Репозиторијум Института за филозофију и друштвену теорију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
  • Преглед рада
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Are Musical Works Sound Structures?

Thumbnail
2019
bitstream_4517.pdf (383.3Kb)
Аутори
Guerreiro, Vitor
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own.
Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane.
Кључне речи:
musical ontology / Platonism / nominalism / artworks / types
Извор:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2019, 30, 1, 36-53
Издавач:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju

DOI: https://doi.org/10.2298/FID1901036G

ISSN: 0353-5738

[ Google Scholar ]
URI
http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901036G
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1950
Колекције
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
Институција
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Guerreiro, Vitor
PY  - 2019
UR  - http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901036G
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1950
AB  - This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own.
AB  - Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Are Musical Works Sound Structures?
IS  - 1
VL  - 30
SP  - 36
EP  - 53
DO  - https://doi.org/10.2298/FID1901036G
ER  - 
@article{
author = "Guerreiro, Vitor",
year = "2019",
url = "http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901036G, http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1950",
abstract = "This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own., Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Are Musical Works Sound Structures?",
number = "1",
volume = "30",
pages = "36-53",
doi = "https://doi.org/10.2298/FID1901036G"
}
Guerreiro V. Are Musical Works Sound Structures?. Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2019;30(1):36-53
Guerreiro, V. (2019). Are Musical Works Sound Structures?.
Filozofija i društvo/Philosophy and SocietyBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 30(1), 36-53.
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/FID1901036G
Guerreiro Vitor, "Are Musical Works Sound Structures?" 30, no. 1 (2019):36-53,
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/FID1901036G .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму Института за филозофију и друштвену теорију (РИФДТ) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму Института за филозофију и друштвену теорију (РИФДТ) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB