Korać, Srđan

Link to this page

Authority KeyName Variants
6aa7055c-a5e1-4ed0-9fa7-ace8495a9124
  • Korać, Srđan (9)
Projects

Author's Bibliography

What is normalcy?

Fatić, Aleksandar; Bulatović, Aleksandra; Korać, Srđan

(Centar za bioetiku Fakulteta filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, 2023)

TY  - CHAP
AU  - Fatić, Aleksandar
AU  - Bulatović, Aleksandra
AU  - Korać, Srđan
PY  - 2023
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2926
AB  - Normalcy is a controversial concept in modern psychotherapy, which suffers from the postmodernist woes of seeking to question the very normative foundations of what is personal and collective wellbeing and thus, also, ‘mental health’. In this paper we reaffirm the concept of normalcy along the Lacanian psychoanalytic lines of socialization and internalization of projections of virtue and the underlying values adopted by the community. In the process, we distinguish between the constitutive elements of individual normalcy, resilience as an attribute of mental health (and, thus, of normalcy) that is associated with the propositional characteristics of individual normalcy, and institutional and social normalcy as parallel to individual normalcy.
PB  - Centar za bioetiku Fakulteta filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu
T2  - Bioetička motrišta o mentalnom zdravlju (Bioethical viewpoints on mental health)
T1  - What is normalcy?
SP  - 75
EP  - 96
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2926
ER  - 
@inbook{
author = "Fatić, Aleksandar and Bulatović, Aleksandra and Korać, Srđan",
year = "2023",
abstract = "Normalcy is a controversial concept in modern psychotherapy, which suffers from the postmodernist woes of seeking to question the very normative foundations of what is personal and collective wellbeing and thus, also, ‘mental health’. In this paper we reaffirm the concept of normalcy along the Lacanian psychoanalytic lines of socialization and internalization of projections of virtue and the underlying values adopted by the community. In the process, we distinguish between the constitutive elements of individual normalcy, resilience as an attribute of mental health (and, thus, of normalcy) that is associated with the propositional characteristics of individual normalcy, and institutional and social normalcy as parallel to individual normalcy.",
publisher = "Centar za bioetiku Fakulteta filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu",
journal = "Bioetička motrišta o mentalnom zdravlju (Bioethical viewpoints on mental health)",
booktitle = "What is normalcy?",
pages = "75-96",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2926"
}
Fatić, A., Bulatović, A.,& Korać, S.. (2023). What is normalcy?. in Bioetička motrišta o mentalnom zdravlju (Bioethical viewpoints on mental health)
Centar za bioetiku Fakulteta filozofije i religijskih znanosti Sveučilišta u Zagrebu., 75-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2926
Fatić A, Bulatović A, Korać S. What is normalcy?. in Bioetička motrišta o mentalnom zdravlju (Bioethical viewpoints on mental health). 2023;:75-96.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2926 .
Fatić, Aleksandar, Bulatović, Aleksandra, Korać, Srđan, "What is normalcy?" in Bioetička motrišta o mentalnom zdravlju (Bioethical viewpoints on mental health) (2023):75-96,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_2926 .

Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji

Bulatović, Aleksandra; Korać, Srđan

(Beograd: Institut za političke studije, 2023)

TY  - JOUR
AU  - Bulatović, Aleksandra
AU  - Korać, Srđan
PY  - 2023
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2816
AB  - Рад истражује како су организације грађанског друштва у Србији, након политичких промена започетих 5. октобра 2000. године, одиграле суштинску улогу у артикулисању корупције као виталног јавног питања, подизању свести јавности и вршењу притиска на тадашње власти да уврсти ово питање у политички дневни ред. Наша анализа се фокусира на два нивоа активности организација грађанског друштва: 1) истраживачке напоре у циљу правилног разумевања феноменологије корупције као првог корака ка доброј концептуализацији различитих антикорупцијских мера, и 2) образовне иницијативе које имају за циљ преношење знања и добре праксе у погледу методологије и политике борбе против корупције из постиндустријских друштава и других посткомунистичких земаља. Временски оквир наше анализе обухвата период од 5. октобра 2000. до децембра 2005. године, који видимо као почетну фазу ангажовања организација цивилног друштва у антикорупцијској политици у Србији, пре доношења прве националне антикорупцијске стратегије. Упркос широком спектру активности и скромним ресурсима, организације грађанског друштва су имале утицај на деловање власти, јавних институција и медија. Аутори закључују да су антикорупцијска достигнућа српских организација грађанског друштва у посматраном периоду била релативно ограничена хроничним дефицитом политичке, професионалне и моралне одговорности свих друштвених актера, а што је све посредно исход „системске грешке” у стратешком осмишљавању јавних политика у борби против корупције – непрепознавање одсуства партиципативне политичке културе.
AB  - The paper illuminates how civil society organisations in Serbia, in the aftermath of the political changes initiated on 5 October 2000, played the essential role in articulating corruption as a vital public issue, raising awareness of the public, and putting pressure on the then governments to include this issue in the political agenda. Our analysis focuses on two planes of civil society organisations activities: 1) research efforts aimed at properly understanding the phenomenology of corruption as the first step towards sound conceptualisation of various anti-corruption measures, and 2) educational initiatives aimed at transferring knowledge and good practice in anti-corruption methodology and policies from post-industrial societies and other post-communist countries. The timeframe of our analysis embraces the period from 5 October 2000 to December 2005, which we see as the initial phase of engaging civil society organisations in anti-corruption policy in Serbia, before the National Anti-Corruption Strategy was adopted. After the changes in October 2000, civil society organizations in Serbia have acted as a significant factor in raising public awareness of corruption as well as in building anti-corruption institutional and normative infrastructure. From campaigns that targeted all stakeholders (citizens, media, business sector, decision makers) aiming at changing their priorities and interests, to participating in the set-up of public policies in the field of rule of law and monitoring the implementation of anti-corruption laws and strategic commitment, civil society organisations that operated within very wide range of activities, successfully influenced both the institutions and the general public. Despite wide range of activities and modest resources, civil society organisations had an impact on actions of the government, public institutions, and the media. The fight against corruption became one of the central issues in the then Serbia’s political debate. Yet the anti-corruption achievements of Serbian civil society organisations in the period 2000–2005, were limited due to a chronic deficit of political, professional, and moral responsibility of all social actors, resulting in “systemic error” of public policies strategic design aimed at combating corruption – the lack of a participatory political culture. The lack of a participatory political culture in citizen action has limited efficiency in achieving development policy goals, and in implementation and monitoring of public policies relevant to curbing corruption. Belief has been established, that citizens do not ask questions and therefore do not have the power to exercise policy influence nor to shape the environment in which they live. As the concept of political community is a special construct based on democracy and human rights, non-inclusiveness as previously outlined here destructively affected society by making deeper asymmetries of all kinds due to disintegrating influence that prevents the final community constitution through democratic institutions.
PB  - Beograd: Institut za političke studije
T2  - Srpska politička misao
T1  - Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji
IS  - 1
VL  - 73
SP  - 101
EP  - 123
DO  - 10.5937/spm79-42800
ER  - 
@article{
author = "Bulatović, Aleksandra and Korać, Srđan",
year = "2023",
abstract = "Рад истражује како су организације грађанског друштва у Србији, након политичких промена започетих 5. октобра 2000. године, одиграле суштинску улогу у артикулисању корупције као виталног јавног питања, подизању свести јавности и вршењу притиска на тадашње власти да уврсти ово питање у политички дневни ред. Наша анализа се фокусира на два нивоа активности организација грађанског друштва: 1) истраживачке напоре у циљу правилног разумевања феноменологије корупције као првог корака ка доброј концептуализацији различитих антикорупцијских мера, и 2) образовне иницијативе које имају за циљ преношење знања и добре праксе у погледу методологије и политике борбе против корупције из постиндустријских друштава и других посткомунистичких земаља. Временски оквир наше анализе обухвата период од 5. октобра 2000. до децембра 2005. године, који видимо као почетну фазу ангажовања организација цивилног друштва у антикорупцијској политици у Србији, пре доношења прве националне антикорупцијске стратегије. Упркос широком спектру активности и скромним ресурсима, организације грађанског друштва су имале утицај на деловање власти, јавних институција и медија. Аутори закључују да су антикорупцијска достигнућа српских организација грађанског друштва у посматраном периоду била релативно ограничена хроничним дефицитом политичке, професионалне и моралне одговорности свих друштвених актера, а што је све посредно исход „системске грешке” у стратешком осмишљавању јавних политика у борби против корупције – непрепознавање одсуства партиципативне политичке културе., The paper illuminates how civil society organisations in Serbia, in the aftermath of the political changes initiated on 5 October 2000, played the essential role in articulating corruption as a vital public issue, raising awareness of the public, and putting pressure on the then governments to include this issue in the political agenda. Our analysis focuses on two planes of civil society organisations activities: 1) research efforts aimed at properly understanding the phenomenology of corruption as the first step towards sound conceptualisation of various anti-corruption measures, and 2) educational initiatives aimed at transferring knowledge and good practice in anti-corruption methodology and policies from post-industrial societies and other post-communist countries. The timeframe of our analysis embraces the period from 5 October 2000 to December 2005, which we see as the initial phase of engaging civil society organisations in anti-corruption policy in Serbia, before the National Anti-Corruption Strategy was adopted. After the changes in October 2000, civil society organizations in Serbia have acted as a significant factor in raising public awareness of corruption as well as in building anti-corruption institutional and normative infrastructure. From campaigns that targeted all stakeholders (citizens, media, business sector, decision makers) aiming at changing their priorities and interests, to participating in the set-up of public policies in the field of rule of law and monitoring the implementation of anti-corruption laws and strategic commitment, civil society organisations that operated within very wide range of activities, successfully influenced both the institutions and the general public. Despite wide range of activities and modest resources, civil society organisations had an impact on actions of the government, public institutions, and the media. The fight against corruption became one of the central issues in the then Serbia’s political debate. Yet the anti-corruption achievements of Serbian civil society organisations in the period 2000–2005, were limited due to a chronic deficit of political, professional, and moral responsibility of all social actors, resulting in “systemic error” of public policies strategic design aimed at combating corruption – the lack of a participatory political culture. The lack of a participatory political culture in citizen action has limited efficiency in achieving development policy goals, and in implementation and monitoring of public policies relevant to curbing corruption. Belief has been established, that citizens do not ask questions and therefore do not have the power to exercise policy influence nor to shape the environment in which they live. As the concept of political community is a special construct based on democracy and human rights, non-inclusiveness as previously outlined here destructively affected society by making deeper asymmetries of all kinds due to disintegrating influence that prevents the final community constitution through democratic institutions.",
publisher = "Beograd: Institut za političke studije",
journal = "Srpska politička misao",
title = "Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji",
number = "1",
volume = "73",
pages = "101-123",
doi = "10.5937/spm79-42800"
}
Bulatović, A.,& Korać, S.. (2023). Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji. in Srpska politička misao
Beograd: Institut za političke studije., 73(1), 101-123.
https://doi.org/10.5937/spm79-42800
Bulatović A, Korać S. Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji. in Srpska politička misao. 2023;73(1):101-123.
doi:10.5937/spm79-42800 .
Bulatović, Aleksandra, Korać, Srđan, "Uloga organizacija građanskog društva u konstituisanju antikorupcijske politike u Srbiji" in Srpska politička misao, 73, no. 1 (2023):101-123,
https://doi.org/10.5937/spm79-42800 . .

Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost

Bulatović, Aleksandra; Korać, Srđan

(Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, 2014)

TY  - JOUR
AU  - Bulatović, Aleksandra
AU  - Korać, Srđan
PY  - 2014
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3255
AB  - Odstupanje od formalno utvrđenih ovlašćenja, ideoloških principa ili izbornih obećanja, negativno utiče na funkcionisanje javne administracije na svim nivoima. Neformalnost u postupanju javne službe predstavlja odstupanje od normiranog, a prepoznaje se kao administrativna korupcija. Savremeno shvatanje ljudske bezbednosti obuhvata i obavezu države da obezbedi bezbednost i putem zaštite ljudskih prava onemogućavanjem zloupotrebe javne moći. Razmatrajući administrativni deficit kao ishod modaliteta javnog rukovođenja, manjak etičke kompetencije kao strukturni nedostatak u organizaciji javne službe i administrativno zlo kao fundamentalan izazov etičkim osnovama javne službe, autori ukazuju na ključne elemente za izgradnju funkcionalnih kontrolnih mehanizama administrativne korupcije.

Deviations from formal mandates, ideological principles, or electoral promises have clear ricochet effects on the work of public administration at all levels. These deviations generate a type of informality that is typically, although crudely, referred to as “administrative corruption”. Contemporary human security reflects also on the obligation of the state to protect human rights by preventing abuse of public power. By outlining administrative deficit as the result of management modality, lack of ethical competencies as a structural defect in public administration organisation, and administrative evil as fundamental challenge to the ethical foundation of public administration, authors point towards key elements for construction of functional control mechanism aiming at curbing administrative corruption.
PB  - Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja
T2  - Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
T1  - Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost
T1  - Lack of public administration ethical competencies and human security
IS  - 2
VL  - 33
SP  - 145
EP  - 161
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3255
ER  - 
@article{
author = "Bulatović, Aleksandra and Korać, Srđan",
year = "2014",
abstract = "Odstupanje od formalno utvrđenih ovlašćenja, ideoloških principa ili izbornih obećanja, negativno utiče na funkcionisanje javne administracije na svim nivoima. Neformalnost u postupanju javne službe predstavlja odstupanje od normiranog, a prepoznaje se kao administrativna korupcija. Savremeno shvatanje ljudske bezbednosti obuhvata i obavezu države da obezbedi bezbednost i putem zaštite ljudskih prava onemogućavanjem zloupotrebe javne moći. Razmatrajući administrativni deficit kao ishod modaliteta javnog rukovođenja, manjak etičke kompetencije kao strukturni nedostatak u organizaciji javne službe i administrativno zlo kao fundamentalan izazov etičkim osnovama javne službe, autori ukazuju na ključne elemente za izgradnju funkcionalnih kontrolnih mehanizama administrativne korupcije.

Deviations from formal mandates, ideological principles, or electoral promises have clear ricochet effects on the work of public administration at all levels. These deviations generate a type of informality that is typically, although crudely, referred to as “administrative corruption”. Contemporary human security reflects also on the obligation of the state to protect human rights by preventing abuse of public power. By outlining administrative deficit as the result of management modality, lack of ethical competencies as a structural defect in public administration organisation, and administrative evil as fundamental challenge to the ethical foundation of public administration, authors point towards key elements for construction of functional control mechanism aiming at curbing administrative corruption.",
publisher = "Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja",
journal = "Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja",
title = "Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost, Lack of public administration ethical competencies and human security",
number = "2",
volume = "33",
pages = "145-161",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3255"
}
Bulatović, A.,& Korać, S.. (2014). Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja., 33(2), 145-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3255
Bulatović A, Korać S. Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja. 2014;33(2):145-161.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3255 .
Bulatović, Aleksandra, Korać, Srđan, "Manjak etičke kompetencije u javnoj upravi i ljudska bezbednost" in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 33, no. 2 (2014):145-161,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3255 .

Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi

Bulatović, Aleksandra; Korać, Srđan

(Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, 2013)

TY  - JOUR
AU  - Bulatović, Aleksandra
AU  - Korać, Srđan
PY  - 2013
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3257
AB  - Prevencija korupcije je interes i dužnost koje država ima u sprečavanju korupcije. Ujedno, programi prevencije korupcije zasnovani su i na ekonomskoj logici, jer je iznos potrebnih investicija niži nego što je to iznos troška krivično-pravne reakcije države. Razmatrajući savremeni pristup prevenciji korupcije u javnom sektoru, autori u ovom tekstu istražuju mesto etičke kompetencije javnog službenika u okvirima profesionalnih standarda rada javne službe koje određuju zahtevi ekonomičnosti, efikasnosti i delotvornosti.
 
Suzbijanje korupcije u javnom sektoru tradicionalno se zasniva na kontroli i normiranju. Iako je utvrđivanje standarda i uspostavljanje mehanizama neophodno, iskustvo je pokazalo da ono nije dovoljno, a očekivanja građana od javne službe odnose se i na postojanje odgovarajuće infrastrukture, jer nijedan mehanizam nije dovoljan da samostalno obeshrabruje svakovrsne transgresije pravila.
 
Tradicionalna vertikalna kontrola putem reakcija institucija koje raspolažu represivnim ovlašćenjima pokazala se kao neprimerena i, čak, kao kontraproduktivna u borbi protiv korupcije. A uspešna horizontalna kontrola koja se odvija u samim institucijama, podrazumeva odgovarajuće kapacitete infrastrukture u okviru kojih izgrađena etička kompetencija javnog službenika predstavlja ključan element. Zbog toga je jačanje etičke kompetencije javnog službenika, zajedno sa formiranjem vrednosne kulture javnog sektora, u središtu svakog uspešnog programa prevencije korupcije.
Corruption prevention constitutes both an interest and a duty of the state. Corruption-prevention programmes also follow logic of economy given that prevention requires less investments if compared to state's repressive reaction related costs. Authors focus corruption in public sector prevention by examining contemporary approach based on ethical competence of public servants. Fighting corruption in the public sector tradicionally is founded on controll and normative regulation that often falls into prerogatives proliferation. Although it is necesssary to set standards and establish mechanisms, pratice showed that it is not sufficient. Expectation of citizens strech to setting adequate infrastructure since there is not a single mechanism that could discourrage myriad trassgressions of rules. Tradicional vertical oversight employed by institutions with repressive powers, has proven to be inadequate, and even, counter-productive in fighting corruption. A succesful horizontal control is based in instituitions themselves, and it regulary involves a functional infrastructure with ethicaly competent public servants as a key element. Therefore, every succesful prevent corruption programme must be around strenghtening ethical competences of public servants.
PB  - Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja
T2  - Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
T1  - Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi
T1  - Horizontal integrity control and fighting corruption in public service
IS  - 1
VL  - 32
SP  - 149
EP  - 165
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3257
ER  - 
@article{
author = "Bulatović, Aleksandra and Korać, Srđan",
year = "2013",
abstract = "Prevencija korupcije je interes i dužnost koje država ima u sprečavanju korupcije. Ujedno, programi prevencije korupcije zasnovani su i na ekonomskoj logici, jer je iznos potrebnih investicija niži nego što je to iznos troška krivično-pravne reakcije države. Razmatrajući savremeni pristup prevenciji korupcije u javnom sektoru, autori u ovom tekstu istražuju mesto etičke kompetencije javnog službenika u okvirima profesionalnih standarda rada javne službe koje određuju zahtevi ekonomičnosti, efikasnosti i delotvornosti.
 
Suzbijanje korupcije u javnom sektoru tradicionalno se zasniva na kontroli i normiranju. Iako je utvrđivanje standarda i uspostavljanje mehanizama neophodno, iskustvo je pokazalo da ono nije dovoljno, a očekivanja građana od javne službe odnose se i na postojanje odgovarajuće infrastrukture, jer nijedan mehanizam nije dovoljan da samostalno obeshrabruje svakovrsne transgresije pravila.
 
Tradicionalna vertikalna kontrola putem reakcija institucija koje raspolažu represivnim ovlašćenjima pokazala se kao neprimerena i, čak, kao kontraproduktivna u borbi protiv korupcije. A uspešna horizontalna kontrola koja se odvija u samim institucijama, podrazumeva odgovarajuće kapacitete infrastrukture u okviru kojih izgrađena etička kompetencija javnog službenika predstavlja ključan element. Zbog toga je jačanje etičke kompetencije javnog službenika, zajedno sa formiranjem vrednosne kulture javnog sektora, u središtu svakog uspešnog programa prevencije korupcije.
Corruption prevention constitutes both an interest and a duty of the state. Corruption-prevention programmes also follow logic of economy given that prevention requires less investments if compared to state's repressive reaction related costs. Authors focus corruption in public sector prevention by examining contemporary approach based on ethical competence of public servants. Fighting corruption in the public sector tradicionally is founded on controll and normative regulation that often falls into prerogatives proliferation. Although it is necesssary to set standards and establish mechanisms, pratice showed that it is not sufficient. Expectation of citizens strech to setting adequate infrastructure since there is not a single mechanism that could discourrage myriad trassgressions of rules. Tradicional vertical oversight employed by institutions with repressive powers, has proven to be inadequate, and even, counter-productive in fighting corruption. A succesful horizontal control is based in instituitions themselves, and it regulary involves a functional infrastructure with ethicaly competent public servants as a key element. Therefore, every succesful prevent corruption programme must be around strenghtening ethical competences of public servants.",
publisher = "Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja",
journal = "Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja",
title = "Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi, Horizontal integrity control and fighting corruption in public service",
number = "1",
volume = "32",
pages = "149-165",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3257"
}
Bulatović, A.,& Korać, S.. (2013). Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja
Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja., 32(1), 149-165.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3257
Bulatović A, Korać S. Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi. in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja. 2013;32(1):149-165.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3257 .
Bulatović, Aleksandra, Korać, Srđan, "Horizontalna kontrola integriteta i suzbijanje korupcije u javnoj službi" in Zbornik Instituta za kriminološka i sociološka istraživanja, 32, no. 1 (2013):149-165,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3257 .

Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije

Bulatović, Aleksandra; Korać, Srđan

(Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja, 2013)

TY  - CHAP
AU  - Bulatović, Aleksandra
AU  - Korać, Srđan
PY  - 2013
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3256
AB  - Tokom devedestih godina prošlog veka, delovanje organizovanog kriminala iniciralo je kreiranje nove percepcije ovog fenomena unutar Evropske unije (Unije), što je imalo direktne posledice u oblasti politike borbe protiv organizovanog kriminala jer je ujedno i insipirisalo i legitimisalo novu kontrolnu politiku. Preduzete su dalekosežne zakonske i instituticonalne reforme kako unutar Unije tako i u zemljama-članicama. U Amsterdamskom sporazumu iz 1997. godine, borba protiv organizovanog kriminala je pozicionirana kao centralna tema tzv. Trećeg stuba Unije koji se tiče saradnje zemalja-članica u unutrašnjim poslovima i u oblasti pravosuđa. Kruna inicijativa koje su od tada preduzimala najviša rukovodeća tela Unije, predstavlja deo Lisabonskog sporazuma iz 2007. koji predviđa tranziciju ovih tema, a posebno sudsku i policijsku saradnju u krivično-pravnoj oblasti, iz Trećeg ka Prvom stubu Unije. Na osnovu donetih dokumenata, odnosom prema zemljama kandidatima za članstvo u Unije i programima usmerenim na jačanje institucija koji su inicirani od strane Evropske komisije i Evropskog saveta, najviših izvršnih tela Unije, jasno je da borba protiv organizovanog kriminala zauzima značajno mesto i u okvirima spoljne politike Unije. Projektujući isprepletane elemente unutrašnje i spoljne politike Unije u sferi kontrole organizovanog kriminala, posebno u svetlu okončanog procesa ratifikacije Lisabonskog sporazuma krajem 2009. godine, autorka ispituje potencijal normativnog i političkog okvira za borbu protiv organizovanog kriminala na nivou Unije da proizvede realne efekte u domenu kontrole organizovanog kriminaliteta.    

The fight against organised crime has been a major theme in justice and home affairs policy-making in Europe since the 1990s. Policy on organised crime in Europe has increasingly transcended national boundaries and become a matter of international politics and, hence, also of the foreign policy of individual countries. The need to tackle organised crime had become one of European politicians’ and government agencies’ most effective arguments to enact far-reaching legal and institutional reforms, and propel the trans-nationalisation of crime control and criminal justice. In the Treaty of Amsterdam (1997), the fight against organised crime was elevated to the rank of an EU treaty issue becoming central to the Third Pillar, whose main aim is to create an area of freedom, security, and justice within the countries of the EU. In the following years, many initiatives were introduced by the European Council and Commission, and the latest culmination of the process is represented by the Lisbon Treaty (2007). In the article, author highlights intended impact of European organised crime control policy on organised crime activities and actors, with a view to making an assessment of the overall crime control framework.
PB  - Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja
T2  - Prevencija kriminala i socijalnih devijacija — evropska i regionalna dobra praksa
T1  - Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije
T1  - Focusing on organised crime as priority of the European Union
SP  - 9
EP  - 25
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3256
ER  - 
@inbook{
author = "Bulatović, Aleksandra and Korać, Srđan",
year = "2013",
abstract = "Tokom devedestih godina prošlog veka, delovanje organizovanog kriminala iniciralo je kreiranje nove percepcije ovog fenomena unutar Evropske unije (Unije), što je imalo direktne posledice u oblasti politike borbe protiv organizovanog kriminala jer je ujedno i insipirisalo i legitimisalo novu kontrolnu politiku. Preduzete su dalekosežne zakonske i instituticonalne reforme kako unutar Unije tako i u zemljama-članicama. U Amsterdamskom sporazumu iz 1997. godine, borba protiv organizovanog kriminala je pozicionirana kao centralna tema tzv. Trećeg stuba Unije koji se tiče saradnje zemalja-članica u unutrašnjim poslovima i u oblasti pravosuđa. Kruna inicijativa koje su od tada preduzimala najviša rukovodeća tela Unije, predstavlja deo Lisabonskog sporazuma iz 2007. koji predviđa tranziciju ovih tema, a posebno sudsku i policijsku saradnju u krivično-pravnoj oblasti, iz Trećeg ka Prvom stubu Unije. Na osnovu donetih dokumenata, odnosom prema zemljama kandidatima za članstvo u Unije i programima usmerenim na jačanje institucija koji su inicirani od strane Evropske komisije i Evropskog saveta, najviših izvršnih tela Unije, jasno je da borba protiv organizovanog kriminala zauzima značajno mesto i u okvirima spoljne politike Unije. Projektujući isprepletane elemente unutrašnje i spoljne politike Unije u sferi kontrole organizovanog kriminala, posebno u svetlu okončanog procesa ratifikacije Lisabonskog sporazuma krajem 2009. godine, autorka ispituje potencijal normativnog i političkog okvira za borbu protiv organizovanog kriminala na nivou Unije da proizvede realne efekte u domenu kontrole organizovanog kriminaliteta.    

The fight against organised crime has been a major theme in justice and home affairs policy-making in Europe since the 1990s. Policy on organised crime in Europe has increasingly transcended national boundaries and become a matter of international politics and, hence, also of the foreign policy of individual countries. The need to tackle organised crime had become one of European politicians’ and government agencies’ most effective arguments to enact far-reaching legal and institutional reforms, and propel the trans-nationalisation of crime control and criminal justice. In the Treaty of Amsterdam (1997), the fight against organised crime was elevated to the rank of an EU treaty issue becoming central to the Third Pillar, whose main aim is to create an area of freedom, security, and justice within the countries of the EU. In the following years, many initiatives were introduced by the European Council and Commission, and the latest culmination of the process is represented by the Lisbon Treaty (2007). In the article, author highlights intended impact of European organised crime control policy on organised crime activities and actors, with a view to making an assessment of the overall crime control framework.",
publisher = "Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja",
journal = "Prevencija kriminala i socijalnih devijacija — evropska i regionalna dobra praksa",
booktitle = "Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije, Focusing on organised crime as priority of the European Union",
pages = "9-25",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3256"
}
Bulatović, A.,& Korać, S.. (2013). Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije. in Prevencija kriminala i socijalnih devijacija — evropska i regionalna dobra praksa
Beograd : Institut za kriminološka i sociološka istraživanja., 9-25.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3256
Bulatović A, Korać S. Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije. in Prevencija kriminala i socijalnih devijacija — evropska i regionalna dobra praksa. 2013;:9-25.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3256 .
Bulatović, Aleksandra, Korać, Srđan, "Fokusiranje na organizovani kriminalitet kao prioritet Evropske unije" in Prevencija kriminala i socijalnih devijacija — evropska i regionalna dobra praksa (2013):9-25,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3256 .

Etika kriminalističko-obaveštajnog rada

Fatić, Aleksandar; Korać, Srđan; Bulatović, Aleksandra

(Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu, 2013)

TY  - BOOK
AU  - Fatić, Aleksandar
AU  - Korać, Srđan
AU  - Bulatović, Aleksandra
PY  - 2013
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1218
PB  - Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu
T1  - Etika kriminalističko-obaveštajnog rada
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1218
ER  - 
@book{
author = "Fatić, Aleksandar and Korać, Srđan and Bulatović, Aleksandra",
year = "2013",
publisher = "Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu",
title = "Etika kriminalističko-obaveštajnog rada",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1218"
}
Fatić, A., Korać, S.,& Bulatović, A.. (2013). Etika kriminalističko-obaveštajnog rada. 
Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1218
Fatić A, Korać S, Bulatović A. Etika kriminalističko-obaveštajnog rada. 2013;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1218 .
Fatić, Aleksandar, Korać, Srđan, Bulatović, Aleksandra, "Etika kriminalističko-obaveštajnog rada" (2013),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1218 .

Etika kriminalističko-obaveštajnog rada

Fatić, Aleksandar; Korać, Srđan; Bulatović, Aleksandra

(Beograd: Institut za međunarodnu politiku i privredu, 2013)

TY  - BOOK
AU  - Fatić, Aleksandar
AU  - Korać, Srđan
AU  - Bulatović, Aleksandra
PY  - 2013
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/132
PB  - Beograd: Institut za međunarodnu politiku i privredu
T1  - Etika kriminalističko-obaveštajnog rada
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_132
ER  - 
@book{
author = "Fatić, Aleksandar and Korać, Srđan and Bulatović, Aleksandra",
year = "2013",
publisher = "Beograd: Institut za međunarodnu politiku i privredu",
title = "Etika kriminalističko-obaveštajnog rada",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_132"
}
Fatić, A., Korać, S.,& Bulatović, A.. (2013). Etika kriminalističko-obaveštajnog rada. 
Beograd: Institut za međunarodnu politiku i privredu..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_132
Fatić A, Korać S, Bulatović A. Etika kriminalističko-obaveštajnog rada. 2013;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_132 .
Fatić, Aleksandar, Korać, Srđan, Bulatović, Aleksandra, "Etika kriminalističko-obaveštajnog rada" (2013),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_132 .

Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad

Fatić, Aleksandar; Korać, Srđan; Bulatović, Aleksandra

(Beograd : Centar za bezbednosne studije, 2011)

TY  - BOOK
AU  - Fatić, Aleksandar
AU  - Korać, Srđan
AU  - Bulatović, Aleksandra
PY  - 2011
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1202
PB  - Beograd : Centar za bezbednosne studije
T1  - Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1202
ER  - 
@book{
author = "Fatić, Aleksandar and Korać, Srđan and Bulatović, Aleksandra",
year = "2011",
publisher = "Beograd : Centar za bezbednosne studije",
title = "Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1202"
}
Fatić, A., Korać, S.,& Bulatović, A.. (2011). Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad. 
Beograd : Centar za bezbednosne studije..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1202
Fatić A, Korać S, Bulatović A. Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad. 2011;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1202 .
Fatić, Aleksandar, Korać, Srđan, Bulatović, Aleksandra, "Etički standardi za kriminalističko-obaveštajni rad" (2011),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1202 .

Empathy in Diplomacy

Fatić, Aleksandar; Korać, Srđan; Bulatović, Aleksandra

(Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu, 2011)

TY  - JOUR
AU  - Fatić, Aleksandar
AU  - Korać, Srđan
AU  - Bulatović, Aleksandra
PY  - 2011
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/440
PB  - Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu
T2  - Review of International Affairs
T1  - Empathy in Diplomacy
SP  - 5
EP  - 13
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_440
ER  - 
@article{
author = "Fatić, Aleksandar and Korać, Srđan and Bulatović, Aleksandra",
year = "2011",
publisher = "Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu",
journal = "Review of International Affairs",
title = "Empathy in Diplomacy",
pages = "5-13",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_440"
}
Fatić, A., Korać, S.,& Bulatović, A.. (2011). Empathy in Diplomacy. in Review of International Affairs
Beograd : Institut za međunarodnu politiku i privredu., 5-13.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_440
Fatić A, Korać S, Bulatović A. Empathy in Diplomacy. in Review of International Affairs. 2011;:5-13.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_440 .
Fatić, Aleksandar, Korać, Srđan, Bulatović, Aleksandra, "Empathy in Diplomacy" in Review of International Affairs (2011):5-13,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_440 .