Репозиторијум Института за филозофију и друштвену теорију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед рада 
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед рада
  •   РИФДТ
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Преглед рада
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suárezove večne istine i Descartesova Treća meditacija

Thumbnail
2018
Suarezove vecne istine i Dekartova Treca med.pdf (148.5Kb)
Аутори
Milidrag, Predrag
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
U prvom delu rada izlaže se Suárezovo razumevanje večnih istina. Tri su momenta relevantna za tumačenje Descartesa: hipotetička nužnost večnih istina, uloga delotvornog uzrokovanja i večne istine o bićima razuma. U drugom delu teksta brani se teza da 16. pasus Treće meditacije (AT VII 42) sadrži dve suarezijanske večne istine i da obe tvrde da Bog postoji. Između ostalog, to vodi zaključku da ovaj pasus Treće meditacije zapravo sadrži Dekartovu nestvorenu večnu istinu o egzistenciji Boga (AT I 150).
The article analyzes Suárez’s understanding of the eternal truths in his 31st Disputation, in regard to the status of creatures in the divine mind and the role of efficient causality. Three points are relevant for an interpretation of Descartes: for Suárez, the eternal truths regarding the essences of creatures express a hypothetical necessity concerning real existence; it is impossible to adequately understand these essences apart from their actual or possible efficient cause; there are eternal truths about entia rationis that express nothing concerning real existence. Part two of the article defends the thesis that Paragraph 16 of the Third Meditation (AT VII 42) contains two Suarezian eternal truths and that from both of these it follows that God exists: from “it could be demonstrated that there exists in the world something apart from myself,” it follows that God exists, and from “it cannot be demonstrated that there exists in the world something apart from myself” it al...so follows that God exists, i.e. myself. Hence, paragraphs 17–22 of the Meditation do not contribute to the proof of God’s existence, but they do prove that the subject itself of the Meditations is not God. All of the above leads to the conclusion that paragraph 16 of the Third Meditation in fact contains Descartes’ uncreated eternal truth about the existence of God (AT I 150).

Кључне речи:
večne istine / nestvorene večne istine / Meditacije / Suarez / Dekart / Descartes / potentia objectiva / egzistencija Boga / eternal truths / uncreated eternal truths / Meditations / Suárez / Descartes / potentia objectiva / existence of God
Извор:
Obnovljeni život, 2018, 73, 2, 11-23
Издавач:
  • Filozofsko teološki institut Družbe Isusove
Пројекти:
  • Политике друштвеног памћења и националног идентитета: регионални и европски контекст (RS-179049)
[ Google Scholar ]
URI
https://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=295187
http://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1559
Колекције
  • Radovi istraživača
Институција
IFDT

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О РИФДТ репозиторијуму | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумИнституцијеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О РИФДТ репозиторијуму | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB