Promene u Srbiji u perspektivi socijalnog učenja: retrospektiva jedne ideje
Political change in Serbia in the perspective of social learning: an idea revisited
Abstract
U članku se izlaže retrospektivan pogled na tezu o „socijalnom učenju“ kao analitičkom okviru za razmatranje političkih promena u Srbiji, prvi put iznetu 2001. godine. Prema toj tezi, događaji neposredno pre i posle smene Miloševićevog režima 2000. godine mogu se protumačiti kao ishod jednog procesa kolektivnog učenja, čiji su subjekt građani Srbije. Na osnovu nalaza tri talasa kvalitativne studije „Politika i svakodnevni život“, te rezultata drugih istraživanja, u tekstu se pokušava odgovoriti na pitanje da li ideja „socijalnog učenja“ opstaje ukoliko se sučeli sa zbivanjima koja su obeležila politički život u Srbiji u razdoblju od 2001. Do 2008. godine.
Keywords:
change / Serbia / socijalno učenje / politička kulturaSource:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2008, 89-108Publisher:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju