Show simple item record

dc.contributorBogdanović-Šutković, Violeta
dc.creatorĆeriman, Jelena
dc.date.accessioned2021-03-10T15:15:37Z
dc.date.available2021-03-10T15:15:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0038-0318
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2151
dc.description.abstractProces reforme sistema kvalifikacija u Srbiji započet je 2001. godine, pre svega pod uticajem stvaranja Evropskog prostora visokog obrazovanja kojim sunačinjeni preduslovi za razvoj opšteg okvira kvalifikacija za visoko obrazovanje.Reforma tadašnjeg sistema kvalifikacija u Srbiji zahtevala je odgovor na potrebetržišta rada, čiji se razvoj odigravao u novim socio-ekonomskim okolnostima. Izradanovog sistema kvalifikacija od početka procesa je realizovana kroz dve odvojeneaktivnosti − razvoj okvira kvalifikacija za srednje i za visoko obrazovanje, beznjihovog međusobnog usklađivanja. Iako je razvoj pojedinačnih okvira kvalifikacijaza različite nivoe obrazovanja neophodan za razvoj nacionalnog okvira kvalifikacija,naša hipoteza je da odvojeni okviri ni danas nisu međusobno koherentni, da nedefinišu precizno kvalifikacije koje su neophodne za prelazak iz jednog nivoaobrazovanja u drugi, kada je reč o sociologiji kao nastavnom predmetu, te da ovakvasituacija utiče i na samo profilisanje budućih sociologa. Namera nam je da u ovomradu problematizujemo takav pristup razvoju opšteg okvira kvalifikacija kroz analizusadržaja domaćeg normativnog okvira, koji se odnosi na opšte ishode učenja nastavesociologije na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Sociološko naučno društvo Srbijesr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceČasopis Sociologijasr
dc.subjectnacionalni okvir kvalifikacijasr
dc.subjectsrednjoškolsko obrazovanjesr
dc.subjectvisoko obrazovanjesr
dc.subjectsociologijasr
dc.subjectopšti ishodi učenjasr
dc.subjectSrbijasr
dc.titleMogućnosti unapređenja nastave sociologije: Analiza povezanosti okvira kvalifikacija na sekundarnom i tercijarnom nivou obrazovanja u Srbijisr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractЋериман, Јелена; Могућности унапређења наставе социологије: Aнализа повезаности оквира квалификација на секундарном и терцијарном нивоу образовања у Србији; Могућности унапређења наставе социологије: Aнализа повезаности оквира квалификација на секундарном и терцијарном нивоу образовања у Србији;
dc.citation.issueIssue Suppl. 1
dc.citation.volume61
dc.citation.spage742
dc.citation.epage757
dc.identifier.doi10.2298/SOC19S1742C
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/7721/Mogucnosti_unapredenja_nastave_sociologi.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record