Приказ основних података о документу

dc.creatorPopović, Una
dc.date.accessioned2019-04-24T07:46:24Z
dc.date.available2019-04-24T07:46:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0353-5738
dc.identifier.urihttp://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901083P
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1953
dc.description.abstractThis paper is about the musical meaning and its relation to verbal meaning. My aim is to show that musical meaning should be sharply differentiated from the verbal one, that it should not be understood as a subspecies of verbal meaning, or as a meaning of a verbal sort whatsoever. I will address this issue starting with the sounds of music and language, and working my way up from those: by comparing these sounds and the way they relate to their meanings, I will show that musical sounds are strongly connected with musical meanings, that they have token-like qualities. Resulting from this is a suggestion to redefine the way we use the concepts of meaning and articulation, so that they would allow for the concept of non-verbal, musical meaning. Additionally, my suggestion is that musical meaning per se should be differentiated from the non-musical meanings music can communicate and convey – one does not exclude the other.en
dc.description.abstractOvaj rad posvećen je muzičkom značenju i njegovom odnosu prema verbalnom značenju. Cilj nam je da pokažemo da muzičko značenje treba strogo razlikovati od verbalnog, da ga ne treba razumeti kao podvrstu verbalnog značenja, niti kao značenje verbalnog tipa u bilo kom smislu. Obradu ovog pitanja započećemo polazeći od zvukova muzike i jezika, a dalju argumentaciju izgradićemo na tom osnovu: poredeći ove zvukove i način na koji se oni odnose prema svojim značenjima, pokazaćemo da su muzički zvukovi bitno povezani sa muzičkim značenjima, da imaju svojstva poput tokena. Shodno tome, tvrdićemo da je potrebno redefinisati način na koji upotrebljavamo pojmove značenja i artikulacije, tako da oni mogu obuhvatiti i pojam neverbalnog, muzičkog značenja. Konačno, smatramo da bi muzička značenja kao takva trebalo razlikovati od nemuzičkih značenja koje muzika može da komunicira i prenese – jedno ne isključuje drugo.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societysr
dc.subjectmusical meaningsr
dc.subjectverbal meaningsr
dc.subjectsoundsr
dc.subjecttypesr
dc.subjectarticulationsr
dc.subjecttokensr
dc.titleIn the Defence of Musical Meaningen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractПоповић, Уна;
dc.citation.issue1
dc.citation.volume30
dc.citation.spage83
dc.citation.epage98
dc.identifier.doi10.2298/FID1901083P
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/4526/bitstream_4526.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу