Show simple item record

Liberalna autonomija u problematičnom kontekstu

dc.creatorDimitrijević, Nenad
dc.date.accessioned2018-05-09T09:17:34Z
dc.date.available2018-05-09T09:17:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0353-5738
dc.identifier.urihttp://journal.instifdt.bg.ac.rs/index.php?journal=fid&page=article&op=view&path%5B%5D=506
dc.identifier.urihttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/123456789/1534
dc.description.abstractAutonomy, understood as self-rule, is almost routinely accepted as one of the core liberal concepts. Still, a closer view reveals that both the status and meaning of autonomy are controversial. The text departs from a short summary of the main theoretical disputes surrounding the concept. A critique of the standard internalist account is followed by an attempt to offer reasons for accepting a relational reading of autonomy. The central question of the text is context-specific. It asks about the possibility and meaning of liberal autonomy in a society whose past is marked by mass regime-sponsored (and sometimes widely supported) crimes. The background assumption is that mass crime leaves actors in heteronomous condition. At stake is reestablishing individual autonomies of two types of actors, whose group-specific identities have been created by crime: the ethical community of those who share collective identity with victims, and the ethical community of those who share collective identity with perpetrators.sr
dc.description.abstractAutonomija, shvaćena kao samovladavina, danas se gotovo rutinski prihvata kao jedan od temeljnih koncepata liberalne političke misli. Međutim, pojam i status autonomije su sadržinski i proceduralno kontroverzni. Prvi deo rada sumira osnovne teorijske sporove o autonomiji, nudi kritiku dominantnog „internalističkog“ pristupa, te pokušava da odbrani argumente za prihvatanje „relacionog“ razumevanja autonomije. Drugi deo rada analizira jedan konkretan tip situacije. Centralno pitanje tiče se mogućnosti i značenja individualne autonomije u društvu čija je prošlost obeležena masovnim režimskim zločinima, kao i značajnom podrškom „običnih ljudi“ takvim zločinačkim praksama. Osnovna hipoteza glasi da masovni zločin ostavlja u nasleđe stanje suprotno autonomiji. Zadatak post-zločinačkog društva sastoji se u ponovnom uspostavljanju autonomije za pripadnike dve grupe čiji grupno-specifični identiteti definisani zločinom: reč je o etičkoj zajednici onih koji dele kolektivni identitet sa žrtvama i etičkoj zajednici onih koji dele kolektivni identitet sa počiniocima. Izazovi personalne autonomije za pripadnike ove dve grupe su različiti.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherBeograd : Institut za filozofiju i društvenu teorijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.sourceFilozofija i društvosr
dc.subjectautonomysr
dc.subjectautonomijasr
dc.subjectpovredasr
dc.subjectmoralsr
dc.subjectetikasr
dc.subjectposebne dužnotisr
dc.subjectsećanjesr
dc.subjectpriznanjesr
dc.subjectharmsr
dc.subjectmoralitysr
dc.subjectethicssr
dc.subjectspecial dutiessr
dc.subjectmemorysr
dc.subjectacknowledgmentsr
dc.titleLiberal autonomy in a troubled contextsr
dc.titleLiberalna autonomija u problematičnom kontekstusr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dcterms.abstractДимитријевић, Ненад; Либерална аутономија у проблематичном контексту;
dc.citation.issue1
dc.citation.volume28
dc.citation.spage90
dc.citation.epage109
dc.identifier.doi10.2298/FID1701090D
dc.type.versionpublishedVersionsr
dc.identifier.fulltexthttp://rifdt.instifdt.bg.ac.rs/bitstream/id/3095/bitstream_3095.pdf


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record