Приказ основних података о документу

The Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticization

dc.creatorProtić, Petar
dc.date.accessioned2021-02-26T17:27:34Z
dc.date.available2021-02-26T17:27:34Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2683-5959
dc.identifier.urihttps://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/41/118
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2145
dc.description.abstractRad je fokusiran na analizu polja artivizma/umetničkog aktivizma kroz njegovu društveno-političku ulogu, istorijski kontekst i praksu. Tekst propituje da li artivizam, koji se poslednjih decenija vezivao za kritičku umetnost, može biti smatran novom umetničkom paradig-mom. U prilog tome, analiziraju se tekstovi Borisa Grojsa i Gregorija Šoleta u kojima se izlažu različite koncepcije estetizacije: Grojsov koncept totalne estetizacije i koncept prefigurativne politke (njegova estetska dimenzija) na koji se oslanja Šolet. Sublimirajući oba kon-cepta, koja ukazuju da je fenomen umetničkog aktivizma zaista sve veći i vidljiviji, pokušavam predstaviti artivizam kao potencijalnu no-vu paradigmu u polju umetnosti. U tom smislu se analiziraju dve pre-vaziđene umetničke paradigme (za koje Badju govori da su predsta-vljale identifikaciju/separaciju subjekta u odnosu na telo) i predlaže novi odnos (revolucije) subjekta i tela, odnosno događaja.sr
dc.description.abstractThe paper focuses on the analysis of the field of artivism / artistic activism through its socio-political role, historical context and practice. It questions whether artivism, which has been associated with critical art in recent decades, can be considered a new artistic paradigm. In support of this, the texts of Boris Groys and Gregory Sho-lette are analyzed, where different conceptions of aestheticization are presented: Groys’ concept of total aestheticization and the concept of prefigurative politics (its aesthetic dimension) on which Sholette relies. Sublimating both concepts, which in-dicate that the phenomenon of artistic activism is indeed growing and visible, I try to present artivism as a potential new paradigm in the field of art. In that sense, two outdated artistic paradigms are analyzed (which represented the identification / separation of the subject in relation to the body, according to Badiou) and I propose a new relation (revolution) of the subject and the body, that is the event.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceKritika: časopis za filozofiju i teoriju društvasr
dc.subjectartivismsr
dc.subjectartistic activismsr
dc.subjectcritical artsr
dc.subjecttotal aestheticizationsr
dc.subjectprefigurative politicssr
dc.subjectBoris Groyssr
dc.subjectGregory Sholettesr
dc.subjectAlain Badiousr
dc.titleDruštveno-politička uloga artiviz(a)ma i mogućnost nove estetizacijesr
dc.titleThe Socio-Political Role of Artivism(S) And the Possibility of a New Aestheticizationsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractПротић, Петар; Друштвено-политичка улога артивиз(а)ма и могућност нове естетизације; Друштвено-политичка улога артивиз(а)ма и могућност нове естетизације;
dc.citation.issue2
dc.citation.volume1
dc.citation.spage403
dc.citation.epage420
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.4304686
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/7695/bitstream_7695.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу