Show simple item record

dc.contributor.editorJovanov, Rastko
dc.creatorDedić, Nikola
dc.date.accessioned2017-11-01T10:15:29Z
dc.date.available2017-11-01T10:15:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier0353-5738
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/295
dc.description.abstractOsnovni cilj teksta jeste kritika poststrukturalističke teorije umetnosti, a posebno teze o avangardnom delu kao obliku transgresivnosti. Kao polazište u ovoj kritici iskorišćena je filozofija običnog jezika američkog filozofa Stenlija Kavela, sa posebnim osvrtom na njegovu teoriju filma. Dok je poststrukturalistička teorija filma razrađivana kroz postavke o ideologiji, Kavel film, ali i umetnost u celini, sagledava kroz tezu o skepticizmu. Dok je poststrukturalizam, zahvaljujući svojim postavkama o avangardi kao obliku transgresije ideologije neka vrsta filozofije negacije, u radu se potencira teza da je Kavelova filozofija utopijska teorija prevladavanja skepticizma u kojoj avangardni film zauzima istaknuto ali ne i centralno mesto. Kavelove teze su iskorišćene kao osnova za ponovno promišljanje modernizma, a što je u suprotnosti sa postmodernističkim zaokretom koji je doneo poststrukturalizam.srp
dc.format26 1 (2015) 205-225
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
dc.rightsopenAccess
dc.sourceFilozofija i društvomul
dc.subjectpoststrukturalizam
dc.subjectfilozofija običnog jezika
dc.subjectKavel
dc.subjectfilm
dc.subjectskepticizam
dc.titleFilm i skepticizam : Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnostisrp
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractЈованов, Растко; Дедић, Никола
dc.citation.spage205
dc.citation.epage225
dc.identifier.doi10.2298/FID1501205D
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs//bitstream/id/4874/293.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record