Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta?
Politics And/Of Education: What Kind of Emancipation, From What And For What?
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Rad nastoji da tematizuje odnos emancipacije i obrazovanja u četiri koraka. U prvom delu izlaže se kratki istorijski presek upotrebe termina „emancipacija“ i signalizira njena struktura, elementi i/ili figura. Drugi deo rada zajmi dva modela emancipacije koja nudi tradicija političke misli koja obeležava doba emancipacije: reč je o predlozima za revolucionarnu i cionističku emancipaciju Jevreja u devetnaestom veku. Tim modelima u trećem delu jukstaponiraju se karakteristična zagovaranja obrazovne emancipacije dvadesetog veka: jedno prosvetiteljsko i jedno prevratničko nasleđe sa odgovarajućim političkim vizijama i strategijama. Zaključni deo rezimira sličnosti i razlike (mišljenja) emancipacije u politici i emancipacije u obrazovanju i sugeriše perspektivu iz koje bi se nagovestila mogućnost emancipovanja obrazovanja od politikama dirigovanih zahteva za emancipacijom.
The article seeks to thematize the relationship between emancipation and education
in three and a half steps. The first part presents a brief historical overview of the use
of the term “emancipation” and signals its structure, elements and/or figure. The sec ond part of the paper borrows two models of emancipation that offer a tradition of
political thought which marked the era of emancipation: these are the proposals for
the revolutionary and Zionist emancipation of Jews in the nineteenth century. These
models are juxtaposed in the third part with the characteristic advocacies of the ed ucational emancipation of the twentieth century: an Enlightenment and a subversive
legacy with appropriate political visions and strategies. The concluding part summa rizes the similarities and differences of (thinking about) emancipation in politics and
emancipation in education, and suggests a perspective which is a harbinger of the
possibility of emancipating education from political...ly directed demands for
emancipation.
Ključne reči:
emancipacija / obrazovanje / politika / Marks / Pinsker / Freire / PoperIzvor:
Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 2021, 2, 2, 209-224Izdavač:
- Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Finansiranje / projekti:
- Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija Republike Srbije, institucionalno finansiranje - 200025 (Univerzitet u Beogradu, Institut za filozofiju i društvenu teoriju) (RS-MESTD-inst-2020-200025)
URI
https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/63http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2467
Institucija/grupa
IFDTTY - JOUR AU - Krstić, Predrag PY - 2021 UR - https://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/63 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2467 AB - Rad nastoji da tematizuje odnos emancipacije i obrazovanja u četiri koraka. U prvom delu izlaže se kratki istorijski presek upotrebe termina „emancipacija“ i signalizira njena struktura, elementi i/ili figura. Drugi deo rada zajmi dva modela emancipacije koja nudi tradicija političke misli koja obeležava doba emancipacije: reč je o predlozima za revolucionarnu i cionističku emancipaciju Jevreja u devetnaestom veku. Tim modelima u trećem delu jukstaponiraju se karakteristična zagovaranja obrazovne emancipacije dvadesetog veka: jedno prosvetiteljsko i jedno prevratničko nasleđe sa odgovarajućim političkim vizijama i strategijama. Zaključni deo rezimira sličnosti i razlike (mišljenja) emancipacije u politici i emancipacije u obrazovanju i sugeriše perspektivu iz koje bi se nagovestila mogućnost emancipovanja obrazovanja od politikama dirigovanih zahteva za emancipacijom. AB - The article seeks to thematize the relationship between emancipation and education in three and a half steps. The first part presents a brief historical overview of the use of the term “emancipation” and signals its structure, elements and/or figure. The sec ond part of the paper borrows two models of emancipation that offer a tradition of political thought which marked the era of emancipation: these are the proposals for the revolutionary and Zionist emancipation of Jews in the nineteenth century. These models are juxtaposed in the third part with the characteristic advocacies of the ed ucational emancipation of the twentieth century: an Enlightenment and a subversive legacy with appropriate political visions and strategies. The concluding part summa rizes the similarities and differences of (thinking about) emancipation in politics and emancipation in education, and suggests a perspective which is a harbinger of the possibility of emancipating education from politically directed demands for emancipation. PB - Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva T1 - Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta? T1 - Politics And/Of Education: What Kind of Emancipation, From What And For What? IS - 2 VL - 2 SP - 209 EP - 224 DO - 10.5281/zenodo.5732498 ER -
@article{ author = "Krstić, Predrag", year = "2021", abstract = "Rad nastoji da tematizuje odnos emancipacije i obrazovanja u četiri koraka. U prvom delu izlaže se kratki istorijski presek upotrebe termina „emancipacija“ i signalizira njena struktura, elementi i/ili figura. Drugi deo rada zajmi dva modela emancipacije koja nudi tradicija političke misli koja obeležava doba emancipacije: reč je o predlozima za revolucionarnu i cionističku emancipaciju Jevreja u devetnaestom veku. Tim modelima u trećem delu jukstaponiraju se karakteristična zagovaranja obrazovne emancipacije dvadesetog veka: jedno prosvetiteljsko i jedno prevratničko nasleđe sa odgovarajućim političkim vizijama i strategijama. Zaključni deo rezimira sličnosti i razlike (mišljenja) emancipacije u politici i emancipacije u obrazovanju i sugeriše perspektivu iz koje bi se nagovestila mogućnost emancipovanja obrazovanja od politikama dirigovanih zahteva za emancipacijom., The article seeks to thematize the relationship between emancipation and education in three and a half steps. The first part presents a brief historical overview of the use of the term “emancipation” and signals its structure, elements and/or figure. The sec ond part of the paper borrows two models of emancipation that offer a tradition of political thought which marked the era of emancipation: these are the proposals for the revolutionary and Zionist emancipation of Jews in the nineteenth century. These models are juxtaposed in the third part with the characteristic advocacies of the ed ucational emancipation of the twentieth century: an Enlightenment and a subversive legacy with appropriate political visions and strategies. The concluding part summa rizes the similarities and differences of (thinking about) emancipation in politics and emancipation in education, and suggests a perspective which is a harbinger of the possibility of emancipating education from politically directed demands for emancipation.", publisher = "Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva", title = "Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta?, Politics And/Of Education: What Kind of Emancipation, From What And For What?", number = "2", volume = "2", pages = "209-224", doi = "10.5281/zenodo.5732498" }
Krstić, P.. (2021). Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta?. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva Beograd: Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 2(2), 209-224. https://doi.org/10.5281/zenodo.5732498
Krstić P. Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta?. in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva. 2021;2(2):209-224. doi:10.5281/zenodo.5732498 .
Krstić, Predrag, "Politike (i) obrazovanja: kakva emancipacija, od čega i za šta?" in Kritika: časopis za filozofiju i teoriju društva, 2, no. 2 (2021):209-224, https://doi.org/10.5281/zenodo.5732498 . .