Social crises and contemporary Serbian literature and culture: national, regional, European and global framework

Link to this page

info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178018/RS//

Social crises and contemporary Serbian literature and culture: national, regional, European and global framework (en)
Друштвене кризе и савремена српска књижевност и култура: национални, регионални, европски и глобални оквир (sr)
Društvene krize i savremena srpska književnost i kultura: nacionalni, regionalni, evropski i globalni okvir (sr_RS)
Authors

Publications

Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije

Jovanov, Rastko; Stojanović Đorđević, Tamara

(Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2015)

TY  - JOUR
AU  - Stojanović Đorđević, Tamara
PY  - 2015
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/302
AB  - Autor u ovom radu sagledava pedagošku interpretaciju i doprinos Rečnika tehnologije spram kritičke i revolucionarne pedagogije Paula Freirea i njegovih sledbenika Anri Žirua i Pitera Meklarena. Ono što omogućava uporedno razmišljanje o Rečniku tehnologije i Pedagogiji potlačenih, najpoznatijem delu Paula Freirea, jeste jasan napor oba dela usmeren protiv dehumanizacije i pretvaranja pedagoškog procesa u tehnologiju. Freire obrazovni proces vidi kao simulakrum bankarskog sistema dok ga Rečnik tehnologije veoma blisko, ali opštije sagledava kao prevlast privida bez obzira na to ko i koga ugnjetava. Privid bi postojao čak i u svetu bez odnosa nadmoći,jer se razrešenjem tlačenja nećemo osloboditi istorije.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo / Philosophy and Society
T1  - Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije
SP  - 139
EP  - 155
DO  - 10.2298/FID1501139S
ER  - 
@article{
editor = "Jovanov, Rastko",
author = "Stojanović Đorđević, Tamara",
year = "2015",
abstract = "Autor u ovom radu sagledava pedagošku interpretaciju i doprinos Rečnika tehnologije spram kritičke i revolucionarne pedagogije Paula Freirea i njegovih sledbenika Anri Žirua i Pitera Meklarena. Ono što omogućava uporedno razmišljanje o Rečniku tehnologije i Pedagogiji potlačenih, najpoznatijem delu Paula Freirea, jeste jasan napor oba dela usmeren protiv dehumanizacije i pretvaranja pedagoškog procesa u tehnologiju. Freire obrazovni proces vidi kao simulakrum bankarskog sistema dok ga Rečnik tehnologije veoma blisko, ali opštije sagledava kao prevlast privida bez obzira na to ko i koga ugnjetava. Privid bi postojao čak i u svetu bez odnosa nadmoći,jer se razrešenjem tlačenja nećemo osloboditi istorije.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo / Philosophy and Society",
title = "Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije",
pages = "139-155",
doi = "10.2298/FID1501139S"
}
Jovanov, R.,& Stojanović Đorđević, T.. (2015). Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije. in Filozofija i društvo / Philosophy and Society
Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 139-155.
https://doi.org/10.2298/FID1501139S
Jovanov R, Stojanović Đorđević T. Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije. in Filozofija i društvo / Philosophy and Society. 2015;:139-155.
doi:10.2298/FID1501139S .
Jovanov, Rastko, Stojanović Đorđević, Tamara, "Pedagogija Dečaka : Rečnik tehnologije kao fenomenologija ciklusa bez istorije" in Filozofija i društvo / Philosophy and Society (2015):139-155,
https://doi.org/10.2298/FID1501139S . .