Show simple item record

dc.contributor.editorJovanov, Rastko
dc.creatorFilipović , Andrija
dc.creatorMatejić, Bojana
dc.date.accessioned2017-11-01T10:15:28Z
dc.date.available2017-11-01T10:15:28Z
dc.date.issued2015
dc.identifier0353-5738
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/291
dc.description.abstractIdeja odnosa umetnosti i života kao postajanja umetnosti životom posledica je specifičnih modernih kretanja u rasponu od prosvetiteljstva do kapitalizma. Ovaj sklop mišljenja i prakse prisutan je u jednom od dominantnijih umetničkih oblika danas i zadatak ovog rada je da preispita trenutno stanje stvari u umetnosti s obzirom na to da je ono simptom globalnog društva kontrole. Umetnost kao emancipacijska umetnost sa jedne strane podrazumeva desupstancijalizaciju i deesencijalizaciju biopolitički oblikovanog života i kategorije čoveka, a sa druge pretpostavlja novi generički inhumanum (kod Badjua) odnosno narod koji će doći (kod Deleza) kao osnove političnosti. Otu da empancipacijska umetnost mora da se oslobodi ljudskog da bi dospela do onoga što leži izvan sadašnjeg demokratskog materijalizma.srp
dc.format26 2 (2015) 392-413
dc.formatapplication/pdf
dc.languagesr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
dc.rightsopenAccess
dc.sourceFilozofija i društvo/Philosophy and Societymul
dc.subjectBadju
dc.subjectDelez, Gilles
dc.subjectontologija
dc.subjectživot
dc.subjectumetnost
dc.titleUmetnost=život? Delez, Badju i ontologija ljudskogsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-NC-ND
dcterms.abstractФилиповић , Aндрија; Матејић, Бојана; Уметност=живот? Делез, Бадју и онтологија људског;
dc.citation.spage392
dc.citation.epage413
dc.identifier.doi10.2298/FID1502392F
dc.type.versionpublishedVersion
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/4872/289.pdf
dc.identifier.wos000410426200006


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record