Semiološka analiza reklame: metodološka razmatranja
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U radu se predstavlja i problematizuje primena semiolo- gije u analizi reklamnih poruka. Razmatranje je inicirano jednim konkretnim vidom ove prakse – radovima nastalim pod mentors- tvom Denijela Čendlera, poznatog autora kad je oblast semiologije u pitanju i rukovodioca seminara Semiologija reklame na postdi- plomskim studijama jednog velškog univerziteta. Nakon ilustracije metodoloških koraka i osnovnih ideja prisutnih u tim radovima, is- pitaće se opravdanost samog poduhvata, s obzirom na specifičnosti reklame kao predmeta semiološke analize. Posebna se pažnja pri- daje problemu ideološko-kritičkog aspekta koji se ovakvoj analizi imputira, kao i tenziji između strukturalno, odnosno socijalno ori- jentisane semiologije.
Ključne reči:
semiologija / semiološka analiza reklamaIzvor:
Etno-antropološki problemi, 2007, 2, 1, 41-54Izdavač:
- Beograd : Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu, Odeljenje za etnologiju i antropologiju