Приказ основних података о документу

Hegelov pojam korporacije kao medijacije između slobodnog tržišta i države

dc.creatorCobben, Paul
dc.date.accessioned2017-11-29T09:46:39Z
dc.date.available2017-11-29T09:46:39Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn(Online) 2334-8577
dc.identifier.issn(Print) 0353-5738
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1379
dc.description.abstractThe experiences of the communist countries in Eastern Europe have made clear that the centralized planned economy (without a free market) does not function. From Hegel’s perspective, it can be said that this experience is not just coincidental: the abolition of the free market includes the abolition of the institutional framework that enables insight into the formation of particular interests. Without this insight, it becomes impossible to determine the content of the general good. Therefore, Hegel’s alternative, self-conscious planning of the economic process while the free market is preserved, seems to be unavoidable. However, it remains highly problematic whether or how this connection between planning and free market can be understood. In this article I investigate whether Hegel’s concept of the corporation can help in finding an answer to this problem.eng
dc.description.abstractIskustva komunističkih zemalja u istočnoj Evropi učinila su jasnim da centralno planirana ekonomija (bez slobodnog tržišta) ne funkcioniše. Iz Hegelove perspektive se može razumeti da ovo iskustvo nije puka slučajnost: ukidanje slobodnog tržišta podrazumeva ukidanje institucionalnog okvira koji omogućava uvid u formiranje pojedinačnih interesa. Bez ovog uvida postaje nemoguće utvrditi sadržaj opšteg dobra. Stoga, Hegelova alternativa samosvesnog planiranja ekonomskog procesa uz očuvanje slobodnog tržišta deluje neizbežno. Međutim, ostaje vrlo problematično da li i kako se ova veza između planiranja i slobodnog tržišta može razumeti. U ovom prilogu ću posebno istraživati da li Hegelov pojam korporacije može da pomogne u pronalaženju rešenja ovog problema.srp
dc.language.isoensr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societysr
dc.subjectcorporationsr
dc.subjectsystem of needssr
dc.subjectwage laborsr
dc.subjectrationalizationsr
dc.subjectHegel, Georg Vilhelm Fridrihsr
dc.subjectMarx, Karlsr
dc.subjectkorporacijasr
dc.subjectsistem potrebasr
dc.subjectradna snagasr
dc.subjectracionalizacijasr
dc.subjectHegel, Georg Vilhelm Fridrihsr
dc.subjectMarks, Karlsr
dc.titleHegel’s Concept of Corporation as the Mediation between Free Market and Stateen
dc.titleHegelov pojam korporacije kao medijacije između slobodnog tržišta i državesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractЦоббен, Паул; Хегелов појам корпорације као медијације између слободног тржишта и државе; Хегелов појам корпорације као медијације између слободног тржишта и државе;
dc.citation.issue3
dc.citation.volume28
dc.citation.spage543
dc.citation.epage559
dc.identifier.doi10.2298/FID1703543C
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/2613/cobben.pdf
dc.identifier.wos000418565000008


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу