Repository of The Institute for Philosophy and Social Theory
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
Search 
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Search
  •   RIFDT
  • IFDT
  • Radovi istraživača
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 14

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Povijest versus historizam: slučaj prosvjetiteljstva / History versus Historicism: The Case of the Enlightenment 

Krstić, Predrag (Filozofska istraživanja, 2015)
Članak nastoji relativizirati poslovičnu primjedbu historizma prosvjetiteljstvu za njegovu nepovijesnost. U prvome se dijelu unutar same škole filozofske historijske hermeneutike pronalazi napor za rehabilitiranjem ...
Thumbnail

Odgovor na pitanje: kako je moguća prosvećenost? / An Answer to the Question: How Enlightenment is Possible? 

Krstić, Predrag (Theoria, 2014)
Autor članka analizira ključne termine Kantove definicije prosvećenosti: nezrelost, vođstvo drugoga, krivicu, čovečnost, lenjost, kukavičluk, hrabrost i druge. U prvom delu rada se izlažu kritike koje osporavaju svaki ...
Thumbnail

Istina deteta: romantička kritika prosvetiteljske vizije odrastanja / The Truth of a Child: Romantic Critique of the Enlightenment Vision of Growing Up 

Krstić, Predrag (Književna istorija, 2014)
Рад настоји да искуша једну интуитивно саморазумљиво али непропитану и недокументовану хипотезу. Она гласи да још с краја осамнаестог и почетка деветнаестог века разумевању одрастања на начин рационалистичке традиције ...
No Thumbnail

Podjarmljena i pomirena priroda : Dijalektika prosvetiteljstva i posle 

Krstić, Predrag (Beograd : Institut za filozofiju i društvenu teoriju, 2012)
Authorized Users Only

Three Naive Questions: Addressed to the Modern Educational Optimism 

Krstić, Predrag (Studies in Philosophy and Education, 2016)
This paper aims to question anew the popular and supposedly self-evident affirmation of education, in its modern incarnation as in its historical notion. The ‘‘naive’’ questions suggest that we have recently taken for ...
Thumbnail

Romantizovanje ili romantičarsko osporavanje prosvetiteljstva? / Romanticizing or romantic denial of enlightenment? 

Krstić, Predrag (Arhe, 2015)
U članku se tvrdi da rani romantizam, artikulišući vlastito stanovište, upućuje prosvećenosti jednu „estetičku“ primedbu i da se ta primedba može protegnuti do duboko u dvadeseti vek. Autor rada je, posle Šlegela i njegove ...
Thumbnail

Moda, kamufliranje i kontinuitet: raskrinkavanje postmodernizma kroz apologije prosvetiteljstva / Fashion, Camouflage and Continuity: The Unmasking of Postmodernism Through Apology of the Enlightenment 

Krstić, Predrag (Theoria, 2018)
Moglo bi se reći da je, uopšte, postmodernizam predstavljao posebnu inspiraciju reafirmaciji prosvetiteljstva, ali i da se prosvetiteljstvo revidiralo u odgovoru na taj izazov. Branioci prosvetiteljstva su u tom zahvatu ...
Thumbnail

Čemu još obrazovanje? 

Krstić, Predrag (Zbornik Matice srpske za društvene nauke, 2014)
Овај рад се усредсређује на неколико наивних питања која темељно оспоравају идеју образовања, а потом и њену модерну реализацију. Сугестија је да и даље постоје непропитани трошкови и прокријумчарене дилеме унутар неподељено ...
Thumbnail

Rana konzervativna kritika prosvetiteljstva 

Krstić, Predrag (Godišnjak Fakulteta političkih nauka, 2015)
Na primerima odnosa prema razumu, tradiciji, organizaciji društva i drugim ključnim momentima neslaganja u članku se izlaže kako je u ranom postrevolucionarnom konzervativizmu kritikovano prosvetiteljstvo i, istovremeno, ...
No Thumbnail

Three Naive Questions: Addressed to the Modern Educational Optimism 

Krstić, Predrag (Amsterdam : Springer Netherlands, 2016)
This paper aims to question anew the popular and supposedly self-evident affirmation of education, in its modern incarnation as in its historical notion. The “naive” questions suggest that we have recently taken for granted ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT - Repository of Institute for Philosophy and Social Theory | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceInstitutionsAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Listed by:

Year published 2010 - 2018 (12)2006 - 2009 (2)Document TypeArticle (13)Book part (1)VersionPublished version (14)Journal/MonographFilozofija i društvo/Philosophy and Society (3)Studies in Philosophy and Education (1)Theoria (1)Subject
enlightenment (14)
prosvetiteljstvo (7)education (3)knowledge (3)romanticism (3)... View More

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About RIFDT - Repository of Institute for Philosophy and Social Theory | Send Feedback

OpenAIRERCUB