Фонд за отворено друштво

Link to this page

Фонд за отворено друштво

Authors

Publications

Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije

Балуновић, Филип

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2022)

TY  - BOOK
AU  - Балуновић, Филип
PY  - 2022
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2617
AB  - У постиндустријским друштвима пажња је постала вреднија валута од оне коју складиштимо на банковним рачунима. Стога се овај есеј бави начином на који овај феномен утиче на друштвени и политички активизам, који се за пажњу мора такмичити са комерцијалним актерима са једне и великим, финансијски моћним политичким организацијама, са друге стране. Једна од заступљенијих активистичких стратегија у том такмичењу је ангажовање познатих личности које по вокацији свог посла са собом носе велику видљивост и привлаче ширу пажњу јавности. Овај феномен, који можемо назвати “активизмом познатих” (енг: целебритy ацтивисм), истражен је  у контексту Србије као студије случаја. Најпре, адресира се питање како је економија пажње утицала на активизам у Србији, а онда и каква је улога “славних” у борби коју друштвени покрети воде против “ветрењача” економије пажње у тој земљи. У овом истраживању, фукус је на три активистичке групе: “Против диктатуре”, “Један од 5 милиона” и еколошки покрет. Напослетку, узевши у обзир закључке, предложена је стратегија која указује на то какав је ангажман јавних личности у активизму сврсисходан, а какав контра-продуктиван.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - ИФДТ - ФОД : Едиција Трг
T1  - Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije
ER  - 
@book{
author = "Балуновић, Филип",
year = "2022",
abstract = "У постиндустријским друштвима пажња је постала вреднија валута од оне коју складиштимо на банковним рачунима. Стога се овај есеј бави начином на који овај феномен утиче на друштвени и политички активизам, који се за пажњу мора такмичити са комерцијалним актерима са једне и великим, финансијски моћним политичким организацијама, са друге стране. Једна од заступљенијих активистичких стратегија у том такмичењу је ангажовање познатих личности које по вокацији свог посла са собом носе велику видљивост и привлаче ширу пажњу јавности. Овај феномен, који можемо назвати “активизмом познатих” (енг: целебритy ацтивисм), истражен је  у контексту Србије као студије случаја. Најпре, адресира се питање како је економија пажње утицала на активизам у Србији, а онда и каква је улога “славних” у борби коју друштвени покрети воде против “ветрењача” економије пажње у тој земљи. У овом истраживању, фукус је на три активистичке групе: “Против диктатуре”, “Један од 5 милиона” и еколошки покрет. Напослетку, узевши у обзир закључке, предложена је стратегија која указује на то какав је ангажман јавних личности у активизму сврсисходан, а какав контра-продуктиван.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "ИФДТ - ФОД : Едиција Трг",
title = "Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije"
}
Балуновић, Ф.. (2022). Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije. in ИФДТ - ФОД : Едиција Трг
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju..
Балуновић Ф. Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije. in ИФДТ - ФОД : Едиција Трг. 2022;..
Балуновић, Филип, "Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije" in ИФДТ - ФОД : Едиција Трг (2022).