning but as something above and beyond the essence of the thing. Firmly relying on whole Owens’s work, I will try to outline the ways of understanding the meanings of esse in Aquinas, because a) two character of being are two complementary and integral components of created being, b) which are really different.
Keywords:
biće / Toma Akvinski / bivstvovanje / ens / esse / akcidentalni karakter / esencijalni karakter / Joseph OwensSource:
Theoria, 2014, 57, 4, 5-24Publisher:
- Beograd : Srpsko filozofsko društvo
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Milidrag, Predrag PY - 2014 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1422 AB - U danas već klasičnom tekstu iz 1958. godine posvećenom dvostrukom karakteru Tominog koncepta bivstvovanja, Džozef Ovens jasno formuliše dve sapripadne osobine bivstvovanja (esse) koje su delatne u Akvinčevoj metafizici, naime 1) bivstvovanje razumevano u terminima suštine, forme ili prirode, kao esencijalno, i 2) bivstvovanje razumevano kao akcidentalno, ne u kategorijalnom smislu, već u smislu da se nalazi izvan suštine stvari. Čvrsto se oslanjajući na celokupan Ovensov rad pokušaću da skiciram načine razumevanja značenja bivstvovanja za Tomu Akvinskog, jer a) akcidentalni i esencijalni karakter bivstvovanja predstavljaju dva aspekta stvorenog bivstvovanja, b) koje je realno različito od suštine. AB - In now classical article from 1958 dedicated to twofold character of Aquinas’s concept of being Joseph Owens clearly formulates the two complementary features of esse that function in Aquinas’s metaphysics, namely 1) being understood in the terms of essence, form or nature, as essential and 2) being understood as accidental, not in predicamental meaning but as something above and beyond the essence of the thing. Firmly relying on whole Owens’s work, I will try to outline the ways of understanding the meanings of esse in Aquinas, because a) two character of being are two complementary and integral components of created being, b) which are really different. PB - Beograd : Srpsko filozofsko društvo T2 - Theoria T1 - Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog IS - 4 VL - 57 SP - 5 EP - 24 DO - 10.2298/THEO1404005M ER -
@article{ author = "Milidrag, Predrag", year = "2014", abstract = "U danas već klasičnom tekstu iz 1958. godine posvećenom dvostrukom karakteru Tominog koncepta bivstvovanja, Džozef Ovens jasno formuliše dve sapripadne osobine bivstvovanja (esse) koje su delatne u Akvinčevoj metafizici, naime 1) bivstvovanje razumevano u terminima suštine, forme ili prirode, kao esencijalno, i 2) bivstvovanje razumevano kao akcidentalno, ne u kategorijalnom smislu, već u smislu da se nalazi izvan suštine stvari. Čvrsto se oslanjajući na celokupan Ovensov rad pokušaću da skiciram načine razumevanja značenja bivstvovanja za Tomu Akvinskog, jer a) akcidentalni i esencijalni karakter bivstvovanja predstavljaju dva aspekta stvorenog bivstvovanja, b) koje je realno različito od suštine., In now classical article from 1958 dedicated to twofold character of Aquinas’s concept of being Joseph Owens clearly formulates the two complementary features of esse that function in Aquinas’s metaphysics, namely 1) being understood in the terms of essence, form or nature, as essential and 2) being understood as accidental, not in predicamental meaning but as something above and beyond the essence of the thing. Firmly relying on whole Owens’s work, I will try to outline the ways of understanding the meanings of esse in Aquinas, because a) two character of being are two complementary and integral components of created being, b) which are really different.", publisher = "Beograd : Srpsko filozofsko društvo", journal = "Theoria", title = "Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog", number = "4", volume = "57", pages = "5-24", doi = "10.2298/THEO1404005M" }
Milidrag, P.. (2014). Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog. in Theoria Beograd : Srpsko filozofsko društvo., 57(4), 5-24. https://doi.org/10.2298/THEO1404005M
Milidrag P. Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog. in Theoria. 2014;57(4):5-24. doi:10.2298/THEO1404005M .
Milidrag, Predrag, "Dvostruki karakter stvorenog bića kod T. Akvinskog" in Theoria, 57, no. 4 (2014):5-24, https://doi.org/10.2298/THEO1404005M . .