Приказ основних података о документу
Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji
dc.contributor | Bogdanović-Šutković, Violeta | |
dc.creator | Ćeriman, Jelena | |
dc.date.accessioned | 2021-03-10T15:15:37Z | |
dc.date.available | 2021-03-10T15:15:37Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 0038-0318 | |
dc.identifier.uri | http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2151 | |
dc.description.abstract | Proces reforme sistema kvalifikacija u Srbiji započet je 2001. godine, pre svega pod uticajem stvaranja Evropskog prostora visokog obrazovanja kojim sunačinjeni preduslovi za razvoj opšteg okvira kvalifikacija za visoko obrazovanje.Reforma tadašnjeg sistema kvalifikacija u Srbiji zahtevala je odgovor na potrebetržišta rada, čiji se razvoj odigravao u novim socio-ekonomskim okolnostima. Izradanovog sistema kvalifikacija od početka procesa je realizovana kroz dve odvojeneaktivnosti − razvoj okvira kvalifikacija za srednje i za visoko obrazovanje, beznjihovog međusobnog usklađivanja. Iako je razvoj pojedinačnih okvira kvalifikacijaza različite nivoe obrazovanja neophodan za razvoj nacionalnog okvira kvalifikacija,naša hipoteza je da odvojeni okviri ni danas nisu međusobno koherentni, da nedefinišu precizno kvalifikacije koje su neophodne za prelazak iz jednog nivoaobrazovanja u drugi, kada je reč o sociologiji kao nastavnom predmetu, te da ovakvasituacija utiče i na samo profilisanje budućih sociologa. Namera nam je da u ovomradu problematizujemo takav pristup razvoju opšteg okvira kvalifikacija kroz analizusadržaja domaćeg normativnog okvira, koji se odnosi na opšte ishode učenja nastavesociologije na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Beograd : Sociološko naučno društvo Srbije | sr |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200025/RS// | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | |
dc.source | Časopis Sociologija | sr |
dc.subject | nacionalni okvir kvalifikacija | sr |
dc.subject | srednjoškolsko obrazovanje | sr |
dc.subject | visoko obrazovanje | sr |
dc.subject | sociologija | sr |
dc.subject | opšti ishodi učenja | sr |
dc.subject | Srbija | sr |
dc.title | Mogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbiji | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY-NC-ND | sr |
dcterms.abstract | Ћериман, Јелена; Могућности унапређења наставе социологије: Aнализа повезаности оквира квалификација на секундарном и терцијарном нивоу образовања у Србији; Могућности унапређења наставе социологије: Aнализа повезаности оквира квалификација на секундарном и терцијарном нивоу образовања у Србији; | |
dc.citation.issue | Issue Suppl. 1 | |
dc.citation.volume | 61 | |
dc.citation.spage | 742 | |
dc.citation.epage | 757 | |
dc.identifier.doi | 10.2298/SOC19S1742C | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |
dc.identifier.fulltext | http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/7721/Mogucnosti_unapredenja_nastave_sociologi.pdf |