Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje
Апстракт
Rad nastoji da pronađe razloge na osnovu kojih bi se pandemijska kriza mogla videti kao šansa za unapređenje obrazovanja. Pritom se oslonac pronalazi u kritičkim zapažanjima i vizijama obrazovanja Karla Popera. S jedne strane se uočava da izmena školske rutine i decentriranje nastave može da razotkrije slabosti postojećeg obrazovnog protokola. S druge strane, centriranost na učenika kao pojedinca, njegova autonomizacija i (auto)refleksija, izdvajaju se kao prinudni ali potencijalno korisni korektivi tekućih obrazovnih praksi. Ne postoji jednoznačan zaključak u pogledu mogućnosti ostvarenja poželjnih uticaja krize na obrazovanje, ali se iskušava i potkrepljuje otvorena sugestija da ne moraju postojati samo oni, nesumnjivo prisutni i dobro znani, nepoželjni uticaji.
Кључне речи:
kriza / obrazovanje / Karl Poper / škola / kritikaИзвор:
Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd, 2022, 9-18Издавач:
- Beograd : Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije
Колекције
Институција/група
IFDTTY - CHAP AU - Krstić, Predrag M. PY - 2022 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/3093 AB - Rad nastoji da pronađe razloge na osnovu kojih bi se pandemijska kriza mogla videti kao šansa za unapređenje obrazovanja. Pritom se oslonac pronalazi u kritičkim zapažanjima i vizijama obrazovanja Karla Popera. S jedne strane se uočava da izmena školske rutine i decentriranje nastave može da razotkrije slabosti postojećeg obrazovnog protokola. S druge strane, centriranost na učenika kao pojedinca, njegova autonomizacija i (auto)refleksija, izdvajaju se kao prinudni ali potencijalno korisni korektivi tekućih obrazovnih praksi. Ne postoji jednoznačan zaključak u pogledu mogućnosti ostvarenja poželjnih uticaja krize na obrazovanje, ali se iskušava i potkrepljuje otvorena sugestija da ne moraju postojati samo oni, nesumnjivo prisutni i dobro znani, nepoželjni uticaji. PB - Beograd : Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije T2 - Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd T1 - Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje SP - 9 EP - 18 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3093 ER -
@inbook{ author = "Krstić, Predrag M.", year = "2022", abstract = "Rad nastoji da pronađe razloge na osnovu kojih bi se pandemijska kriza mogla videti kao šansa za unapređenje obrazovanja. Pritom se oslonac pronalazi u kritičkim zapažanjima i vizijama obrazovanja Karla Popera. S jedne strane se uočava da izmena školske rutine i decentriranje nastave može da razotkrije slabosti postojećeg obrazovnog protokola. S druge strane, centriranost na učenika kao pojedinca, njegova autonomizacija i (auto)refleksija, izdvajaju se kao prinudni ali potencijalno korisni korektivi tekućih obrazovnih praksi. Ne postoji jednoznačan zaključak u pogledu mogućnosti ostvarenja poželjnih uticaja krize na obrazovanje, ali se iskušava i potkrepljuje otvorena sugestija da ne moraju postojati samo oni, nesumnjivo prisutni i dobro znani, nepoželjni uticaji.", publisher = "Beograd : Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije", journal = "Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd", booktitle = "Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje", pages = "9-18", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3093" }
Krstić, P. M.. (2022). Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd Beograd : Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju : Pedagoško društvo Srbije., 9-18. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3093
Krstić PM. Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje. in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd. 2022;:9-18. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3093 .
Krstić, Predrag M., "Svako zlo za neko dobro: kriza i obrazovanje" in Obrazovanje u vreme krize i kako dalje [Elektronski izvor]: zbornik radova / Nacionalni naučni skup Susreti pedagoga, 7. maj 2022, Beograd (2022):9-18, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_3093 .