Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje
Political change in Serbia in the perspective of social learning: an idea revisited
Abstract
U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o „socijalnom učenju“ kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije „Politika i svakodnevni život“, te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja „socijalnog učenja“ opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. Do 2008. godine.
Keywords:
change / Serbia / socijalno učenje / politička kulturaSource:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2008, 89-108Publisher:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Funding / projects:
Institution/Community
IFDTTY - JOUR AU - Spasić, Ivana PY - 2008 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/692 AB - U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o „socijalnom učenju“ kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije „Politika i svakodnevni život“, te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja „socijalnog učenja“ opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. Do 2008. godine. PB - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Filozofija i društvo/Philosophy and Society T1 - Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje T1 - Political change in Serbia in the perspective of social learning: an idea revisited SP - 89 EP - 108 DO - 10.2298/FID0803089S ER -
@article{ author = "Spasić, Ivana", year = "2008", abstract = "U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o „socijalnom učenju“ kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije „Politika i svakodnevni život“, te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja „socijalnog učenja“ opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. Do 2008. godine.", publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society", title = "Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje, Political change in Serbia in the perspective of social learning: an idea revisited", pages = "89-108", doi = "10.2298/FID0803089S" }
Spasić, I.. (2008). Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 89-108. https://doi.org/10.2298/FID0803089S
Spasić I. Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2008;:89-108. doi:10.2298/FID0803089S .
Spasić, Ivana, "Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society (2008):89-108, https://doi.org/10.2298/FID0803089S . .