Репозиторијум Института за филозофију и друштвену теорију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
  • Преглед рада
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Political morality and neutrality

Politička moralnost i neutralnost

Thumbnail
2018
bitstream_4029.pdf (248.9Kb)
Аутори
Sládeček, Michal
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
The article gives the reasons why a distinction between political morality and ethical conceptions needs to be drawn, as well as the reasons for which political liberalism is a substantial moral conception, and as such in tension with certain understandings of the neutrality. Further, the text analyzes the definition of personality through capacity for action (above all ethical). Recognition of this capacity is necessary, but not sufficient to attribute to a person a special status from the standpoint of political morality, since individuals also must be capable to coordinate their ethical actions with moral principles of others. Further, the text critiques Charles Larmore’s moral grounding of the theory of justice on respect of persons by arguing that the concept of respect should be considered as part of the complex interrelationships with other moral concepts, such as equality. In this way, neutrality regarding content of respect, as well as neutrality regarding capacit...y for ethical action turns out to be insufficient.

U tekstu se navode razlozi zbog kojih je neophodno povući distinkciju između političke moralnosti i etičkih koncepcija, kao i razlozi zbog kojih se politički liberalizam ispostavlja kao supstancijalna moralna koncepcija, pri čemu se javlja napetost između nje i određenih shvatanja neutralnosti. Dalje se analizira određenje ličnosti kroz kapacitet za delanje (u prvom redu etičko), i obrazlaže se da je priznavanje ovog kapaciteta neophodno, mada ne i dovoljno da bi se osobi pripisao poseban status sa stanovišta političke moralnosti i da je za ovo pripisivanje takođe neophodno da pojedinac bude u stanju da usaglasi svoje etičke akcije sa moralnim principima drugih osoba. Takođe, u tekstu se kritikuje Larmoreovo moralno zasnivanje teorije pravde kroz poštovanje osoba, pri čemu se brani stanovište da pojam poštovanja treba razmatrati u sklopu kompleksnijeg međuodnosa sa drugim moralnim pojmovima, kao što je jednakost. Na taj način, neutralnost u pogledu sadržaja poštovanja, isto kao i neutr...alnost u pogledu kapaciteta za etičko delanje, se pokazuje kao nedovoljna.

Кључне речи:
politička moralnost / political morality / neutralnost / etika / kapacitet za moralno delanje / poštovanje / neutrality / ethics / capacity for action / respect
Извор:
Filozofija i društvo/Philosophy and Society, 2018, 29, 3, 401-414
Издавач:
  • Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
Пројекти:
  • Истраживање климатских промена и њиховог утицаја на животну средину - праћење утицаја, адаптација и ублажавање (RS-43007)
  • Политике друштвеног памћења и националног идентитета: регионални и европски контекст (RS-179049)

DOI: https://doi.org/10.2298/FID1803401S

ISSN: 0353-5738

[ Google Scholar ]
URI
http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=681
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1821
Колекције
  • Filozofija i društvo [Philosophy and Society]
Институција
IFDT
TY  - JOUR
AU  - Sládeček, Michal
PY  - 2018
UR  - http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=681
UR  - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1821
AB  - The article gives the reasons why a distinction between political morality
and ethical conceptions needs to be drawn, as well as the reasons for
which political liberalism is a substantial moral conception, and as such
in tension with certain understandings of the neutrality. Further, the text
analyzes the definition of personality through capacity for action (above
all ethical). Recognition of this capacity is necessary, but not sufficient
to attribute to a person a special status from the standpoint of political
morality, since individuals also must be capable to coordinate their ethical
actions with moral principles of others. Further, the text critiques Charles
Larmore’s moral grounding of the theory of justice on respect of persons
by arguing that the concept of respect should be considered as part of
the complex interrelationships with other moral concepts, such as equality.
In this way, neutrality regarding content of respect, as well as neutrality
regarding capacity for ethical action turns out to be insufficient.
AB  - U tekstu se navode razlozi zbog kojih je neophodno povući distinkciju između političke moralnosti i etičkih koncepcija, kao i razlozi zbog kojih se politički liberalizam ispostavlja kao supstancijalna moralna koncepcija, pri čemu se javlja napetost između nje i određenih shvatanja neutralnosti. Dalje se analizira određenje ličnosti kroz kapacitet za delanje (u prvom redu etičko), i obrazlaže se da je priznavanje ovog kapaciteta neophodno, mada ne i dovoljno da bi se osobi pripisao poseban status sa stanovišta političke moralnosti i da je za ovo pripisivanje takođe neophodno da pojedinac bude u stanju da usaglasi svoje etičke akcije sa moralnim principima drugih osoba. Takođe, u tekstu se kritikuje Larmoreovo moralno zasnivanje teorije pravde kroz poštovanje osoba, pri čemu se brani stanovište da pojam poštovanja treba razmatrati u sklopu kompleksnijeg međuodnosa sa drugim moralnim pojmovima, kao što je jednakost. Na taj način, neutralnost u pogledu sadržaja poštovanja, isto kao i neutralnost u pogledu kapaciteta za etičko delanje, se pokazuje kao nedovoljna.
PB  - Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju
T2  - Filozofija i društvo/Philosophy and Society
T1  - Political morality and neutrality
T1  - Politička moralnost i neutralnost
IS  - 3
VL  - 29
SP  - 401
EP  - 414
DO  - https://doi.org/10.2298/FID1803401S
ER  - 
@article{
author = "Sládeček, Michal",
year = "2018",
url = "http://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=681, http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1821",
abstract = "The article gives the reasons why a distinction between political morality
and ethical conceptions needs to be drawn, as well as the reasons for
which political liberalism is a substantial moral conception, and as such
in tension with certain understandings of the neutrality. Further, the text
analyzes the definition of personality through capacity for action (above
all ethical). Recognition of this capacity is necessary, but not sufficient
to attribute to a person a special status from the standpoint of political
morality, since individuals also must be capable to coordinate their ethical
actions with moral principles of others. Further, the text critiques Charles
Larmore’s moral grounding of the theory of justice on respect of persons
by arguing that the concept of respect should be considered as part of
the complex interrelationships with other moral concepts, such as equality.
In this way, neutrality regarding content of respect, as well as neutrality
regarding capacity for ethical action turns out to be insufficient., U tekstu se navode razlozi zbog kojih je neophodno povući distinkciju između političke moralnosti i etičkih koncepcija, kao i razlozi zbog kojih se politički liberalizam ispostavlja kao supstancijalna moralna koncepcija, pri čemu se javlja napetost između nje i određenih shvatanja neutralnosti. Dalje se analizira određenje ličnosti kroz kapacitet za delanje (u prvom redu etičko), i obrazlaže se da je priznavanje ovog kapaciteta neophodno, mada ne i dovoljno da bi se osobi pripisao poseban status sa stanovišta političke moralnosti i da je za ovo pripisivanje takođe neophodno da pojedinac bude u stanju da usaglasi svoje etičke akcije sa moralnim principima drugih osoba. Takođe, u tekstu se kritikuje Larmoreovo moralno zasnivanje teorije pravde kroz poštovanje osoba, pri čemu se brani stanovište da pojam poštovanja treba razmatrati u sklopu kompleksnijeg međuodnosa sa drugim moralnim pojmovima, kao što je jednakost. Na taj način, neutralnost u pogledu sadržaja poštovanja, isto kao i neutralnost u pogledu kapaciteta za etičko delanje, se pokazuje kao nedovoljna.",
publisher = "Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju",
journal = "Filozofija i društvo/Philosophy and Society",
title = "Political morality and neutrality, Politička moralnost i neutralnost",
number = "3",
volume = "29",
pages = "401-414",
doi = "https://doi.org/10.2298/FID1803401S"
}
Sládeček M. Politička moralnost i neutralnost. Filozofija i društvo/Philosophy and Society. 2018;29(3):401-414
Sládeček, M. (2018). Politička moralnost i neutralnost.
Filozofija i društvo/Philosophy and SocietyBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju., 29(3), 401-414.
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/FID1803401S
Sládeček Michal, "Politička moralnost i neutralnost" 29, no. 3 (2018):401-414,
https://doi.org/https://doi.org/10.2298/FID1803401S .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму Института за филозофију и друштвену теорију (РИФДТ) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму Института за филозофију и друштвену теорију (РИФДТ) | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB