Film i skepticizam: Kavelova „korekcija" poststrukturalističke filozofije umetnosti
Апстракт
Osnovni cilj teksta jeste kritika poststrukturalističke teorije umetnosti, a posebno teze o avangardnom delu kao obliku transgresivnosti. Kao polazište u ovoj kritici iskorišćena je filozofija običnog jezika američkog filozofa Stenlija Kavela, sa posebnim osvrtom na njegovu teoriju filma. Dok je poststrukturalistička teorija filma razrađivana kroz postavke o ideologiji, Kavel film, ali i umetnost u celini, sagledava kroz tezu o skepticizmu. Dok je poststrukturalizam, zahvaljujući svojim postavkama o avangardi kao obliku transgresije ideologije neka vrsta filozofije negacije, u radu se potencira teza da je Kavelova filozofija utopijska teorija prevladavanja skepticizma u kojoj avangardni film zauzima istaknuto ali ne i centralno mesto. Kavelove teze su iskorišćene kao osnova za ponovno promišljanje modernizma, a što je u suprotnosti sa postmodernističkim zaokretom koji je doneo poststrukturalizam.
Кључне речи:
poststrukturalizam / filozofija običnog jezika / Kavel / film / skepticizamИзвор:
Filozofija i društvo, 2015, 205-225Издавач:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju