Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Digitalni prostori su sve značajniji u procesu promovisanja kulturnog identiteta
gradova. Ljudi, kako navodi Čejko (2019), koristeći digitalne tehnologije konstruišu i
okruženje koje predstavlja sociomentalni prostor, zbog uspostavljanja veza koje se održavaju
više mentalno nego fi zički. Tako se „danas krećemo u dva ravnopravna životna prostora koja
postoje paralelno, u svom ofl ajn i onlajn okruženju“ (Kacer, 2019). Pandemija kovid 19
(re)aktivirala je debate o utopijskoj i distopijskoj perspektivi korišćenja digitalnih prostora
kulturne potrošnje. Ova krizna situacija ukazala je na značaj savremene tehnologije u
promociji kulturnog identiteta grada. Cilj ovog rada je da prikaže na koji način su institucije
kulture iskoristile prednosti savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada,
ali i da ukaže na sva ograničenja digitalnog prostora u recepciji kulturnih sadržaja. U radu će
biti korišćeni podaci istraživanja Kraj sezone pre kraja sezone? Strategije u kultu...ri u kriznim
situacijama Filozofskog fakulteta u Beogradu.
Digital spaces are becoming increasingly signifi cant in the process of promoting
the cultural identity of cities. According to Chayko, people, by using digital technologies,
construct an environment that represents a socio-mental space, as the connections
maintained within it are more mental than physical. Therefore, “today we are navigating
between two equal living spaces that exist in parallel, in our offl ine and online environments”
(Katzer, 2019). The COVID-19 pandemic has (re)activated debates on the utopian and
dystopian perspectives of using digital spaces for cultural consumption. This crisis has
highlighted the importance of modern technology in promoting the cultural identity of a city.
The aim of this paper is to illustrate how cultural institutions have utilized the advantages
of modern technology in promoting the cultural identity of a city, while also pointing out the limitations of the digital space in the reception of cultural content. The paper will rely on
...
data from the research The End of the Season Before the End of the Season? Strategies in
Culture in Crisis Situations conducted by the Institute of Sociological Research, Faculty of
Philosophy in Belgrade.
Кључне речи:
digitalni prostor / kulturni identitet grada / digitalna kultura / krizna situacija / digital space / cultural identity of the city / digital culture / crisisИзвор:
Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine, 2023, 277-284Издавач:
- Asocijacija prostornih planera Srbije Beograd
- Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet
Финансирање / пројекти:
- Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије, институционално финансирање - 200025 (Универзитет у Београду, Институт за филозофију и друштвену теорију) (RS-MESTD-inst-2020-200025)
Колекције
Институција/група
IFDTTY - CONF AU - Toković, Milena AU - Resanović, Milica AU - Nišlić, Ivan PY - 2023 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3664 AB - Digitalni prostori su sve značajniji u procesu promovisanja kulturnog identiteta gradova. Ljudi, kako navodi Čejko (2019), koristeći digitalne tehnologije konstruišu i okruženje koje predstavlja sociomentalni prostor, zbog uspostavljanja veza koje se održavaju više mentalno nego fi zički. Tako se „danas krećemo u dva ravnopravna životna prostora koja postoje paralelno, u svom ofl ajn i onlajn okruženju“ (Kacer, 2019). Pandemija kovid 19 (re)aktivirala je debate o utopijskoj i distopijskoj perspektivi korišćenja digitalnih prostora kulturne potrošnje. Ova krizna situacija ukazala je na značaj savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada. Cilj ovog rada je da prikaže na koji način su institucije kulture iskoristile prednosti savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada, ali i da ukaže na sva ograničenja digitalnog prostora u recepciji kulturnih sadržaja. U radu će biti korišćeni podaci istraživanja Kraj sezone pre kraja sezone? Strategije u kulturi u kriznim situacijama Filozofskog fakulteta u Beogradu. AB - Digital spaces are becoming increasingly signifi cant in the process of promoting the cultural identity of cities. According to Chayko, people, by using digital technologies, construct an environment that represents a socio-mental space, as the connections maintained within it are more mental than physical. Therefore, “today we are navigating between two equal living spaces that exist in parallel, in our offl ine and online environments” (Katzer, 2019). The COVID-19 pandemic has (re)activated debates on the utopian and dystopian perspectives of using digital spaces for cultural consumption. This crisis has highlighted the importance of modern technology in promoting the cultural identity of a city. The aim of this paper is to illustrate how cultural institutions have utilized the advantages of modern technology in promoting the cultural identity of a city, while also pointing out the limitations of the digital space in the reception of cultural content. The paper will rely on data from the research The End of the Season Before the End of the Season? Strategies in Culture in Crisis Situations conducted by the Institute of Sociological Research, Faculty of Philosophy in Belgrade. PB - Asocijacija prostornih planera Srbije Beograd PB - Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet C3 - Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine T1 - Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama SP - 277 EP - 284 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3664 ER -
@conference{ author = "Toković, Milena and Resanović, Milica and Nišlić, Ivan", year = "2023", abstract = "Digitalni prostori su sve značajniji u procesu promovisanja kulturnog identiteta gradova. Ljudi, kako navodi Čejko (2019), koristeći digitalne tehnologije konstruišu i okruženje koje predstavlja sociomentalni prostor, zbog uspostavljanja veza koje se održavaju više mentalno nego fi zički. Tako se „danas krećemo u dva ravnopravna životna prostora koja postoje paralelno, u svom ofl ajn i onlajn okruženju“ (Kacer, 2019). Pandemija kovid 19 (re)aktivirala je debate o utopijskoj i distopijskoj perspektivi korišćenja digitalnih prostora kulturne potrošnje. Ova krizna situacija ukazala je na značaj savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada. Cilj ovog rada je da prikaže na koji način su institucije kulture iskoristile prednosti savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada, ali i da ukaže na sva ograničenja digitalnog prostora u recepciji kulturnih sadržaja. U radu će biti korišćeni podaci istraživanja Kraj sezone pre kraja sezone? Strategije u kulturi u kriznim situacijama Filozofskog fakulteta u Beogradu., Digital spaces are becoming increasingly signifi cant in the process of promoting the cultural identity of cities. According to Chayko, people, by using digital technologies, construct an environment that represents a socio-mental space, as the connections maintained within it are more mental than physical. Therefore, “today we are navigating between two equal living spaces that exist in parallel, in our offl ine and online environments” (Katzer, 2019). The COVID-19 pandemic has (re)activated debates on the utopian and dystopian perspectives of using digital spaces for cultural consumption. This crisis has highlighted the importance of modern technology in promoting the cultural identity of a city. The aim of this paper is to illustrate how cultural institutions have utilized the advantages of modern technology in promoting the cultural identity of a city, while also pointing out the limitations of the digital space in the reception of cultural content. The paper will rely on data from the research The End of the Season Before the End of the Season? Strategies in Culture in Crisis Situations conducted by the Institute of Sociological Research, Faculty of Philosophy in Belgrade.", publisher = "Asocijacija prostornih planera Srbije Beograd, Univerzitet u Beogradu - Geografski fakultet", journal = "Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine", title = "Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama", pages = "277-284", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3664" }
Toković, M., Resanović, M.,& Nišlić, I.. (2023). Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama. in Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine Asocijacija prostornih planera Srbije Beograd., 277-284. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3664
Toković M, Resanović M, Nišlić I. Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama. in Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine. 2023;:277-284. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3664 .
Toković, Milena, Resanović, Milica, Nišlić, Ivan, "Uloga digitalnog prostora i savremene tehnologije u promociji kulturnog identiteta grada u kriznim situacijama" in Planska i normativna zaštita prostora i životne sredine (2023):277-284, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3664 .