@book{
author = "Балуновић, Филип",
year = "2022",
abstract = "У постиндустријским друштвима пажња је постала вреднија валута од оне коју складиштимо на банковним рачунима. Стога се овај есеј бави начином на који овај феномен утиче на друштвени и политички активизам, који се за пажњу мора такмичити са комерцијалним актерима са једне и великим, финансијски моћним политичким организацијама, са друге стране. Једна од заступљенијих активистичких стратегија у том такмичењу је ангажовање познатих личности које по вокацији свог посла са собом носе велику видљивост и привлаче ширу пажњу јавности. Овај феномен, који можемо назвати “активизмом познатих” (енг: целебритy ацтивисм), истражен је у контексту Србије као студије случаја. Најпре, адресира се питање како је економија пажње утицала на активизам у Србији, а онда и каква је улога “славних” у борби коју друштвени покрети воде против “ветрењача” економије пажње у тој земљи. У овом истраживању, фукус је на три активистичке групе: “Против диктатуре”, “Један од 5 милиона” и еколошки покрет. Напослетку, узевши у обзир закључке, предложена је стратегија која указује на то какав је ангажман јавних личности у активизму сврсисходан, а какав контра-продуктиван.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "ИФДТ - ФОД : Едиција Трг",
title = "Na šta mislimo kada kažemo... Aktivizam poznatih u vreme ekonomije pažnje: slučaj Srbije",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2617"
}