Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije.
Ključne reči:
semiologija / semiološka analiza reklamaIzvor:
Etno-antropološki problemi, 2007, 2, 1, 41-54Izdavač:
- Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju
Finansiranje / projekti:
- Kulturni identiteti u procesima evropske integracije i regionalizacije (RS-MESTD-MPN2006-2010-147035)
Kolekcije
Institucija/grupa
IFDTTY - JOUR AU - Vasiljević, Jelena PY - 2007 UR - http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1600 AB - U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije. PB - Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju T2 - Etno-antropološki problemi T1 - Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja IS - 1 VL - 2 SP - 41 EP - 54 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 ER -
@article{ author = "Vasiljević, Jelena", year = "2007", abstract = "U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije.", publisher = "Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju", journal = "Etno-antropološki problemi", title = "Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja", number = "1", volume = "2", pages = "41-54", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600" }
Vasiljević, J.. (2007). Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja. in Etno-antropološki problemi Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju., 2(1), 41-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600
Vasiljević J. Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja. in Etno-antropološki problemi. 2007;2(1):41-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 .
Vasiljević, Jelena, "Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja" in Etno-antropološki problemi, 2, no. 1 (2007):41-54, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rifdt_1600 .