Are Musical Works Sound Structures?
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own.
Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane.
Кључне речи:
musical ontology / Platonism / nominalism / artworks / typesИзвор:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2019, 30, 1, 36-53Издавач:
- Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
URI
http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901036Ghttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1950
Институција/група
IFDTTY - JOUR AU - Guerreiro, Vitor PY - 2019 UR - http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=https%3A%2F%2Fdoi.org%2F10.2298%2FFID1901036G UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1950 AB - This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own. AB - Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane. PB - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju T2 - Filozofija i društvo/Philosophy and Society T1 - Are Musical Works Sound Structures? IS - 1 VL - 30 SP - 36 EP - 53 DO - 10.2298/FID1901036G ER -
@article{ author = "Guerreiro, Vitor", year = "2019", abstract = "This paper is about the dilemma raised against musical ontology by Roger Scruton, in his The Aesthetics of Music: either musical ontology is about certain mind-independent “things” (sound structures) and so music is left out of the picture, or it is about an “intentional object” and so its puzzles are susceptible of an arbitrary answer. I argue the dilemma is merely apparent and deny that musical works can be identified with sound structures, whether or not conceived as abstract entities. The general idea is this: both Platonism and nominalism about musical works are a kind of fetishism: musical works are not “things”, in Danto’s sense of “mere real things”; they rather involve complex relationships between objects, events, and different kinds of functional properties. For this, I draw on Levinson and Howell’s notion of indication, combined with Searle’s approach to institutional reality... with a little twist of my own., Ovaj rad posvećen je dilemi u vezi sa ontologijom muzike, koju je u svom delu The Aesthetics of Music izneo Rodžer Skruton: ili se ontologija muzike bavi određenim „stvarima” nezavisnim od uma (zvučne strukture), u kom slučaju je sama muzika isključena, ili se ona bavi „intencionalnim objektom”, te su stoga njeni problemi podložni arbitrarnim rešenjima. Naš je stav da je u pitanju prividna dilema, te da se muzička dela ne mogu izjednačiti sa zvučnim strukturama, bilo da ih razumemo kao apstraktne entitete ili ne. Načelno, ideja je sledeća: i platonizam i nominalizam u pogledu muzičkih dela su vrste fetišizma – muzička dela nisu „stvari” u Dantoovom smislu „pukih realnih stvari”. Naprotiv, ona podrazumevaju kompleksne veze između objekata, događaja i različitih vrsta funkcionalnih svojstava. U tom pogledu, oslanjam se na Levinsonov i Hauvelov pojam indikacije, kao i na Serlov pristup institucionalnoj realnosti... uz mali zaokret sa moje strane.", publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju", journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society", title = "Are Musical Works Sound Structures?", number = "1", volume = "30", pages = "36-53", doi = "10.2298/FID1901036G" }
Guerreiro, V.. (2019). Are Musical Works Sound Structures?. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 30(1), 36-53. https://doi.org/10.2298/FID1901036G
Guerreiro V. Are Musical Works Sound Structures?. in Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2019;30(1):36-53. doi:10.2298/FID1901036G .
Guerreiro, Vitor, "Are Musical Works Sound Structures?" in Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 30, no. 1 (2019):36-53, https://doi.org/10.2298/FID1901036G . .