Приказ основних података о документу

Ethics of Atrocity Representation: the Truth Between Seeing and Thinking

dc.creatorVelinov, Marija
dc.date.accessioned2020-09-08T09:14:15Z
dc.date.available2020-09-08T09:14:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2683-5940
dc.identifier.urihttp://kritika.instifdt.bg.ac.rs/index.php/kc/article/view/14/38
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/2109
dc.description.abstractRad se bavi pojedinim etičkim aspektima fotografija grozota, pri čemu se prevashodno koriste interepretacije razmatranja koja su o fotografiji iznele Džudit Batler i Suzan Sontag. U okvirima specifičnog odnosa pojma grozote i fotografije, pri čemu se drugi pokazuje gotovo kao uslov prvog, autor ukazuje na dve osnovne grupe etičkih pitanja takve vrste fotografija. Sa jedne strane, postoje pitanja produkcije to jest odabira načina na koji će događaj biti zabeležen ili prikazan, a koja se odnose na različite unapred zadate okvire ili mogućnosti reprezentacije. Sa druge strane, imamo pitanja recepcije ili etičke reakcije, razumevanja ili podrazumevanja da bi događaj trebalo da bude prenet na način koji omogućava reakciju i promišljanje koje bi moglo da dovede do promene. Pokazuje se da je složeni odnos produkcije i recepcije u osnovi obeležen odnosima interpretacije stvarnosti, istine, moći i upravljanja drugima, pri čemu fotografija grozote ostaje samo prazno mesto koje služi za emotivnu identitifikaciju. Mogućnost otklona od uobičajenog odnosa navedenih pojmova, koji može biti shvaćen kao upisivanje recepcije u produkciju, pojavljuje se u svojevrsnoj inverziji koja u recepciji vidi ili iščitava produkciju. Ključni aspekt ovog procesa predstavlja mišljenje, za koje se ustanovljuje da je zanemareno unutar kulture sećanja.sr
dc.description.abstractThe paper deals with certain ethical aspects of atrocity photographs. It predominantly interprets considerations made by Judith Butler and Susan Sontag. Within the specific tie between the notion of horror and photography – the latter proving to be somewhat a condition of the former – the author points to two basic groups of ethical issues of this type of photography. On the one hand, there are production issues, that is, choos-ing how the event will be recorded or shown, which relate to different pre-defined frames of representation. On the other hand, we have questions of reception or eth-ical reaction, understanding that the event should be conveyed in a way that allows for reaction and reflection that could lead to change. It is shown that the complex re-lation between production and reception is fundamentally marked by the relations of interpretation of reality, truth, power and government of others, whereby the photo-graph of atrocity remains only a blank space for emotional identification. The possi-bility of deviating from the usual relation of these terms, understood as bringing the reception into production, is indicated in a kind of inversion that sees or reads the production in the reception. A key aspect of this process is thought, which is found to be neglected within the memory culture.en
dc.language.isosrsr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/inst-2020/200025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceKritika: časopis za filozofiju i teoriju društvasr
dc.subjectfotografijasr
dc.subjectgrozotasr
dc.subjectreprezentacijasr
dc.subjectprodukcijasr
dc.subjectrecepcijasr
dc.subjectkultura sećanjasr
dc.titleEtika reprezentacije grozote: istina između viđenja i mišljenjasr
dc.titleEthics of Atrocity Representation: the Truth Between Seeing and Thinkingen
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dcterms.abstractВелинов, Марија; Етика репрезентације грозоте: истина између виђења и мишљења; Етика репрезентације грозоте: истина између виђења и мишљења;
dc.citation.issue1
dc.citation.volume1
dc.citation.spage75
dc.citation.epage88
dc.identifier.doi10.5281/zenodo.3826539
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/7595/bitstream_7595.pdf


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу